Lillemus Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Åkei. 54,5 kg og 72 (!) cm i dag. Hvordan er det mulig da? Synes jeg eter som en hest for tiden! ) Presset meg selv opp av sengen kl. 7 i dag og trente 45 min pilates (en dvd) før frokost. Var såvidt jeg klarte å komme meg ut av dyna, men det var veldig deilig etterpå. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Grattis, Lillemus! Du er jo virkelig i siget for tida. Veldig bra jobba. Hva synes du om pilatesen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Grattis, Lillemus! Du er jo virkelig i siget for tida. Veldig bra jobba. Hva synes du om pilatesen? Pilates var helt greit, men den serien (finnes Yoga-dvd'er i samme serie) er litt for sukkersøtt når det gjelder kommentatoren, men det skal sikkert være sånn - veldig rolig og vennlig og sånn... ) Kommer nok til å bruke den flere ganger ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Vekt. 58.8, midjemål 74 Jaddddaaaaaaaa 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Får vel kanskje tillegge at ved start var 73 kilo og hadde en livvidde på 85. Nå er jeg rett og slett grisefornøyd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Får vel kanskje tillegge at ved start var 73 kilo og hadde en livvidde på 85. Nå er jeg rett og slett grisefornøyd Du er knallflink!!! ) Virkelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drajaba... Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg leser om hva dere har fått til, og det er jo bare utrolig bra! jeg selv har gått opp fra 60 til 70 kg og får ikke lenger kneppet en eneste bukse. Det er rett og slett så deprimerende.... Og til mer deprimert jeg blir, til mer spiser jeg.... Jeg har et midjemål på 85 cm og det er alt for mye! Jeg vet det, men klarer ikke å ta tak i det. Jeg har gått flere Grete Roede og Libra kurs, men det holder ikke i lengden. Det kan gå ganske greit i uka, men når fredagen kommer, ja da...... Hvar er deres beste tips, jeg tenker spesielt på helger? Har dere vært kjempeforsiktige også da, eller hva har dere gjort? Tips mottas med stor takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hvor mye var din startvekt lillemus? Jeg hang på her for lenge siden, men husker ikke nå. Ble litt motivert av å lese, og lurer på om jeg skal prøve å gå ned noen kilo nå. Har vært aktiv med trening lenge, men nå har jeg stagnert føler jeg - og vekta har gått opp... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Jeg leser om hva dere har fått til, og det er jo bare utrolig bra! jeg selv har gått opp fra 60 til 70 kg og får ikke lenger kneppet en eneste bukse. Det er rett og slett så deprimerende.... Og til mer deprimert jeg blir, til mer spiser jeg.... Jeg har et midjemål på 85 cm og det er alt for mye! Jeg vet det, men klarer ikke å ta tak i det. Jeg har gått flere Grete Roede og Libra kurs, men det holder ikke i lengden. Det kan gå ganske greit i uka, men når fredagen kommer, ja da...... Hvar er deres beste tips, jeg tenker spesielt på helger? Har dere vært kjempeforsiktige også da, eller hva har dere gjort? Tips mottas med stor takk :-) Nei, jeg er ikke superforsiktig i helgene, da hadde jeg garantert sprukket grundig! Jeg er nøysom til hvedags, men på lørdager unner jeg meg alltid noe godt. En liten pose smågodt (i dag ble det vel kostende 24,-) f.eks., eller en sjokolade eller noe. Når kjæresten min er hjemme er vi fryktelige i helgene! Det har gått unna alt for mye sjokoladepudding med vaniljesaus og greier i det siste! Så når han blir hjemme for godt over jul er det bare å skjerpe seg skikkelig igjen. ) Men jeg rører meg mye også da. Jogger (blir mindre nå når jeg har ungene to helger på rad og det i tillegg er drittvær når ungene er hos faren), bruker trimsykkelen flittigere igjen nå + litt pilates og vekter og øvelser på stuegolvet. Det er kjempedeilig når manførst kommer i gang! ) Men begynn med kostholdet først, spør deg selv om du virkelig er sulten nå eller om du bare vil trøstespise? Spis sunt og magert (og med så lite sukker og kunstige søtningsstoffer som mulig) og ofte. Jeg spiser frokost i 7-tiden, en frukt i 10-tiden, lunsj i 12-tiden, av og til en frukt i 15-tiden, middag i 16-17-tiden og så kveldsmat.2 knekkebrød til frokost, 3 til lunsj og masse grønnsaker til middagen ved siden av "hovedretten". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Hvor mye var din startvekt lillemus? Jeg hang på her for lenge siden, men husker ikke nå. Ble litt motivert av å lese, og lurer på om jeg skal prøve å gå ned noen kilo nå. Har vært aktiv med trening lenge, men nå har jeg stagnert føler jeg - og vekta har gått opp... 25. juli var jeg 60,2 kg (jeg er bare 152 cm så jeg var rund nok..), men jeg tror jeg var en kg tyngre på det meste i denne runden... Nå viste vekta 54,5 ved siste veiing og det er jeg strålende fornøyd med! ) Men det har ikke kommet gratis nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 25. juli var jeg 60,2 kg (jeg er bare 152 cm så jeg var rund nok..), men jeg tror jeg var en kg tyngre på det meste i denne runden... Nå viste vekta 54,5 ved siste veiing og det er jeg strålende fornøyd med! ) Men det har ikke kommet gratis nei. Da har du jo vært kjempeflink! Vekta mi er nå 68-69, dvs. bmi på ca. 25. Mot ca. 66-67 i sommer. Så jeg har gått opp et par kilo, og kunne vel egentlig tenkt meg at det var den motsatte veien det hadde vært effekt på et par kilo :-) Men jeg vet også at all treningen har gjort at jeg har fått mere muskler, og de veier jo mer enn fett - men buksa stammer lell... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Du er knallflink!!! ) Virkelig! Takker så mye og det er jaggu du også : ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Da har du jo vært kjempeflink! Vekta mi er nå 68-69, dvs. bmi på ca. 25. Mot ca. 66-67 i sommer. Så jeg har gått opp et par kilo, og kunne vel egentlig tenkt meg at det var den motsatte veien det hadde vært effekt på et par kilo :-) Men jeg vet også at all treningen har gjort at jeg har fått mere muskler, og de veier jo mer enn fett - men buksa stammer lell... ;-) Jeg hadde en bmi på 26 i sommer, nå er det på 23,7-23,8 og det er jeg veldig fornøyd med. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg leser om hva dere har fått til, og det er jo bare utrolig bra! jeg selv har gått opp fra 60 til 70 kg og får ikke lenger kneppet en eneste bukse. Det er rett og slett så deprimerende.... Og til mer deprimert jeg blir, til mer spiser jeg.... Jeg har et midjemål på 85 cm og det er alt for mye! Jeg vet det, men klarer ikke å ta tak i det. Jeg har gått flere Grete Roede og Libra kurs, men det holder ikke i lengden. Det kan gå ganske greit i uka, men når fredagen kommer, ja da...... Hvar er deres beste tips, jeg tenker spesielt på helger? Har dere vært kjempeforsiktige også da, eller hva har dere gjort? Tips mottas med stor takk :-) Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver, jeg nådde en vekt på 73 før jeg rett og slett ikke orket mer. Som du beskriver alle klær ble for små, ut og kjøpe større. Mer og mer misfornøyd med meg selv og deprimert. I tillegg har jeg en stoffskiftesykdom, som startet med høyt og ble behandlet slik at jeg nå har lavt. Dvs at jeg en lang periode var så dårlig at all aktivitet stoppet opp. Jeg forsto at jeg måtte endre spisevaner og måtte komme meg i aktivitet. Jeg startet med det jeg følte jeg kunne ta tak i nemlig brusen (cola) og til min store forfjamselse gikk jeg ned en halv kilo i uken. I tillegg spiste jeg altfor sjelden, så jeg økte antall daglige måltider fra 2 til 4. Disse 2 ekstra måltidene kunne være feks noe enkelt som et glass biola og en frukt. En smoothie, et knekkebrød med skinke e.l. Jeg tok ikke bort noe, men la til slik at jeg økte forbrenningen gjennom dagen. Dette fjernet også mye av behovet for søtt. Jeg begynte og drikke kaldt vann (3 liter daglig). Jeg har med meg vann på flaske overalt. Jeg bruker også sukkerfri tyggegummi når jeg føler for noe søtt. Og frukt og grønt er en selvfølge hver dag Når jeg føler et søtbehov eller saltbehov gjør jeg slik. Jeg tar 10 flak potetgull i en bolle og smaker på det, istedet for som tidligere stappe i meg. Jeg har mørk sjokolade og tar en bit og lar den smelte i munnen. Jeg nekter meg selv ingenting, bortsett fra og fråtse i det!!! Dvs jeg har ingen godtedag, hvor jeg propper i meg alt mulig, for det føler jeg ikke behov for. For jeg spiser litt av det når jeg føler for det Jeg tror ikke på kurer hvor alt skal fjernes, for de holder ikke i lengden. Man kan ikke fjerne alt man liker og oppnå vektnedgang og holde seg der. Man går i de aller fleste tilfeller på en smell og enda noen kilo ekstra. Men man kan lære seg og modere seg Jeg er ikke like flink som lillemus på trening, for utgangspunktet mitt var sengeliggende. Jeg begynte rett og slett og gå, inne og ute, ut i fra hva jeg kunne orke. Stuegulvet og ut i gangen, frem og tilbake med musikk på full guffe, så jeg skulle slippe og kjede meg altfor mye hehe. Så kjøpte jeg skritt teller når jeg ble i såpass form at den kunne bli en motivasjon. Den bruker jeg nå alltid, og den er ekstremt motiverende for meg. Så jeg kan ikke gi deg andre råd enn og ta et reelt oppgjør med deg selv. Dette blir ikke bedre, hvis du ikke er villig til og gjøre noen endringer. Endringene behøver derimot ikke være drastiske, og motivasjonen vil komme når du går på vekta og når du merker at endringene gjør deg godt såvel fysisk som psykisk. Spis ofte og moderat og behovet for noe usunt blir ikke så stort og start med aktivitet du kan orke, for siden og orke mer. Jeg vet ikke hva du liker og drive med, men aktivitet er rett og slett opp av sofaen. Om du hopper tau, danser på gulvet (dansematte er suverent) eller velger helsestudio spiller ingen rolle, bare det er noe du har lyst til og gjøre Noe du rett og slett ikke forbinder med tvang eller ubehag. Du kan gå trapper opp og ned, du kan kjøpe deg små vekter til hjemmebruk, du kan kjøpe treningsvideoer. All aktivitet setter i gang forbrenningen din Med andre ord gjør det overkommelig! Mitt opplegg passer meg, ikke nødvendigvis deg, så finn din vei.... Dette klarer du!!! Så kan du bli med oss her og fortelle hvordan det går, som oppmuntring for deg selv og for og glede oss med dine resultater 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver, jeg nådde en vekt på 73 før jeg rett og slett ikke orket mer. Som du beskriver alle klær ble for små, ut og kjøpe større. Mer og mer misfornøyd med meg selv og deprimert. I tillegg har jeg en stoffskiftesykdom, som startet med høyt og ble behandlet slik at jeg nå har lavt. Dvs at jeg en lang periode var så dårlig at all aktivitet stoppet opp. Jeg forsto at jeg måtte endre spisevaner og måtte komme meg i aktivitet. Jeg startet med det jeg følte jeg kunne ta tak i nemlig brusen (cola) og til min store forfjamselse gikk jeg ned en halv kilo i uken. I tillegg spiste jeg altfor sjelden, så jeg økte antall daglige måltider fra 2 til 4. Disse 2 ekstra måltidene kunne være feks noe enkelt som et glass biola og en frukt. En smoothie, et knekkebrød med skinke e.l. Jeg tok ikke bort noe, men la til slik at jeg økte forbrenningen gjennom dagen. Dette fjernet også mye av behovet for søtt. Jeg begynte og drikke kaldt vann (3 liter daglig). Jeg har med meg vann på flaske overalt. Jeg bruker også sukkerfri tyggegummi når jeg føler for noe søtt. Og frukt og grønt er en selvfølge hver dag Når jeg føler et søtbehov eller saltbehov gjør jeg slik. Jeg tar 10 flak potetgull i en bolle og smaker på det, istedet for som tidligere stappe i meg. Jeg har mørk sjokolade og tar en bit og lar den smelte i munnen. Jeg nekter meg selv ingenting, bortsett fra og fråtse i det!!! Dvs jeg har ingen godtedag, hvor jeg propper i meg alt mulig, for det føler jeg ikke behov for. For jeg spiser litt av det når jeg føler for det Jeg tror ikke på kurer hvor alt skal fjernes, for de holder ikke i lengden. Man kan ikke fjerne alt man liker og oppnå vektnedgang og holde seg der. Man går i de aller fleste tilfeller på en smell og enda noen kilo ekstra. Men man kan lære seg og modere seg Jeg er ikke like flink som lillemus på trening, for utgangspunktet mitt var sengeliggende. Jeg begynte rett og slett og gå, inne og ute, ut i fra hva jeg kunne orke. Stuegulvet og ut i gangen, frem og tilbake med musikk på full guffe, så jeg skulle slippe og kjede meg altfor mye hehe. Så kjøpte jeg skritt teller når jeg ble i såpass form at den kunne bli en motivasjon. Den bruker jeg nå alltid, og den er ekstremt motiverende for meg. Så jeg kan ikke gi deg andre råd enn og ta et reelt oppgjør med deg selv. Dette blir ikke bedre, hvis du ikke er villig til og gjøre noen endringer. Endringene behøver derimot ikke være drastiske, og motivasjonen vil komme når du går på vekta og når du merker at endringene gjør deg godt såvel fysisk som psykisk. Spis ofte og moderat og behovet for noe usunt blir ikke så stort og start med aktivitet du kan orke, for siden og orke mer. Jeg vet ikke hva du liker og drive med, men aktivitet er rett og slett opp av sofaen. Om du hopper tau, danser på gulvet (dansematte er suverent) eller velger helsestudio spiller ingen rolle, bare det er noe du har lyst til og gjøre Noe du rett og slett ikke forbinder med tvang eller ubehag. Du kan gå trapper opp og ned, du kan kjøpe deg små vekter til hjemmebruk, du kan kjøpe treningsvideoer. All aktivitet setter i gang forbrenningen din Med andre ord gjør det overkommelig! Mitt opplegg passer meg, ikke nødvendigvis deg, så finn din vei.... Dette klarer du!!! Så kan du bli med oss her og fortelle hvordan det går, som oppmuntring for deg selv og for og glede oss med dine resultater ''Jeg begynte rett og slett og gå, inne og ute, ut i fra hva jeg kunne orke.'' Du er akkurat like flink som meg - for jeg begynte også ut ifra det jeg kunne klare. ) Til å begynne med var det ikke mange metrene jeg orket å løpe og da jeg for første gang løp min lille runde i ett strekk var jeg sååå stolt. Min kjære lo litt, runden viste seg nemlig å være ikke lenger enn 800 meter. ) Nå ler han ikke lenger... For nå har han mer enn nok med å henge på på 3,4 kms runden vår, mens jeg faktisk løper 5 km når jeg løper alene - og det klarer ikke han! Hah! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 ''Jeg begynte rett og slett og gå, inne og ute, ut i fra hva jeg kunne orke.'' Du er akkurat like flink som meg - for jeg begynte også ut ifra det jeg kunne klare. ) Til å begynne med var det ikke mange metrene jeg orket å løpe og da jeg for første gang løp min lille runde i ett strekk var jeg sååå stolt. Min kjære lo litt, runden viste seg nemlig å være ikke lenger enn 800 meter. ) Nå ler han ikke lenger... For nå har han mer enn nok med å henge på på 3,4 kms runden vår, mens jeg faktisk løper 5 km når jeg løper alene - og det klarer ikke han! Hah! ) Hehehe U go girl! 800 meter og jeg hadde daua hehe. Nå går jeg derimot mellom 7.5 og 10 km, og jeg begynte med noen runder på stuegulvet, så jo jeg er storfornøyd. Men jeg skulle så gjerne løpt igjen. Jeg tror det har litt med og gjøre at jeg har vært så syk og i så darlig form at jeg ser på det og løpe som og være frisk og føle seg fri, hvis du forstår hva jeg mener Takk kjære deg Og du er jo bare helt råååååååååå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 ''Jeg begynte rett og slett og gå, inne og ute, ut i fra hva jeg kunne orke.'' Du er akkurat like flink som meg - for jeg begynte også ut ifra det jeg kunne klare. ) Til å begynne med var det ikke mange metrene jeg orket å løpe og da jeg for første gang løp min lille runde i ett strekk var jeg sååå stolt. Min kjære lo litt, runden viste seg nemlig å være ikke lenger enn 800 meter. ) Nå ler han ikke lenger... For nå har han mer enn nok med å henge på på 3,4 kms runden vår, mens jeg faktisk løper 5 km når jeg løper alene - og det klarer ikke han! Hah! ) Kjenner meg igjen i det der! Startet å løpe for halvannet år siden. Runden min er vel på ca. 3.5 km - en 25 min. løpetur med oppvarming og nedtrapping - så totalt blir det en tre kvarters tid. Nå er jeg ingen ungfole, så det var veldig deilig å kjenne at kroppen faktisk kan trenes opp :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Kjenner meg igjen i det der! Startet å løpe for halvannet år siden. Runden min er vel på ca. 3.5 km - en 25 min. løpetur med oppvarming og nedtrapping - så totalt blir det en tre kvarters tid. Nå er jeg ingen ungfole, så det var veldig deilig å kjenne at kroppen faktisk kan trenes opp :-) Såååååå flink du er 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Såååååå flink du er Det er (heldigvis) håp for de fleste av oss :-) Synes dere har vært ordentlig flinke i ukas vekt-tråden, jeg!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det er (heldigvis) håp for de fleste av oss :-) Synes dere har vært ordentlig flinke i ukas vekt-tråden, jeg!!! Ja takk og lov hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.