Gå til innhold

Middagsgjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal samle hele familien til selskap på søndag. Trenger tips til en god middag for 15-20 stk.. Er så lei av det samme gamle.

Det er gjester fra 0-90 år :-)

Håper på masse gode ideer!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville laget en tapasbuffet / koldtbord til så mange i så forskjellige aldre. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Da jeg hadde så mange gjester kjøpte jeg inn fire brasilianske indrefilèter, som ble brunet i panne, før de ble stekt i ovnen. Tok de ut og pakket dem godt inn i aluminiumsfolie og håndklær, så la jeg dem i senga mi under dyna. Vi lagde gratinerte poteter (pakker), kokte masse ris og grønnsaker, pluss bernaisesaus (pakker) i tillegg hadde vi fløtesaus (pakker).

Det ble en vidunderlig middag, og kjøttet varmt og herlig mørt...!

Vi begynte med maten ca to timer før gjestene kom, så fikk de velkomstdrinker/brus og fikk pratet litt sammen mens vi fikk gjort alt ferdig.

Lykke til med middagen uansett hva du velger! Bare husk at frossen brasiliansk indrefilèt er mye billigere enn den norske, og akkurat like mør og deilig!

Skrevet

Da jeg hadde så mange gjester kjøpte jeg inn fire brasilianske indrefilèter, som ble brunet i panne, før de ble stekt i ovnen. Tok de ut og pakket dem godt inn i aluminiumsfolie og håndklær, så la jeg dem i senga mi under dyna. Vi lagde gratinerte poteter (pakker), kokte masse ris og grønnsaker, pluss bernaisesaus (pakker) i tillegg hadde vi fløtesaus (pakker).

Det ble en vidunderlig middag, og kjøttet varmt og herlig mørt...!

Vi begynte med maten ca to timer før gjestene kom, så fikk de velkomstdrinker/brus og fikk pratet litt sammen mens vi fikk gjort alt ferdig.

Lykke til med middagen uansett hva du velger! Bare husk at frossen brasiliansk indrefilèt er mye billigere enn den norske, og akkurat like mør og deilig!

Det hørtes nydelig ut! Er så lei av de tradisjonelle middagene...

Skrevet

Jeg ville laget en tapasbuffet / koldtbord til så mange i så forskjellige aldre. :)

Ja, da blir det noe for enhver smak, kanskje en ide...

Takk for tips!

***smatter****

Skrevet

....og passe på å ha noe mykt og lett tyggbart for dem over 70 år....;-)

Annonse

Skrevet

Havregrøt burde være safe.

Skrevet

Havregrøt burde være safe.

Bare den ikke er så seig at den klistrer seg mellom gebisset og ganen, da

Gjest Havelar
Skrevet

Hva er en tradisjonell middag hos dere da, hvis ikke ytrefilet, bernaisesaus, fløtegratinerte poteter og grønnsaker? Det er kjempegodt, men absolutt helt tradisjonelt i min familie.

Mitt forslag (også tradisjonelt): Fårikål og poter, bruk den største gryta du har/kan finne/låne. Pølser og lompe til de minste barna. is med vamre bær til dessert.

Skrevet

Bare den ikke er så seig at den klistrer seg mellom gebisset og ganen, da

De får heller ta ut gebisset før måltidet, ærlig talt!

Skrevet

Ja, indrefilet høres nydelig ut (selv om det ikke akkurat er det jeg kaller utradisjonelt, da, snarere tvert i mot!).

Gjest Elextra
Skrevet

Men tapasbuffet er MYE jobb, blir neppe ferdig på to-tre timer, slik en mer tradisjonell varm middag blir. Fordelen er jo at man kan fordele forberedelsene over flere dager, om man har tid til dét.

Skrevet

Men tapasbuffet er MYE jobb, blir neppe ferdig på to-tre timer, slik en mer tradisjonell varm middag blir. Fordelen er jo at man kan fordele forberedelsene over flere dager, om man har tid til dét.

Også kan man sette i sving noen gjester eller tre til å ta med seg noe - og man kan evt bestille noe og lage noe sjøl.

Men ja - det er litt jobb med det.

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Også kan man sette i sving noen gjester eller tre til å ta med seg noe - og man kan evt bestille noe og lage noe sjøl.

Men ja - det er litt jobb med det.

Har årlig en fest med 30-40 gjester på tapas, så dette vet jeg "alt" om. Pleier å "jukse" med å bestille en del, da (selv om ambisjonene et par uker i forveien gjerne går på å lage alt selv - er jo liksom så enkelt med det man kan lage i stand på forhånd...).

Skrevet

Har årlig en fest med 30-40 gjester på tapas, så dette vet jeg "alt" om. Pleier å "jukse" med å bestille en del, da (selv om ambisjonene et par uker i forveien gjerne går på å lage alt selv - er jo liksom så enkelt med det man kan lage i stand på forhånd...).

30-40 var mange! Jeg har bare laget til 8 på det meste, jeg... ;)

Men da gjorde kjæresten og jeg alt sjøl asså.

Skrevet

Ja, indrefilet høres nydelig ut (selv om det ikke akkurat er det jeg kaller utradisjonelt, da, snarere tvert i mot!).

Tja, er ikke hverdagskost her med indrefilet, mer vanlig til slike store selskaper har vært;

Ribbe, pinnekjøtt, lutefisk, svinestek, gryterett, oksesmåstek osv..

Men indrefilet er jo ikke "uvanlig" mat heller...mulig jeg ordla meg feil... :-D

Skrevet

Hva er en tradisjonell middag hos dere da, hvis ikke ytrefilet, bernaisesaus, fløtegratinerte poteter og grønnsaker? Det er kjempegodt, men absolutt helt tradisjonelt i min familie.

Mitt forslag (også tradisjonelt): Fårikål og poter, bruk den største gryta du har/kan finne/låne. Pølser og lompe til de minste barna. is med vamre bær til dessert.

Ja fårikål går også godt an :-)

Har så store kasseroller så det burde gå bra :-)

Takk for tips!

Skrevet

De får heller ta ut gebisset før måltidet, ærlig talt!

Hehe nå begynte jeg å se for meg besteforeldre som drar ut gebiss med mat hengende i

URK

tzatziki1365380058
Skrevet

*LOL*

Skrevet

*Lol* nå fikk jeg flashback :) Vi hadde en tråd for ei god stund siden som minner om dette. Morsomt med de eldre hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...