gnochi Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Sist Halloween lot jeg utelykta stå av, det skal være et tegn på at man ikke vil ha folk på døra. Likevel ble det en del besøk. Bikkja blir helt forvirra over så mange besøk, kan jeg skrive en lapp på døra om at jeg ikke ønsker halloween-besøk?? 0 Siter
Gjest Lotus78 Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Ja, det kan du. Ikke alle ønsker å feire dette og bør respekteres for det. 0 Siter
Gjest eller ta med hunden på kaffebeøk et annet sted Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Det er ikke noen gode innarbeidede regler til en såpass ny tradisjon, de fleste (uten barn i en viss alder) vil nok ikke vite at det er halloween engang. Så jeg tror det er mange barn som ikke vet reglene for utelys osv. En vennlig lapp bør jo de fleste kunne forstå. Hvis dere ikke synes fra utsiden, kan du jo skrive at hunden er alene hjemme og blir fortvilet. 0 Siter
laban Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Klart du kan. Skriv f.eks. at "rotweileren min blir så aggressiv", så tenker jeg du får være i fred :-)) 0 Siter
Gjest gjør det Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Prøv. Vi feirer heller ikke halloween. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Tror mange ikke kjenner regelen om utelampen (det gjorde blant annet ikke jeg), så en lapp fungerer sikkert bedre. 0 Siter
Speak Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Det synes jeg du kan. Skriv også at utelyset er slukket, og jeg vil ikke ha besøk. Vi voksne må lære opp barna våre!!! 0 Siter
meg__123! Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 jeg skal bare la være å åpne. Syns den skikken er så tåpelig at jeg nesten blir sint. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Klart du kan :-) Det kan jo selvsagt komme småbarn som ikke kan lese, da hjelper joi kke lappen stort, men det er verdt et forsøk. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 jeg skal bare la være å åpne. Syns den skikken er så tåpelig at jeg nesten blir sint. Sint for at ungene har fått en kveld i året der de kan få kle seg ut og samle godteri?? Hva er det å være sint for da, ungene koser seg og gleder seg lang tid i forveien. Vi lager litt fest hjemme også, der vi voksne også kler oss ut litt. Synes det er veldig koselig jeg :-) 0 Siter
morsan Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Sint for at ungene har fått en kveld i året der de kan få kle seg ut og samle godteri?? Hva er det å være sint for da, ungene koser seg og gleder seg lang tid i forveien. Vi lager litt fest hjemme også, der vi voksne også kler oss ut litt. Synes det er veldig koselig jeg :-) Enig. Å se gleden og forventningen hos barna er veldig morsomt. De har jo tross alt vokst opp med dette, og synes det er den naturligste ting i verden at også barn i Norge fierer Halloween! ;-) Som min sønn sa det, da han fikk høre at farne hans skulle være bortreist i dag: "Stakkars far, som ikke kan være hjemme og feire Halloween sammen med familien sin!" *S* 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Sint for at ungene har fått en kveld i året der de kan få kle seg ut og samle godteri?? Hva er det å være sint for da, ungene koser seg og gleder seg lang tid i forveien. Vi lager litt fest hjemme også, der vi voksne også kler oss ut litt. Synes det er veldig koselig jeg :-) Kan de ikke bare gå julebukk i romjula? Da kan de synge, danse og gjøre det litt koselig for folk. Syns ikke det er like koselig når det kommer masse unger med stygge masker og tigger på dørene. 0 Siter
willow Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 ja, gjør det slå av lykta og skriv lapp : "tradisjonen tilsier at avslukket lykt betyr at de innenfor ikke feirer halloween. takk for at du respekterer dette " 0 Siter
willow Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 i tillegg kan du jo lage et skilt, trafikkskilt, med gresskar med sånn "forbudt-strek" over. da vil barn som ikke kan lese skjønne det. 0 Siter
meg__123! Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Sint for at ungene har fått en kveld i året der de kan få kle seg ut og samle godteri?? Hva er det å være sint for da, ungene koser seg og gleder seg lang tid i forveien. Vi lager litt fest hjemme også, der vi voksne også kler oss ut litt. Synes det er veldig koselig jeg :-) hva er koselig med at de går rundt å tigger godteri, og om de ikke får så gjør de faenskap? 0 Siter
flowy Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 hva er koselig med at de går rundt å tigger godteri, og om de ikke får så gjør de faenskap? Det koselige er vel at barna gleder seg over dette og gleder seg i lang tid. Jeg ser forventningen i øynene deres når jeg åpner døra og gleden når de får noe godt. Det er koselig for meg! 0 Siter
meg__123! Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Det koselige er vel at barna gleder seg over dette og gleder seg i lang tid. Jeg ser forventningen i øynene deres når jeg åpner døra og gleden når de får noe godt. Det er koselig for meg! jaja.. hver sin mening.. jeg synes det bare er tåpelig.og tåpelig å se at foreldrene er med. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 jaja.. hver sin mening.. jeg synes det bare er tåpelig.og tåpelig å se at foreldrene er med. Evnen til å glede seg med de små, er ikke like god hos alle...;( 0 Siter
meg__123! Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Evnen til å glede seg med de små, er ikke like god hos alle...;( ikke når det gjelder den tåpelige skikken der nei. frekt er det.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.