fru Burlefot Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Katten min har fått et svart utslett under haken. Det ser nærmest ut som sort støv eller jord og ligger i hårene på haken. Jeg har googlet dette og kommet frem til at det nok er feline acne / kattekviser. Har noen av dere hatt en katt med samme problem? Hvordan blir man kvitt dette? Finnes det en salve e.l. man kan smøre på? 0 Siter
Mirabell Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Har du en link til hvordan det ser ut? Jeg lurer, fordi katten min har hatt noe som kanskje ligner den siste tiden. Han er svart-lilla oppå neseryggen, og har rester av neseblod i det ene neseboret. Han vil ikke at jeg sjekker det eller tar på det, så jeg tror det er vondt. Tenkte at han hadde slått seg, men kanskje det er det samme som din katt? 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Skrevet 29. oktober 2007 Har du en link til hvordan det ser ut? Jeg lurer, fordi katten min har hatt noe som kanskje ligner den siste tiden. Han er svart-lilla oppå neseryggen, og har rester av neseblod i det ene neseboret. Han vil ikke at jeg sjekker det eller tar på det, så jeg tror det er vondt. Tenkte at han hadde slått seg, men kanskje det er det samme som din katt? Jeg finner ingen bilder på nettet... Det høres ikke ut som det samme som din katt har, det ser ut som om katten har gnidd haken sin i en blomsterpotte og at litt jord har blitt værende i pelsen (det var det vi trodde det var i begynnelsen...). Det virker ikke som om det gjør vondt at vi tar på det. 0 Siter
Mirabell Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg finner ingen bilder på nettet... Det høres ikke ut som det samme som din katt har, det ser ut som om katten har gnidd haken sin i en blomsterpotte og at litt jord har blitt værende i pelsen (det var det vi trodde det var i begynnelsen...). Det virker ikke som om det gjør vondt at vi tar på det. OK, takk! Han har vel slått seg, da, tenker jeg. Sånn er det vel med en utekatt, han kommer hjem for å spise, men forteller oss ingenting om hva han har gjort ute ) 0 Siter
citoyen Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Har du en link til hvordan det ser ut? Jeg lurer, fordi katten min har hatt noe som kanskje ligner den siste tiden. Han er svart-lilla oppå neseryggen, og har rester av neseblod i det ene neseboret. Han vil ikke at jeg sjekker det eller tar på det, så jeg tror det er vondt. Tenkte at han hadde slått seg, men kanskje det er det samme som din katt? Bilder: http://images.google.com/images?client=opera&rls=en&q=%22feline+acne%22&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=utf-8&um=1&sa=N&tab=wi 0 Siter
citoyen Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Her finner du forslag til behandling: http://www.cat-world.com.au/FelineAcne.htm Les gjerne avsnittet om mulige årsaker også, for å forebygge slik at det ikke skjer igjen. 0 Siter
Colette Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Bruker du vann/matfat i plast? Det kan være årsaken. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Det er talg som er tilsmusset. Jeg var en gang hos veterinæren da ene katten hadde så mye sånt. Jeg vet katteoppdrettere renser med f eks håndrens, men det orket ikke jeg å styre med. Jeg hadde en lusekam som jeg kammet med. Det tok vekk endel. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Skrevet 30. oktober 2007 Bruker du vann/matfat i plast? Det kan være årsaken. Katten har matskåler i porselen, så det kan det ikke være. Vi vasker dem ofte også. Det eneste er at skålene står på en brikke av myk plast, vi får prøve å fjerne den og se om det blir bedre. 0 Siter
Piraye Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Katta her ble bra da jeg byttet plastskålene med glassskåler. 0 Siter
Mirabell Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Bilder: http://images.google.com/images?client=opera&rls=en&q=%22feline+acne%22&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=utf-8&um=1&sa=N&tab=wi Takk for link til bilder av feline acne! Det ser ut som det bare oppstår under haken på katten, og min har noe lignende oppå neseryggen, så da er det vel noe annet... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.