Gå til innhold

Katten har utslett på haken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min har fått et svart utslett under haken. Det ser nærmest ut som sort støv eller jord og ligger i hårene på haken. Jeg har googlet dette og kommet frem til at det nok er feline acne / kattekviser.

Har noen av dere hatt en katt med samme problem? Hvordan blir man kvitt dette? Finnes det en salve e.l. man kan smøre på?

Fortsetter under...

Skrevet

Har du en link til hvordan det ser ut? Jeg lurer, fordi katten min har hatt noe som kanskje ligner den siste tiden. Han er svart-lilla oppå neseryggen, og har rester av neseblod i det ene neseboret. Han vil ikke at jeg sjekker det eller tar på det, så jeg tror det er vondt. Tenkte at han hadde slått seg, men kanskje det er det samme som din katt?

Skrevet

Har du en link til hvordan det ser ut? Jeg lurer, fordi katten min har hatt noe som kanskje ligner den siste tiden. Han er svart-lilla oppå neseryggen, og har rester av neseblod i det ene neseboret. Han vil ikke at jeg sjekker det eller tar på det, så jeg tror det er vondt. Tenkte at han hadde slått seg, men kanskje det er det samme som din katt?

Jeg finner ingen bilder på nettet...

Det høres ikke ut som det samme som din katt har, det ser ut som om katten har gnidd haken sin i en blomsterpotte og at litt jord har blitt værende i pelsen (det var det vi trodde det var i begynnelsen...). Det virker ikke som om det gjør vondt at vi tar på det.

Skrevet

Jeg finner ingen bilder på nettet...

Det høres ikke ut som det samme som din katt har, det ser ut som om katten har gnidd haken sin i en blomsterpotte og at litt jord har blitt værende i pelsen (det var det vi trodde det var i begynnelsen...). Det virker ikke som om det gjør vondt at vi tar på det.

OK, takk! Han har vel slått seg, da, tenker jeg. Sånn er det vel med en utekatt, han kommer hjem for å spise, men forteller oss ingenting om hva han har gjort ute :o)

Skrevet

Bilder: http://images.google.com/images?client=opera&rls=en&q=%22feline+acne%22&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=utf-8&um=1&sa=N&tab=wi

Annonse

Skrevet

Det er talg som er tilsmusset. Jeg var en gang hos veterinæren da ene katten hadde så mye sånt. Jeg vet katteoppdrettere renser med f eks håndrens, men det orket ikke jeg å styre med. Jeg hadde en lusekam som jeg kammet med. Det tok vekk endel.

Skrevet

Bruker du vann/matfat i plast? Det kan være årsaken.

Katten har matskåler i porselen, så det kan det ikke være. Vi vasker dem ofte også. Det eneste er at skålene står på en brikke av myk plast, vi får prøve å fjerne den og se om det blir bedre.

Skrevet

Katta her ble bra da jeg byttet plastskålene med glassskåler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...