Gå til innhold

Hva kan du om Norges-historien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aftenposten har to stk Quiz om Norges-historien.

På den vanskelige ble jeg overrasket over at jeg fikk hele 7 av 12 poeng, for svært mange svar var basert på ren gjetning!! ;-) Av og til har man bare litt flaks *he he*

Den lette hadde jeg litt bedre forutsetninger for å klare, og fikk da rett på 14 av 15!;-)

"LETT" - http://tjenester.aftenposten.no/aquiz2/rekaquiz.do?quizId=353

VANSKELIG - http://tjenester.aftenposten.no/aquiz2/rekaquiz.do?quizId=61

Skrevet

6 av 15 i den lette. Jeg er fullstendig katastrofe i historie.

Men jeg scora 20 av 20 i Ibsen-testen i går kveld! Utrolig hva man husker fra norskpensumet på skolen! ;)

http://tjenester.aftenposten.no/aquiz2/rekaquiz.do?quizId=207

Wow! 20 av 20 var dødsbra!!

Jeg trodde jeg skulle ro i land max halvparten, men jeg klarte faktisk 16 av 20, hvilket ikke var så verst! ;-) Har bare lest Peer Gynt, men har sett Fruen fra havet på teater, og det tror jeg faktisk er all erfaring med Ibsen....;-)

Jeg tikket av for Rebekka West på to spørsmål, og fryktet at spørsmålet vedrørende en villand skulle være lurespørsmål, men valgte heldigvis rett! ;-)

Skrevet

På den lette: 8 av 15

På den vanskelige: 2 av 12

*gremmmmmmmer meg.....*

Skrevet

Hadde ikke peiling, jeg; 7 av 15, og 5 av 12... Hjelpes...

Du er jo sylskarp! :)))

Skrevet

LETT: 15 rette av 15 mulige

VANSKELIG - 6 rette av 12 mulige

Skrevet

På den lette fikk jeg 12 av 15 gitt!

På den vanskelige 6 av 12 og da var de aller fleste ren gjetning...

Gjest megogmeg
Skrevet

Må vel bare konkludere med at dette tydeligvis har interessert meg midt i .... hehe

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg hadde tydeligvis ikke forutsetninger for noen av dem, for jeg fikk 8 på den LETTE. Er vel ingen vits i at jeg forsøker meg på den vanskelige...

Gjest Elextra
Skrevet

Jukset meg til 9/12 på den vanskelige, gitt :-). (jukset ikke på alle - burde kanskje gjort det)

Skrevet

Jeg fikk 8 rett på den lette og 7 på den vanskelige.

Mye tipping :-)

Men er det virkelig noen som går rundt og husker hvor mange båter som deltok på Lofotfisket et spesifikt år ? *undrende*

Skrevet

Jeg fikk 8 rett på den lette og 7 på den vanskelige.

Mye tipping :-)

Men er det virkelig noen som går rundt og husker hvor mange båter som deltok på Lofotfisket et spesifikt år ? *undrende*

Ja, det var et utrolig merkelig spørsmål!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...