Gjest gomle Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 hva er koselig med at de går rundt å tigger godteri, og om de ikke får så gjør de faenskap? De yngste gjør ikke faenskap, for de har gått sammen med de voksne siden dette kom til Norge for noen år siden. De eldste har ikke fått noen retningelinjer, så der er det noen som ser sitt snitt til å finne på pøbelstreker, men de fleste oppfører seg fint der også. Det er jo ikke selve pøbelstrekene som er Halloween-feiringen, det er alltid noen som ødelegger for de andre, men de utgjør ikke flertallet! Ungene i dag har vokst opp med Halloween, den og julaften er de beste dagene i året sa sønnen min på 10 år i går. Jeg synes det er en veldig fin dag, der vi benytter sjansen til å pynte både oss og huset, og invitere familien på kaffe og skumle kaker :-) 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Kan de ikke bare gå julebukk i romjula? Da kan de synge, danse og gjøre det litt koselig for folk. Syns ikke det er like koselig når det kommer masse unger med stygge masker og tigger på dørene. Det ene utelater da ikke det andre? De to tingene har da ikke noe med hverandre å gjøre, ungene kan gjøre begge deler. Det blir litt som å si at det er da mye bedre å feire 17. mai enn julaften. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Mellom alle de vanlige knask-og knep-gruppene ringte det på, men det var ingen der da jeg lukket opp. Da jeg 5 minutter senere gikk og åpnet igjen, var det imidlertid knuste kjeks på trappen, som var tråkket i, og det så litt grisete ut. Hos naboen skjedde visstnok det samme. Er dette vanlig? Bedre med knuste kjeks enn med råtne egg, men... 0 Siter
meg__123! Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 De yngste gjør ikke faenskap, for de har gått sammen med de voksne siden dette kom til Norge for noen år siden. De eldste har ikke fått noen retningelinjer, så der er det noen som ser sitt snitt til å finne på pøbelstreker, men de fleste oppfører seg fint der også. Det er jo ikke selve pøbelstrekene som er Halloween-feiringen, det er alltid noen som ødelegger for de andre, men de utgjør ikke flertallet! Ungene i dag har vokst opp med Halloween, den og julaften er de beste dagene i året sa sønnen min på 10 år i går. Jeg synes det er en veldig fin dag, der vi benytter sjansen til å pynte både oss og huset, og invitere familien på kaffe og skumle kaker :-) sånn hadde ikke vi det når jeg vokste opp. og jeg er bare 21 år. Grunnen til at barna går rundt er jo for å tigge godteri.. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 sånn hadde ikke vi det når jeg vokste opp. og jeg er bare 21 år. Grunnen til at barna går rundt er jo for å tigge godteri.. Mine syntes det å kle seg ut og gå rundt i mørket var mest spennende! 0 Siter
meg__123! Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Mine syntes det å kle seg ut og gå rundt i mørket var mest spennende! mulig noen synes det også. Men jeg skjønner bare ikke vitsen med å feire det.. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 sånn hadde ikke vi det når jeg vokste opp. og jeg er bare 21 år. Grunnen til at barna går rundt er jo for å tigge godteri.. Halloween kom jo ikke til Norge før i 2000, så du er selvsagt ALTFOR gammel til å ha vokst opp med Halloween :-) "De som vokser opp i dag" er altså de som fremdeles er små, ikke de som allerede har vokst opp. Vitsen med å feire er jo bare at ungene har det gøy, og at det er en morsom anledning til å lage litt "fest" i en ellers mørk årstid :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Det ene utelater da ikke det andre? De to tingene har da ikke noe med hverandre å gjøre, ungene kan gjøre begge deler. Det blir litt som å si at det er da mye bedre å feire 17. mai enn julaften. Nei, men du sa at dette var den ENE dagen ungene kunne gå rundt på dørene. Det er det jo ikke, og da synes jeg personlig det er koseligere om de går julebukk i stedet ) 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 Halloween kom jo ikke til Norge før i 2000, så du er selvsagt ALTFOR gammel til å ha vokst opp med Halloween :-) "De som vokser opp i dag" er altså de som fremdeles er små, ikke de som allerede har vokst opp. Vitsen med å feire er jo bare at ungene har det gøy, og at det er en morsom anledning til å lage litt "fest" i en ellers mørk årstid :-) det er jo en grunn til at det finnes halloween. det er ikke bare pga at ungene skal ha det gøy! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.