Gjest lalaøll Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Har en nabo her som stoppet meg en kveld, for de hadde noe viktig å prate om i forhold til naboskapet her ,eller området her. Det var hvist en lang historie, så akkurat da hadde jeg ikke tid til å stå ute å snakke. Så jeg spurte om de kunne ta seg en tur innom oss senere, og de avtalte da at det passet bedre å dagen etter på søndag formiddag. Jeg var jo veldig spent på hva de vill snakke med oss om, men mest av alt så jeg på dette som en anledning til å bli bedre kjent med naboene.Vi har jo bodd her i mange år uten at de har vært på besøk, og de virker hyggelige. Jeg er litt stresset i forhold til det å ta imot besøk av folk vi ikke kjenner, så det ble jo til at vi gikk og ventet,og forberedte litt med kaffe og noe å bite i, for å gjøre det litt hyggelig. Vi har små barn og det blir mye rot , så jeg stresset også litt i forkant med å holde det litt ryddig. Formiddagen kom ,og de ringte på døra, og sa at de ikke hadde tid akkurat da, for de skulle rekke noe annet, men at de kom på kvelden på søndag i stedenfor. Jeg sa at det gikk greit, men problemet var at da gikk jo hele søndagen på å gå hjemme å vente og hadde det i bakhodet hele tiden at de skulle komme. De kom ikke i det hele tatt, og ingen beskjed. Jeg merket at hele søndagen ble ødelagt av venting og unødvendige forberedelser. Har ikke hørt noe heller. Hva synest dere om slik oppførsel? Jeg synest det er dårlig oppførsel, det blir jo litt anstrengende når det er folk man ikke kjenner, som sier de skal komme, og ikke gjør det. Burde jeg si noe om dette neste gang jeg treffer de? 0 Siter
Speak Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Første bud er å avtale et klokkeslett. Da slipper man å vente hele dagen. Jeg hadde nok også spurt dem hva som hadde skjedd. Ta det med en gang i stedet for gunne på det. Skulle jo tro at de fortsatt hadde noe å fortelle dere. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Litt for sent nå, men neste gang sier du at du ser fram til at du kommer og vil sette på kaffien - og at du derfor lurer på når kaffien skal være klar! Jeg vet ikke om jeg hadde sagt noe...men det er meg da ;-) 0 Siter
org Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Nei, jeg ville ikke sagt noe. Men bare stukket innom, kanskje, og spurt hva det var de ville snakke om. 0 Siter
soleil Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Syns det var dårlig gjort, ja! Jeg hadde nok reagert som deg.. Syns også jeg må shine opp og kjøpe inn noe godt til kaffen og slikt,- hehe, er ofte bomba her og lite fristende å by på, så det blir til at en forbereder seg ørlitt. Hvis du kan få sagt det med et smil og bare som et lite hjertesukk at dere ventet dem på søndag så gjør det. Men om du ikke klarer å si det uten å høres grinete ut så dropp det! Det er en såpass liten ting at det er ikke noe vits å få naboen helt i forsvarsposisjon, men samtidig ganske kjedelig for dere å få halve helga ødelagt da. Du kan jo høre om de har mobilnr ditt og be om deres, for det er praktisk å sende en liten sms-beskjed. 0 Siter
Gjest lalaøll Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Første bud er å avtale et klokkeslett. Da slipper man å vente hele dagen. Jeg hadde nok også spurt dem hva som hadde skjedd. Ta det med en gang i stedet for gunne på det. Skulle jo tro at de fortsatt hadde noe å fortelle dere. ja har lært det nå iallefall, aldri en avtale uten klokkeslett. Det går bare ikke an å gåå rundt å vente på noen en hel dag. kommer ikke til å si noe, hvis de vil unnskylde seg, så får de bare gjøre det, men oppførselen de har vist har gitt meg en litt mer pekepinn på hvordan de er , så det er ikke så veldig viktig å bli kjent med de heller. Jeg liker ikke folk som er så lite seriøse i forhold til å holde avtaler , det har med respekt for andres tid. 0 Siter
Gjest lalaøll Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Nei, jeg ville ikke sagt noe. Men bare stukket innom, kanskje, og spurt hva det var de ville snakke om. Vet ikke om jeg tolker deg riktig,men var dette egentlig bare en bagatell? 0 Siter
Mirabell Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg vil tro at du og naboen ser veldig forskjellig på dette. Naboen ser for seg å kanskje stikke innom for å prate om dette, i stedet for å stå ute i forbifarten å gjøre det. Tipper de ser for seg max en kopp kaffe som servering. Du ser for deg kaffebesøk med noe å bite i, og en hyggelig anledning til å bli kjent. I tillegg er du litt stresset for å ha gjester. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å glemme hele greia. Jeg ville også ha ringt på hos naboen og spurt om hva saken gjaldt (høres jo litt spennende ut!). Og prøvd å huske til lignende situasjoner f.eks. å si: "Så hyggelig, jeg ordner noe å bite i også, skal vi si kl 14" 0 Siter
Åsemor Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Blås nå i om det er ryddig eller ikke, de bryr seg selvsagt ikke om det. Dra ut hvis du har planer, så hvis de kommer mens du er ute tar dere det senere. 0 Siter
Speak Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 ja har lært det nå iallefall, aldri en avtale uten klokkeslett. Det går bare ikke an å gåå rundt å vente på noen en hel dag. kommer ikke til å si noe, hvis de vil unnskylde seg, så får de bare gjøre det, men oppførselen de har vist har gitt meg en litt mer pekepinn på hvordan de er , så det er ikke så veldig viktig å bli kjent med de heller. Jeg liker ikke folk som er så lite seriøse i forhold til å holde avtaler , det har med respekt for andres tid. Respekt for andres tid er veldig viktig synes jeg!!!! 0 Siter
mrxx Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Ikke stress så mye med det, men jeg skjønner at det er irriterende å gå og vente så lenge de ikke kommer. Nesten gang så gjør du som vanlig, ønsker du å reise bort så gjør du det, slike "tullinger" hadde jeg ikke giddet å ta så veldig hensyn til. Forøvrig er jeg ganske sikker på at det er noe slarv og faenskap de vil si, kanskje er det en tvist gående i naobolaget og de ønsker å ha dere på deres side. Tror ikke at dette er så spennende å få vite, mest sannsynlig så vil dere i ettertid ønske at dere aldri hadde hørt om det tenker jeg. 0 Siter
pekkaline Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Hm, jeg hadde blitt irritert over hvordan de holder på.... Neste gang de har noe på hjertet så si at de bare får ringe når _dere_ skal komme til dem heller. 0 Siter
adelie Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg skjønner deg godt. Men jeg tror dere har hatt ulik oppfatning av situasjonen. Kanskje de bare ville ringe på og stå i døra og fortelle det de hadde på hjertet? De kunne jo ikke vite at du ryddet, fikset noe og bite i, ventet på dem etc. Men man føler seg jo litt lurt i en slik situasjon, slik du gjør. Kjenner meg igjen! Før man kjenner folk, vet man ikke hva de legger i ting. Jeg ville overhodet ikke sagt noe til dem, for det er ikke deres skyld. Man er bare forskjellige 0 Siter
Gjest Havelar Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Hvis jeg har forstått dette riktig, så ville naboen i utgangspunktet ta dette opp der og da utendørs, men det passet ikke for deg. Så ba du dem hjem, sa du da at du ville servere kaffe,noe å bite i, "dette er en fin anledning å bli kjent", eller "stikk innom søndag formiddag"? Uansett bør du la tvilen komme naboene til gode, de skjønte ikke at de var bedt hjem til deg på en måte som krever beskjed og undskyldning ved manglende oppmøte. Alternative er at de visste du satt der og vente med kaffen klar, og dreit i det. Hva er mest sannsynlig, og hva er hyggeligst å tro? Hvis du gjerne vil be dem, ring dem og be dem ordentlig med tidspunkt og det hele, si du gjerne vil bli bedre kjent. Hvis du egentlig ikke bryr deg, men lurer på hva de hadde å si, ring på hos dem og spør. 0 Siter
Gjest lalaøll Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Ikke stress så mye med det, men jeg skjønner at det er irriterende å gå og vente så lenge de ikke kommer. Nesten gang så gjør du som vanlig, ønsker du å reise bort så gjør du det, slike "tullinger" hadde jeg ikke giddet å ta så veldig hensyn til. Forøvrig er jeg ganske sikker på at det er noe slarv og faenskap de vil si, kanskje er det en tvist gående i naobolaget og de ønsker å ha dere på deres side. Tror ikke at dette er så spennende å få vite, mest sannsynlig så vil dere i ettertid ønske at dere aldri hadde hørt om det tenker jeg. vel tror du har veldig rett faktisk..har en liten anelse om at det gjelder noe i den duren ja. Hvordan visste du det??? 0 Siter
Gjest eolyn Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 vel tror du har veldig rett faktisk..har en liten anelse om at det gjelder noe i den duren ja. Hvordan visste du det??? Lange historier om noe som har med naboskap å gjøre er ofte sladder. 0 Siter
mrxx Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 vel tror du har veldig rett faktisk..har en liten anelse om at det gjelder noe i den duren ja. Hvordan visste du det??? Jeg vet det jo ikke, men jeg er rimelig sikker likevel. Du skal heller ikke se bort i fra at det kan være disse naboene som står for nabokrangelen og ønsker bekreftelse på at de har rett og vil ha dere på sin side. De vil nok prøve å overbevise dere først, før dere hører noe i fra noen andre. 0 Siter
Gjest eolyn Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Uansett hva det er, så vær forsiktig med å velge side, eller gi inntrykk av at dere gjør det. Enkelte ting må en holde seg nøytralt til. 0 Siter
org Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Vet ikke om jeg tolker deg riktig,men var dette egentlig bare en bagatell? Hm. Er vel kanskje ikke en bagatell, men dere har nok snakket forbi hverandre på et vis. _De_ mente vel kanskje bare å slå av en liten prat, ikke komme på kaffebesøk. (Kaffebesøk er veldig koselig, da!) 0 Siter
Gjest lalaøll Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Hm. Er vel kanskje ikke en bagatell, men dere har nok snakket forbi hverandre på et vis. _De_ mente vel kanskje bare å slå av en liten prat, ikke komme på kaffebesøk. (Kaffebesøk er veldig koselig, da!) det syns jeg også, er litt hyggeligere å drøfte ting og (sladder)over en kopp kaffe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.