Gå til innhold

hofteplage

Kristine23

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er sykepeier på 23 år, og er mye plaget med betennelse i ene hofta. Var på røntgen i vår, uten funn. Har hatt hjelp av fysioterapi og å ta det med ro en periode.

NÅ hadde jeg ikke vært plaget på en stund , og gikk en mars på 1 mil. HAr også gått noe orientering, men etter marsen er plagene tilbake for fullt.

Blir det slik at jeg ikke skal kunne gå turer som før? Eller er det ting jeg kan gjøre for å forebygge? Jeg kan jo ikke bare sette meg ned for godt heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

problemstillingen din er typisk. Jeg har skrvet et helt hefte om dette med belastningsskader og hvordan en skal gå fram for å bli bra igjen. Problemt du nevner er gjengangeren som går som en rød tråd gjennom alle pasienter og skader; de tvinges til et lavere aktivitetsnivå, blir gående lenge uten å bli bra igjen, blir sittende i ro og svekeks så ytterligere.

Dette er en sirkel du må prøve å unngå. Du må ta tak i det skadede området og få dette smertefritt og uthvilt. Deretter må du komme i gnag med aktivitet igjen, slik at du ikke avkreftes.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...