Gå til innhold

Når sende unger hjem om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine er 7 og 9 år og det ser ut til at gjengs klokkeslett på hverdager i begges vennekretser er kl. 19, da hentes de, evt. går hjem selv. Et helt greit tidspunkt synes jeg, hvordan er det hos dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Halv åtte er sent nok i hverdagen. Men det kan bli senere i spesielle anledninger eller ved sjeldne besøk. Jenta mi er ni (snart ti) og legger seg rundt halv ni-ni tiden.

Skrevet

Halv åtte er sent nok i hverdagen. Men det kan bli senere i spesielle anledninger eller ved sjeldne besøk. Jenta mi er ni (snart ti) og legger seg rundt halv ni-ni tiden.

Jeg vil gjerne ha litt tid med ungene før de legger seg, spise kveldsmat og prate og kose oss litt, så kl. 19 er ypperlig. Vi har kveldsmat i 19:30-tiden som regel.

Skrevet

Mine to eldste er uke nå, og de skal komme hjem klokka 19. Vi har ikke hatt noe fast avtale, men nå etterat vi stilte klokka er det jo bekmørkt ute, og det er greit å få dem i hus på den tida, slik at de kan få lagt seg i åtte-tida.

Skrevet

Det kommer litt an på hvilken dag det er og hvor han er. :) Dersom han er ute og leker her på feltet, hører jeg han hele tida, og da kan han være ute til 19.30, 20.00 de dagene det ikke er skole dagen etter.

Dersom han er borte hos venner uttafor porten, er det 19.00 som gjelder.

Skrevet

Jeg vil gjerne ha litt tid med ungene før de legger seg, spise kveldsmat og prate og kose oss litt, så kl. 19 er ypperlig. Vi har kveldsmat i 19:30-tiden som regel.

Ja koselig det. Og de har mange ganger godt av å roe seg ned før de skal i seng :)

Annonse

Skrevet

Sønnen min på 9 år må være hjemme senest kl 1900. Om våren når det er lyst ute mye lenger kan jeg godta 1930. Det viktigste er at han melder fra om hvor han er.

Skrevet

Ungene i 3. klasse ser ut til å legge seg kl. 20:30. Vanligvis blir de da hentet ca. 19:30, men dette avtaler vi for hver gang.

I dag kommer besøk kl. 19:15 for at de skal ut å gå....

Skrevet

Om sommeren og tidlig i høst har det vært mellom 19 og 20. Nå som det er blitt kølmørkt har vi justert litt så det er litt nærmere 19.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...