Gå til innhold

Omregistr.: Ikke inkludert

Anbefalte innlegg

Gjest kvifor d da
Skrevet

Er på jakt etter ny bruktbil og irriterer meg over at så og si alle bilene på finn.no ikke har oppgitt omregistreringsavgiften i oppgitt pris. Omregistreringsprisen på de bilene jeg ser på kan være på opptil 15 tusen, noe som betyr at bilen plutselig blir 5 - 10 % dyrere enn den summen jeg har satt opp søkerkriteriene etter. Hvorfor bakes ikke omregistreringsavgiften inn i bilprisen(har jeg "liksom" noen andre alternativ enn å betale den)?

Når jeg søker etter en bil til f.eks 150 tusen så blir prisen fort 165' med omregisteringsavgiften, dvs en høyere pris enn den jeg har sett for meg.

Er det noen spesiell grunn til at omregisteringsavgiften står for seg selv?

Fortsetter under...

Persille1365381127
Skrevet

Ja, fordi bilen da fremstår som billigere :)

På samme måte som man ikke inkluderer flyskatter, montering, frakt osv i ting man innlysende nok må ha det på.

Skrevet

''Er det noen spesiell grunn til at omregisteringsavgiften står for seg selv?''

Tror det kan være to grunner til det.

1. Det høres bedre ut med en bil som selges for 150000.- enn 165000.-

2. Dessuten havner omregistreringsavgiften ikkje i lomma til selgeren, men i lomma til Liv Signe Navarsete.

Gjest megogmeg
Skrevet

Omregistrering er jo bare registrering av ny eier, en avgift pålagt av staten. Spørr ikke meg om hvorfor dette kan koste opp til 15.0000. Ren, skjær galskap.

Selger ser vel ingen grunn til og oppgi en avgift som ikke har noe med selve verdien på bilen, eller hva de ønsker og få for den og gjøre.

Bare min tanke rundt det

Skrevet

Dette er jo en avgift selgeren ikke har noe med. Det er staten som skal ha dette og ikke eieren. Det er heller ikke eieren som skal inndrive den.

Hvis du skulle ha betalt dette til eieren, så betyr det at du må stole på at han betaler dette for deg, hadde du turt å tatt den sjangsen?.....neppe.

Bilen selges med den prisen som er i markedet, reg. avgiften kommer alltid i tillegg og har ikke noe med bilens markedsverdi å gjøre.

Men det er galskap i seg selv at det skal koste 15.000 å reg. en bil. Det koster omtrent ikke noe, men jeg skjønner at det er mye som skal dekkes inn av denne avgiften, lønn, husleie, verktøy, osv, osv., men likevel er dette mye en ren ekstra skatt

Skrevet

Dette er jo en avgift selgeren ikke har noe med. Det er staten som skal ha dette og ikke eieren. Det er heller ikke eieren som skal inndrive den.

Hvis du skulle ha betalt dette til eieren, så betyr det at du må stole på at han betaler dette for deg, hadde du turt å tatt den sjangsen?.....neppe.

Bilen selges med den prisen som er i markedet, reg. avgiften kommer alltid i tillegg og har ikke noe med bilens markedsverdi å gjøre.

Men det er galskap i seg selv at det skal koste 15.000 å reg. en bil. Det koster omtrent ikke noe, men jeg skjønner at det er mye som skal dekkes inn av denne avgiften, lønn, husleie, verktøy, osv, osv., men likevel er dette mye en ren ekstra skatt

Hadde det kostet like mye å omregistrere min bil som naboens bil så hadde jeg skjønt det, men min bil kostet 1400,- å omregistrere, andre kan som dere sier koste mange, mange tusen. Arbeidet er jo nøyaktig det samme!? Det der skjønner jeg virkelig ikke.

Annonse

Persille1365381127
Skrevet

''Er det noen spesiell grunn til at omregisteringsavgiften står for seg selv?''

Tror det kan være to grunner til det.

1. Det høres bedre ut med en bil som selges for 150000.- enn 165000.-

2. Dessuten havner omregistreringsavgiften ikkje i lomma til selgeren, men i lomma til Liv Signe Navarsete.

Liv Signe har store lommer....

Skrevet

Hadde det kostet like mye å omregistrere min bil som naboens bil så hadde jeg skjønt det, men min bil kostet 1400,- å omregistrere, andre kan som dere sier koste mange, mange tusen. Arbeidet er jo nøyaktig det samme!? Det der skjønner jeg virkelig ikke.

Akkurat samme jobben ja, det er jo mulig at hvis alle biler kostet kr. 1.400, så fikk ikke Statens Vegvesen dekket alle sine kostnader, men da kunne heller alle ha kostet f.eks kr. 2.000,-

Dette er bare en ekstraskatt, når det skal koste vannvittige summer. Jeg kjøpte meg en stor bil nå i år, kostet nesten kr. 8.000 å omregistrere den og det er en 2001 modell. Det er galskap. Det er gjort på bare noen få minutter å omregistrere den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...