Gå til innhold

Surfe på naboens trådløse nettverk

Anbefalte innlegg

Gjest suff'itte her
Skrevet

Bor i blokk og har trådløst nettverk som jeg akkurat har fått kryptert mot at andre kan bruke. Vet at gamle naboen brukte nettet mitt nå og da, men dette var ikke noe problem for meg. I og med at jeg har to laptop'er så har jeg funnet ut at det går langt raskere å laste ned filmer/musikk/osv ved at jeg bruker naboenes nettverk på den ene pc'n, mens jeg selv laster ned på den andre pc'n. Så lenge de ikke sikrer seg selv så ligger signalene klare til å bli brukt, noe jeg selvfølgelig gjør ;)

Hva er det verste som kan skje ved å tyvelåne nettet til naboene?

Skrevet

Du er ikke lite frekk... Stenger ditt eget, men fortsetter å surfe på naboene sitt fordi de har raskere tilkobling.

Skrevet

Er jo ganske frekt gjort av deg da.

I tillegg kan naboen få et meget trekt nett og bli forbannet av den grunn.

Finner han ut at det er du som bruker det så regner jeg med at du har en god nabo mindre..

Skrevet

Naboen kan se all trafikken din, eposter, MSN-meldinger osv. hvis han/hun er litt datakyndig. Det er ikke vanskelig, alt dette sendes som regel i klartekst, så man må bare vite hvilket program man skal starte for å overvåke nettet.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du er ikke lite frekk... Stenger ditt eget, men fortsetter å surfe på naboene sitt fordi de har raskere tilkobling.

Pøsj, tenk så underholdende for naboen om han finner noe kjekt å "surfe på" og underholde seg med på suff'ittes datamaskin. Muhaha. :-)

Skrevet

Finner han ut at det er du som bruker det så regner jeg med at du har en god nabo mindre..

Hvis folk er så dumme at de ikke sikrer seg mot dette, så må de bare leve med at andre bruker nettet deres.

Mener

Skrevet

Hvis folk er så dumme at de ikke sikrer seg mot dette, så må de bare leve med at andre bruker nettet deres.

Mener

Så du mener at det er greit å stjele lommeboka til en fordi du ser den stikker opp av innerlomma på jakka som en har hengt i fra seg eller noe annet det er lettvint å stjele fra andre?

Gjest AlBundy
Skrevet

Husk bare at det er enkelt for de å se alt du gjør. Eposter osv. Lett å finne ut det er deg.

Trå varsomt.

Skrevet

Så du mener at det er greit å stjele lommeboka til en fordi du ser den stikker opp av innerlomma på jakka som en har hengt i fra seg eller noe annet det er lettvint å stjele fra andre?

Alldeles ikke. Det er tyveri.

Jeg fikk nylig stjålet radioen fra bilen min. Dette skjedde pga- min sløvhet - hadde glemt å låse bilen. Likevel er dette tyveri i og med jeg ble frastjålet en verdigjenstand.

At jeg av og til benytter meg av naboens åpne nett, er muligens uhøflig, men ikke tyveri. Alle har muligheten til å beskytte sitt nettverk og det er ren idioti og veldig risikabelt å ikke gjøre det.

Skrevet

Eg er ikkje sikker men eg tror att om naboen din har virus, så kan du også få det ved å surfe på vedkommendes nett!?

Noen som vet med sikkerhet?

Skrevet

Alldeles ikke. Det er tyveri.

Jeg fikk nylig stjålet radioen fra bilen min. Dette skjedde pga- min sløvhet - hadde glemt å låse bilen. Likevel er dette tyveri i og med jeg ble frastjålet en verdigjenstand.

At jeg av og til benytter meg av naboens åpne nett, er muligens uhøflig, men ikke tyveri. Alle har muligheten til å beskytte sitt nettverk og det er ren idioti og veldig risikabelt å ikke gjøre det.

Nja, det er kanskje ikke tyveri bokstavelig talt, men det er noe med holdningen din jeg absolutt ikke liker. Det at det er åpent gir deg absolutt ingen rett til å bruke dette, du vet utmerket godt at du skal holde deg unna.

Gjest suff'itte her
Skrevet

Vel, har ingen forhold til naboene i det hele tatt. Hvis det er naboen vegg i vegg sitt nettverk, så er jeg allerede på kant med han :) Kan heller ikke skjønne at vedkommende som ikke "greier" å sikre nettverket sitt skal greie å finne ut hvem som bruker det ;)

Skrevet

Nja, det er kanskje ikke tyveri bokstavelig talt, men det er noe med holdningen din jeg absolutt ikke liker. Det at det er åpent gir deg absolutt ingen rett til å bruke dette, du vet utmerket godt at du skal holde deg unna.

Så lenge det bare handler om å komme seg på nett så tar ikke naboen skade av det. Derimot så har jeg hørt at om du ikke sikkrer nettverket ditt så kan andre lettere komme seg inn på din data. DET er selvfølgelig galt.

Skrevet

Så lenge det bare handler om å komme seg på nett så tar ikke naboen skade av det. Derimot så har jeg hørt at om du ikke sikkrer nettverket ditt så kan andre lettere komme seg inn på din data. DET er selvfølgelig galt.

Ja, de kan til og med ta over web camera ditt og sitte å se på deg uten at du er klar over at det er flere som ser, enn den du har gitt tillatelse til.

Skrevet

Naboen kan jo ta "skade" av det på den måten at hans nett går svært trekt fordi andre er innpå.

Skrevet

Naboen kan jo ta "skade" av det på den måten at hans nett går svært trekt fordi andre er innpå.

Men jeg skjønner ikke: hvorfor sperrer ikke naboen nettet sitt slik det tross alt anbefales at en skal gjøre? Så slipper naboen å ha tregt nett.

Skrevet

Men jeg skjønner ikke: hvorfor sperrer ikke naboen nettet sitt slik det tross alt anbefales at en skal gjøre? Så slipper naboen å ha tregt nett.

Det er klart at det er å anbefale og noe naboen absolutt bør gjøre, men det betyr likevel ikke at andre skal berike seg på dette selv om mulighetene er der.

Skrevet

Joa...hehe tenkte ikke så langt. Men hvis det går tregt for naboen så går det tregt for den som låner også. Så da vet man at nettverket er overbelastet.

Skrevet

At det går an å gjøre seg så dum.. Jeg må le.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...