Gjest angstfortelefon Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Vet ikke om jeg har telefonangst, men jeg liker ikke å ringe til folk. Derfor blir det sjeldent jeg ringer, så jeg håper ikke folk tror at jeg ikke bryr meg, men jeg har liksom aldri likt å ringe... kanskje pga jeg ringer/tar telefonen så mye på jobb??? Jeg tar gjerne telefonen om noen ringer til meg, da gjør det ikke noe, men jeg kvier meg liksom til å ringe til folk, merker jeg får litt angst, hjertebank og klamme hender... er så redd for å trenge meg på, for å ringe på et ubeleilig tidspunkt osv, så tror problemet ligger litt der og. Jeg syns det er greiere å sende sms, men jeg liker ikke holde samtaler på sms, syns det er travelt å skrive så mye og... så et lite dilemma det der. Foretrekker faktisk - enten nettet eller å møte folk face to face. Da er jeg skikkelig skravlete og... Også har jeg litt vansker for å ta initiativet til å besøke folk. Noen folk liker vel at fokl bare stikker innom, mens andre - sånn som meg helst liker å bli advart så de får ryddet først. Jeg får skikkelig panikk om noen plutselig står på døra... da er det full fart å hive unna verste rotet... Men så liker jeg ikke invitere meg selv heller, åh føler jeg har litt sånn prestasjonsangst når det gjelder sånt... Skal jeg liksom ringe og spørre om jeg kan komme innom en tur?? Det blir så rart.... Jeg er ikke så flink til å invitere selv heller, men sier ofte til folk at de må nå ta seg en tur. jaja nå får jeg sikkert mange reaksjoner.. Jeg har jo meg selv å skylde på: JEg bør bli flinkere å ringe folk og invitere folk, og ikke minst besøke folk... angsten min dreier seg om å være redd for å trenge seg innpå folk, å ikke være velkommen. Tror det i bunn og grunn ligger der... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289609-hater-%C3%A5-ringe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei. Det virker som at det som er sakens kjerne er dårlig selvtillit? Er du ikke god nok for dem du vil besøke? Til dine nærmeste venner og familie så kan du trygt snakke om tlf problemene og at du liker å få forvarsel før de kommer. Jeg liker best forvarsel selv, derfor gjør jeg det til dem også. En sms, eks har du tid til en røyk, eller passer det at jeg kommer innom en tur? Eller spør om de har tid til en liten skravlespasertur Det går ikke an for meg å si hva du skal/bør gjøre...Du kan prøve å tenke tilbake på når tid du begynte å få denne uroen rundt telefonen kanskje? Se om du finner årsaken? Og om du klarer å komme inn i rutinen med å holde det ryddig, så blir du bare glad når gjestene kommer uventet. Du har det pent rundt deg Ikke mye hjelp i mitt svar, men jeg kan love deg at det er deilig etterpå om du gjør noe du absolutt ikke liker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289609-hater-%C3%A5-ringe/#findComment-2324610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.