Gå til innhold

Vær helt ærlig med meg:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du med langt mener ned til midjen synes jeg ikke det er så pent på godt voksne damer. Det er for meg noe veldig ungdommelig og jentete noe. Hvis du mener skulderlangt + - synes jeg det kan være veldig pent.

Det er lenger enn skulderlangt, men langt i fra midjelangt. Det får da være måte på:)

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• morsan

13

• pekkaline

7

• multippel

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det kommer an på hvordan du kler deg og oppfører deg det. Og det vet ikke jeg ;o)

Det hadde vært fint å kunne se seg selv utenifra:)

Skrevet

Da skal du være forsiktig med å klippe det rett over. Da er det bedre å klippe det kort og klippe bort fallen.

Nei, tror ikke jeg kan klippe det rett av likevel, men jeg vil ikke ha det helt kort heller. Mange som er fine med kort hår,men det er ikke helt meg føler jeg. Må ha litt hår.

Skrevet

Klipp det rett av ved skuldrene, men la frisøren klippe det opp litt, så det ikke blir stående rett ut fra hodet. Selv med fall/litt krøll, kan du få fin fasong på håret, kommer litt an på hvordan du kler det. Jeg ser idiot ut med håret klippet inn mot ansiktet, jeg må det håret vekk fra ansiktet mer bakover, likssom.

Mange fine nyanser til å gjøre håret ditt mer din opprinnelige farge! Jeg er selv født helt lysblond, og kommer til å ville være det også etter at jeg begynner å mørkne....Jeg er alt for lys i huden til å kle noe annet ;)

Jeg pleier bare å blåse litt på håret med føneren samtidig som jeg klemmer på det. Da blir håret mest luftig og krøllene/bølgene kommer bedre frem. Deretter strekker jeg ut luggen. Vil ikke ha krøller i luggen.

Ja ja, man finner sine metoder:)

Jeg har bestemt meg for å klippe ganske mye, men kanskje ikke drastisk mye. Det er ganske tørt nå, og det er ihvertfall ikke fint.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor kvinner skal klippe seg kort og ta permanent bare fordi de fyller 40? Jeg synes kvinner med langt/mellomlangt hår er sexy selv om de har passert 40 med mange år. Litt farge for å tone vekk grått e.l.er en god løsning.

Jeg runder 40 neste sommer og får overhode ikke "lov" av kjæresten min å klippe håret. :o) Det rekker omtrent til bh'en på ryggen, er litt skrått så det er kortere foran.

Da jeg en gang i sommer ymtet frempå om at jeg kunne tenke meg å klippe meg så han på meg og spurte gråtkvalt:"Skal du klippe deg kort?" *Hehe* Litt "lysere" blir det også, etter hvert som årene går...

Skrevet

Nei nå må du gi dæ! :) Vi er like gamle, men såå gamle er vi da ikke at vi ikke kan ha langt hår?

Det er verre med ho vi så engang. Ei jente stod langs veien. Fin figurnær dongry og ungdommelig dynejakke og flotte støveletter. Og DET flotte glansfulle lange håret. Så ut som ei i mellom 20 og 30 år ca. Men så snudde vidunderet seg, og begge vi, min mann og jeg utbrøt HÆÆ?? Det var et sjokk fordi hun så ut som 70år i ansiktet. Huff, jeg får vondt av sånne folk.....

Så mitt svar blir: Om du er tålig rynkefri og kler deg "normalt", så sett igang å få deg langt hår du :)

Hjelp! Er det galt med figurnær dongeri i lekre støvletter altså???

Dette med dynejakka skjønner jeg, men hva med dongeri, støvletter og en duffelcoat nedenfor baken eller kåpe til da?

Skrevet

Dette med dynejakka skjønner jeg, men hva med dongeri, støvletter og en duffelcoat nedenfor baken eller kåpe til da?

Jeg synes det er en syltynn grense der for kvinner på vår alder når det gjelder dongeri og støvletter, det skal så liiite til før det ser bare desperat og patetisk ut. Men om du har en duffel eller en annen "voksen" kåpe som rekker nedefor rumpa så ser det neppe teit ut. :o) Har du midjekort jakke og topp som går over navlen derimot... ;o)

Skrevet

''men hva med dongeri, støvletter og en duffelcoat nedenfor baken eller kåpe til da?''

Helt greit det :) Det var bare at hun var kledd akkurat som ungdommene den gangen :) Og hadde kropp som en miss world. Litt vanskelig å forklare utseendet.

Jeg selv går ofte i dongrybukser, og har ei jakke som går til øverst på rompa, men fasongen min er ikke som en tyveåring :) De nye jakkene som går ned over rompa er knallfine. Vil ha meg en slik! :)

Skrevet

Jeg synes det er en syltynn grense der for kvinner på vår alder når det gjelder dongeri og støvletter, det skal så liiite til før det ser bare desperat og patetisk ut. Men om du har en duffel eller en annen "voksen" kåpe som rekker nedefor rumpa så ser det neppe teit ut. :o) Har du midjekort jakke og topp som går over navlen derimot... ;o)

''og topp som går over navlen derimot... ;o)''

Guuuri ja!! Det kunne jeg aldri hatt på meg nå! :)

Skrevet

''og topp som går over navlen derimot... ;o)''

Guuuri ja!! Det kunne jeg aldri hatt på meg nå! :)

*Fnis* Ikke jeg heller... I grunnen er det de færreste som kler topper som er så korte at magen synes. I alle fall de færreste over 17.... For samme hvor upk det er å si det så er det ikke pent når valkene tyter ut mellom topp og bukse!

Skrevet

Ja, jeg skjønner:)

Jeg prøver å tenke på at deler av antrekket skal nøytralisere det andre, ellers blir det "harry"

Jeg bruker altså en nøytral kåpe eller duffel med et skjerf i halsen.

Skrevet

Det meste går bra bare man kjører litt stil:) Det skal ikke mer til enn en litt mer voksen topp over så bør vel trange jeans og støvletter være helt greit. Samme antrekk med kort t-skjorte med glorete trykk og langermet t-skjorte under blir lett patetisk.

Skrevet

*Fnis* Ikke jeg heller... I grunnen er det de færreste som kler topper som er så korte at magen synes. I alle fall de færreste over 17.... For samme hvor upk det er å si det så er det ikke pent når valkene tyter ut mellom topp og bukse!

Ikke en gang ungdommene får kle seg slik på skolen nå. På skolen til datteren min har de fått beskjed om å kle seg som om de skulle på jobb. Helt greit, synes jeg.

Skrevet

Det meste går bra bare man kjører litt stil:) Det skal ikke mer til enn en litt mer voksen topp over så bør vel trange jeans og støvletter være helt greit. Samme antrekk med kort t-skjorte med glorete trykk og langermet t-skjorte under blir lett patetisk.

Ja, det skjønner til og med jeg:)

Skrevet

Valker bør ikke vises uansett om man er 17 eller 70 :)

Skrevet

Ja, det skjønner til og med jeg:)

Hehe, godt. Det er i grunnen veldig mange som ikke har skjønt det:)

Skrevet

Valker bør ikke vises uansett om man er 17 eller 70 :)

Nei - helt enig! :o) Jeg har valker selv, selv om jeg er normalvektig og litt trent (hah!), men jeg viser dem ikke frem akkurat nei. :o)

Skrevet

Ja, jeg skjønner:)

Jeg prøver å tenke på at deler av antrekket skal nøytralisere det andre, ellers blir det "harry"

Jeg bruker altså en nøytral kåpe eller duffel med et skjerf i halsen.

Morsomt hva klær har med frisyre og alder å gjøre :) Det er det totale bildet som bør se greit ut ja.

Gjest kvinne 46
Skrevet

Mitt hår rekk ned til midja ;-) Det har naturleg mørk blond farge. Brukar som oftast å ha det i flette pga. at det er så langt.

Har fleire gonger tenkt eg er for gammal til langt hår, men følte det var klestilen eg først måtte ta tak i. Liker å kjøpe klær på Vero Moda, så eg må tenke bevisst på at eg nærmer meg 50 :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...