Gå til innhold

Vær helt ærlig med meg:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man for gammel til å slenge rundt med langt lyst hår når man er 41 år?

Har frisørtime i morgen og jeg vurderer gjøre noe drastisk:)

Vil ikke ende opp som en gammel dame som panisk prøver se ung ut. Har sett nok skrekkelige eksempler på det:)

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• morsan

13

• pekkaline

7

• multippel

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*Hehe* Platinableket er grustygt! Men det finnes jo andre lyse nyanser da. :o) Forklar for frisøren hva du er ute etter så finner dere nok noe.

Skrevet

Nei.-) Jeg har sett damer i den alderen med langt hår som jeg syns har kledd det veldig godt. Men ikke alle 41 åringer kler det samme da:-)

Jeg hadde en venn som var 44 år med langt grått hår. Hun hadde veldig tykt og vakkert hår. Hun så slett ikke ut som hun prøvde å være en ungdom av den grunn, men hun var ganske voksen og elegant i stilen ellers om du forstår hva jeg mener.

Skrevet

Jeg synes oftest en farge nær opptil det naturlige er peneste. Liker ikke hår som SER veldig farget/bleket ut. (I fare for å tråkke mange på tærne....)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er 44 og har fremdeles langt lyst hår... Det er litt oppklippet da, men jeg føler ikke sterkt for å gjøre drastiske forandringer enda ;)

Skrevet

Jeg er 44 og har fremdeles langt lyst hår... Det er litt oppklippet da, men jeg føler ikke sterkt for å gjøre drastiske forandringer enda ;)

Mitt er også litt oppklippet og dessuten stripet. (ikke platinablond) Var lys som liten og har vel ikke helt akseptert at jeg egentlig ikke er lys lenger. Har en hårfarge som hverken er lys eller mørk.

Jeg tenker litt på å klippe det rett av litt over skuldrene (har lang lugg). Enkel og sporty frisyre, men ikke alt for spennede kanskje.

Men er ikke sikkert det blir slik jeg tenker meg fordi jeg har litt krøller eller kanskje det er riktigere å si fall i det.

Håret mitt er ganske tykt, så jeg er litt redd for at det skal se ut som jeg har en paraply på hodet, når alt blir like langt:)

Skrevet

Pussig - jeg har alltid sett for meg deg som brunhåret!! ;-)

Skrevet

Jeg synes man godt kan ha langt blondt hår selv om man har passert 40, men det kommer an på fargen og hårstilen (og stile forøvrig).

Eksempel på noe som IKKE er pent:

http://blog.fashionwindows.com/wp-content/uploads/2007/05/donatella_versace_ci.jpg

Eksempel på det motsatte (og laaaaangt over 40! *S*)

http://chicinparis.files.wordpress.com/2007/06/catherine-deneuve-and-her-daughter-chiara-mastroianni.jpg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes godt man kan ha langt blondt hår når man er 41, men det stilles enda større krav til at det gjøres pent og forholdsvis naturlig enn for yngre folk.

Har flere venninner i 40-årene med langt blondt hår, og en kan gjerne se det er bleket (hvor mange naturlige blondiner på 40+ finnes?), men det er pent likevel.

Skrevet

Jeg synes ikke det, men det har noe med stilen ellers å gjøre. Hvis du kler deg i supertrange bukser og forsøker panisk å se ut som en tenåring, så passer det ikke.

Jeg har jo sett jenter i 40 årene som jeg bakra trodde var 20, helt til de snur seg, da er det like før jeg faller på ryggen. Jenta kan godt være pen, men det hjelper ikke hvis det er ansiktet til en 20 åring du forventer å se.

Men er du kledd pent som en 40 åring så kan dette være svært vakkert og pent.

Skrevet

Jeg synes ikke det, men det har noe med stilen ellers å gjøre. Hvis du kler deg i supertrange bukser og forsøker panisk å se ut som en tenåring, så passer det ikke.

Jeg har jo sett jenter i 40 årene som jeg bakra trodde var 20, helt til de snur seg, da er det like før jeg faller på ryggen. Jenta kan godt være pen, men det hjelper ikke hvis det er ansiktet til en 20 åring du forventer å se.

Men er du kledd pent som en 40 åring så kan dette være svært vakkert og pent.

Du tenker på samme måte som du:)

Det er slik jeg ikke vil være.

Skrevet

Jeg synes man godt kan ha langt blondt hår selv om man har passert 40, men det kommer an på fargen og hårstilen (og stile forøvrig).

Eksempel på noe som IKKE er pent:

http://blog.fashionwindows.com/wp-content/uploads/2007/05/donatella_versace_ci.jpg

Eksempel på det motsatte (og laaaaangt over 40! *S*)

http://chicinparis.files.wordpress.com/2007/06/catherine-deneuve-and-her-daughter-chiara-mastroianni.jpg

Da er vi på linje:)

Skrevet

Så lenge du ikke ender opp slik, er det vel greit ;)

http://www.nrk.no/img/365873.jpeg

Forresten er hun en pen gammel dame i Hotel Cæsar når håret er satt opp. Når det henger ned, ser hun bare ut som et takras.

Skrevet

Det er da mange lyse i alle aldre, så det er klart du ikke er! Men er håret ditt helbleket, så er svaret JA! (Særlig hvis du er ganske mørk i utgangspunktet). Du må ikke finne på å farge håret mørkt, da vil du se 10 år eldre ut, særlig hvis du i tillegg klipper det kort. Men dersom håret ditt er veldig lyst og veldig langt, så kan det være greit å ha det litt mindre lyst, og litt mindre langt :-)

Skrevet

Mitt er også litt oppklippet og dessuten stripet. (ikke platinablond) Var lys som liten og har vel ikke helt akseptert at jeg egentlig ikke er lys lenger. Har en hårfarge som hverken er lys eller mørk.

Jeg tenker litt på å klippe det rett av litt over skuldrene (har lang lugg). Enkel og sporty frisyre, men ikke alt for spennede kanskje.

Men er ikke sikkert det blir slik jeg tenker meg fordi jeg har litt krøller eller kanskje det er riktigere å si fall i det.

Håret mitt er ganske tykt, så jeg er litt redd for at det skal se ut som jeg har en paraply på hodet, når alt blir like langt:)

Kan fort bli litt sånn "soppfasong" på det da ja :-)

Skrevet

Så lenge du ikke ender opp slik, er det vel greit ;)

http://www.nrk.no/img/365873.jpeg

Forresten er hun en pen gammel dame i Hotel Cæsar når håret er satt opp. Når det henger ned, ser hun bare ut som et takras.

Enig!

Skrevet

Da er vi på linje:)

:-)

Men i Donatellas tilfelle er det jo ikke _bare_ håret sin 'skyld'. Hun ser så fæl ut at jeg bare ikke kan fatte og begripe at hun ikke ser det selv! Hun bruekr åpenbart mye tid og penger på sitt utseende - bare på de helt gærne tingene.

Skrevet

Hun jeg er sammen med er snart 41 og har langt blondt hår, ser ikke noe problem med det.

Hva tenkte du egentlig på? Farge det grått? ;-) Klippe kort?

Jenter skal ha langt hår, og er det blondt, flott.

Bare styr unnna miss sixty bukser og slikt, hvis det var i de baner du tenkte. Jeg har gitt klare instrukser om sånt for det er piiiinlig. Jeg er 10 år yngre og det var en periode hun prøvde å se ung ut klesmessig. Da var jeg flau da... Hufffff

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg synes godt man kan ha langt blondt hår når man er 41, men det stilles enda større krav til at det gjøres pent og forholdsvis naturlig enn for yngre folk.

Har flere venninner i 40-årene med langt blondt hår, og en kan gjerne se det er bleket (hvor mange naturlige blondiner på 40+ finnes?), men det er pent likevel.

''(hvor mange naturlige blondiner på 40+ finnes?)''

Meg?

Finnes det flere naturlige blondiner som er under 40 enn de over? Bare spør fordi det er noe jeg aldri har tenkt over. :-) Selv er jeg 44 og har aldri hatt et grått hårstrå, ikke som jeg har funnet i alle fall. :-O

Skrevet

''(hvor mange naturlige blondiner på 40+ finnes?)''

Meg?

Finnes det flere naturlige blondiner som er under 40 enn de over? Bare spør fordi det er noe jeg aldri har tenkt over. :-) Selv er jeg 44 og har aldri hatt et grått hårstrå, ikke som jeg har funnet i alle fall. :-O

Jeg tror at man like gjerne kan si: Hvor mange naturlige blonde damer finnes over 22! ;-) For man mørknes jo med årene, og mange som var blonde til langt oppi tenårene blir mer mørkemusebeigeblonde, og tyr til striping/lysning av håret.

Og er man først 40+ og blond, hva enten det er ntaurens verk eller man har farget håret, så er det nokså praktisk at hårgråningen ikke synes så godt - det blir bare "enda blondere"! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...