Gå til innhold

Et slankeproblem

lonelyP

Anbefalte innlegg

Jeg har slanket meg 4 kg (jippi :). Går på Grete Roede kurs. Men til problemet. Har gått inn en del over brystene og oppdaget i dag at det har ført til hengepupper. Det er jeg ikke så fornøyd med.

Det jeg lurer på er om det er mulig å stramme de litt opp ved hjelp av styrketrening? Hvilke øvelser vil være mest effektive?

Jeg vet at styrketrening uansett er bra for meg, men jeg ønsker altså å vite om det er noe poeng i å konsentrere seg om å prøve å løfte brystene. De består jo av kjertler og fettvev og ikke muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har muskler under brystene, så noe vil det kanskje hjelpe. Men jeg tviler på at det blir noen vesentlig forbedring.

Med en god BH så gjøre du ting mye raskere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har muskler under brystene, så noe vil det kanskje hjelpe. Men jeg tviler på at det blir noen vesentlig forbedring.

Jeg bruker da bh, det er mer snakk om å være fornøyd med den nakne meg da vet du. Det går vel den veien med de fleste av oss damer, men jeg lurer altså på om det vil være verdt innsatsen å trene brystmuskler for å stramme opp litt og kanskje beholde "spretten" i puppene litte granne lengre. Og om det er noen øvelser som vil gjøre mer nytte enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg bruker da bh, det er mer snakk om å være fornøyd med den nakne meg da vet du. Det går vel den veien med de fleste av oss damer, men jeg lurer altså på om det vil være verdt innsatsen å trene brystmuskler for å stramme opp litt og kanskje beholde "spretten" i puppene litte granne lengre. Og om det er noen øvelser som vil gjøre mer nytte enn andre.

Selv brystet består for det meste av fett og kan dermed ikke trenes opp. Du har noen muskler over brystet, som du kjenner hvis du presser armene mot hverandre, men de hjelper deg neppe til ekstra sprett...;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv brystet består for det meste av fett og kan dermed ikke trenes opp. Du har noen muskler over brystet, som du kjenner hvis du presser armene mot hverandre, men de hjelper deg neppe til ekstra sprett...;(

Søren og!

Får vurdere å legge på meg igjen da og få fyldigere pupper :o)

Næh....tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Søren og!

Får vurdere å legge på meg igjen da og få fyldigere pupper :o)

Næh....tror ikke det.

Uff, ikke sant ;) De puppene, er i sannhet, både til glede og bekymring....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvor Lauvstad, helse- og treningsterapeut

Hei!

Du har helt rett i at styrketrening er bra, så bare kjør på. når det gjelder din spesifikke problemstilling, er det nok riktig at styrketerning i begrenset grad hjelper med å stramme opp puppene.

Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rak rygg er alltid pent. Ellers tror jeg armhevninger trener brystmuskelen. Elendig svar fra fagpersonen her. Hva trener brystmuskelen, burde jo være mulig å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...