Gå til innhold

Hvor lenge er aspartam i kroppen?

hare1365380455

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

det sies at med normalt forbruk (altså litt brus/tyggis osv) iblant så tar det en måned ca før man får en reaksjon. Er selv i mot dette drittet og erblant dem som blir syke av det, og har testet det ut på flere som mener de ikke blir syke. Etter en måned har de drukket en flaske lettbrus, fått akutt hodepine osv.. Noe de ikke har fått før i sammenheng med lettbrus.(kanskje de første gangene de drakk det, men ikke på mange måneder/år).

Fysiske plager bedres etter noen uker, kanskje dager om man drikker/spiser ofte, men de fleste blir ikke så mye bedre enn det de er etter 1-2 måneder. Om de ikke har fått noe kronisk da, som du kanskje har lest litt om siden du vil kutte det ut nå?

Anbefaler deg uansett å se (og gjerne vise til alle du kjenner ) http://video.google.com/videoplay?docid=-566922170441334340

Sweet Misery - A Poisoned World.avi

Husk å sjekke ALT du dytter i deg, er så utrlig mye unødvendig søtete ting her i landet. F eks farris og imsdal med smak. Står ikke aspartam på flaskene heller, bare e950 (eller er det E951? den andre er uansett acesulfam som du også finner i lettbrus). For du blir ikke "frisk" om du bytter ut lettbrusen med f eks imsdal med smak. Og du risikerer jo bare å få f eks akutt hodepine om du heller i deg noe du ikke burde.

Alltid greit å lese innholdfortegnelser syns jeg, liker å vite hva jeg får i meg uansett. Så ikke bli overasket om du finner E950/E951 i noe du ikke ventet. Bedre å ha lest på forhånd. Selv ble jeg dårlig (jeg får magesmerter og blir svimmel selv om jeg ligger rolig osv, hender jeg får noe som høres ut som epilepsianfall også, men da skal jeg få i meg mye) og sjekket ALT jeg dyttet i meg dagen før, når jeg våknet. Rekesalaten inneholdet E950/951.. noe jeg da visste var aspartam, som jeg allerede visste jeg ikke tålte. Etter det leser jeg på alt. Og ikke stol på noen om du er i tvil selv.

En venninne mente jeg bare var teit og fanatisk som leste på ALT jeg kjøpte matvarer "bare ta en jogurt og bli ferdig da herregud!"... jeg tok en yoplait jeg... gjett hva den inneholdt da. Så det etter jeg var halvveis i jogurten pga jeg syns det smakte litt smårart og ville bare se hva slags frukter osv som var i. Sa klart i fra til henne at hadde jeg fått lest på den så ville jeg ikke kjøpt den.. håper hun skjønte at jeg ikke er "teit og fanatisk" bare forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

det sies at med normalt forbruk (altså litt brus/tyggis osv) iblant så tar det en måned ca før man får en reaksjon. Er selv i mot dette drittet og erblant dem som blir syke av det, og har testet det ut på flere som mener de ikke blir syke. Etter en måned har de drukket en flaske lettbrus, fått akutt hodepine osv.. Noe de ikke har fått før i sammenheng med lettbrus.(kanskje de første gangene de drakk det, men ikke på mange måneder/år).

Fysiske plager bedres etter noen uker, kanskje dager om man drikker/spiser ofte, men de fleste blir ikke så mye bedre enn det de er etter 1-2 måneder. Om de ikke har fått noe kronisk da, som du kanskje har lest litt om siden du vil kutte det ut nå?

Anbefaler deg uansett å se (og gjerne vise til alle du kjenner ) http://video.google.com/videoplay?docid=-566922170441334340

Sweet Misery - A Poisoned World.avi

Husk å sjekke ALT du dytter i deg, er så utrlig mye unødvendig søtete ting her i landet. F eks farris og imsdal med smak. Står ikke aspartam på flaskene heller, bare e950 (eller er det E951? den andre er uansett acesulfam som du også finner i lettbrus). For du blir ikke "frisk" om du bytter ut lettbrusen med f eks imsdal med smak. Og du risikerer jo bare å få f eks akutt hodepine om du heller i deg noe du ikke burde.

Alltid greit å lese innholdfortegnelser syns jeg, liker å vite hva jeg får i meg uansett. Så ikke bli overasket om du finner E950/E951 i noe du ikke ventet. Bedre å ha lest på forhånd. Selv ble jeg dårlig (jeg får magesmerter og blir svimmel selv om jeg ligger rolig osv, hender jeg får noe som høres ut som epilepsianfall også, men da skal jeg få i meg mye) og sjekket ALT jeg dyttet i meg dagen før, når jeg våknet. Rekesalaten inneholdet E950/951.. noe jeg da visste var aspartam, som jeg allerede visste jeg ikke tålte. Etter det leser jeg på alt. Og ikke stol på noen om du er i tvil selv.

En venninne mente jeg bare var teit og fanatisk som leste på ALT jeg kjøpte matvarer "bare ta en jogurt og bli ferdig da herregud!"... jeg tok en yoplait jeg... gjett hva den inneholdt da. Så det etter jeg var halvveis i jogurten pga jeg syns det smakte litt smårart og ville bare se hva slags frukter osv som var i. Sa klart i fra til henne at hadde jeg fått lest på den så ville jeg ikke kjøpt den.. håper hun skjønte at jeg ikke er "teit og fanatisk" bare forsiktig.

Jammen er det uheldige stoffer i mye! Jeg visste ikke at aspartam også står som noe annet.

http://mittegetvalg.blogspot.com/2007/02/lightprodukter-og-aspartam.html

"Aspartam tas opp i kroppen din, og en av bestanddelene er metanol, tresprit. Har du virkelig lyst til å drikke tresprit/malingsfjerner? I USA er maksimumverdien på metanol 7.8 mg pr. dag. En boks lightbrus har 16 mg..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Jammen er det uheldige stoffer i mye! Jeg visste ikke at aspartam også står som noe annet.

http://mittegetvalg.blogspot.com/2007/02/lightprodukter-og-aspartam.html

"Aspartam tas opp i kroppen din, og en av bestanddelene er metanol, tresprit. Har du virkelig lyst til å drikke tresprit/malingsfjerner? I USA er maksimumverdien på metanol 7.8 mg pr. dag. En boks lightbrus har 16 mg..."

Aspartam har et e-nummer som mye annet rart.. så se etter E-9-noe pga det er kun søtningsstoffer som har e 900-nr så vidt jeg husker. Og noen ahr en sykdom som gjør at de ikke greier å forbrenne (?) aspartam pga det inneholder fenylanin, og derfor står det inneholder en fenylaninkilde på alt som inneholder aspartam, pga det er man faktisk pliktet til pga denne sykdommen. Så ser du fenylanin (mulig jeg feilstaver det nå) så er det også noe å se etter. Ofte står dette under innholdstfortegnelsen, og var dette jeg så nederst på jogurten jeg hadde kjøpt meg. Da fattet jeg jo fort hva den inneholdt

Om du er god i engelsk (helst litt avansert engelsk) så finner du utrolig mye skremmende stoff på nett om aspartam, om du vil lese mer.

Jeg unngår også sukralose, når jeg vet hvor utrygt aspartam er så ikke faen om ejg tester et annet søtningsmiddel. Du finner dette i lett-ketsjupen (Som før var aspartam!) gøy-saft (var også aspartam før!) og cola light. Cola zero inneholder aspartam. Skjønner ikke hvorfor folk er så lettlurte... "oj se nå inneholder den ikke farlige aspartam mer så nå kan vi drikke lettsaft!" Man vet ennå for lite om effektene av sukralose. Og det har tatt 25 år for folk å "våkne" ang aspartam så det kan ta tid.

Det vi vet er at sukralose er laget av et modifisert sukkermolekyl, hvor karbohydratene er tatt ut og erstattet med klor. Enkelt forklart. Jeg lurte forresten på hva en venn av meg drakk en gang, pga han måtte rape av brusen og det lukte HELT FORJÆVLIG! så viste han meg cola light flaska, som jeg leste at inneholdt sukralose. Når jeg leste på nett etterpå og leste dette med at det inneholdt klor, da skjønte jeg va det luktet. Svømmebasseng med for mye klor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...