Gå til innhold

Problemer med svetting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det seneste året vært plaget av mye svetting under armene, og MED lukt! Føler alltid at det lukter og det er en forferdelig følelse... Jeg jobber i helsesektoren og må ofte bøye meg slik over pasientene at jeg er redd de lukter det.

Jeg dusjer hver dag, bruker såpe under armene og deodorant etter dusjen, men det tar ikke mer enn et par timer før lukta er der...

Jeg som trodde det var gammel svette som luktet!!??

PS: Skifter klær hver dag og:o)

Noen med gode tips til meg??

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Jeg som trodde det var gammel svette som luktet!!??''

Det er det i alle fall ikke. Hadde en gang en kollega som var gymlærer, og som alltid var nydusjet, og han luktet svette på lang avstand uansett.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Kjøp rollon som heter Aliminiumsklorid 25% på apoteket.

Påføres tørr og ren armhule 1-2 ganger i uken om natten, vaskes vekk om morgenen. Jeg kan ikke leve uten den. :o)

Skrevet

Det finnes en stift på apoteket som gjør at du svetter mindre. Mange år siden jeg brukte den, men den virket.

Skrevet

''Jeg som trodde det var gammel svette som luktet!!??''

Det er det i alle fall ikke. Hadde en gang en kollega som var gymlærer, og som alltid var nydusjet, og han luktet svette på lang avstand uansett.

Jao, men da hadde han vel kanskje ikke helt rene klær da? Hjelper ikke å dusje etter hver trening hvis t skjorten blir brukt om og om igjen:o)

For som regel så kjenner jeg igjen den lukta som kjennes på lang avstand, den er skikklig kvalmende, det er ikke sååå stram lukt jeg plages av. Ikke sånn at de som står bak meg i køen på butikken brekker seg liksom...

hehe

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1193663990' post='3706745]

Kjøp rollon som heter Aliminiumsklorid 25% på apoteket.

Påføres tørr og ren armhule 1-2 ganger i uken om natten, vaskes vekk om morgenen. Jeg kan ikke leve uten den. :o)

Takk for tipset, jeg skal prøve den. Men hva bruker du ellers da, hvis denne bare skal brukes 2 ganger i uken?

Vanlig deo??

Annonse

Skrevet

Takk for tipset, jeg skal prøve den. Men hva bruker du ellers da, hvis denne bare skal brukes 2 ganger i uken?

Vanlig deo??

Ingenting tror jeg.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vanlig deo??

Jeg bruker vanlig deodorant vanligt hver dag. Denne deodoranten stopper jo svetting, men jeg føler meg mer vel med ett strøk av min biotherm rollon i tillegg :o)

Jeg bruker den ikke så ofte nå, kanskje en gang i måneden. Før (er mange år siden jeg startet å bruke den) brukte jeg den hyppigere.

Du må ikke barbere armhulen minimum 2 dager før. Det kan svi, dette må du bare prøve deg frem med. Den kan smitte av på klær, så ha dette i bakhodet om du sover i t-skjorte eller lignedes. Det står greitt forklart på selve rollonen.

Skrevet

Jeg kan anbefale Vichy sin 24-timers deodorant (med grønn kork), eventuelt kombinert med Cosmica sin deodorant med aluminiumsklorid et par netter i uken den første tiden. Begge fås på apoteket.

Den Vichy-deodoranten har virkelig revolusjonert ting for meg :)

Gjest Klær av bomull?
Skrevet

Er klærne du bruker på jobb laget av bomull? Syns ofte jeg både svetter mer og lukter mer om jeg bruker klær i syntetiske stoffer.

Du kan jo feks ha ei tynne bomullsdrøye under som du bytter en gang og to i løpet av dagen.

Jeg tror kanskje også det lukter mindre enn du tror, og at du svetter mer når du fokuserer på det. Men vet av erfaring at dette er det vansklig å få gjort noe med....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...