Gjest Løpejente16 Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 Hei! Jeg lurer på om det er farlig å løpe mye på asfalt? (Når man er vant til det?) Kan man få belastningsskader, isåfall hvilke og hvor lett? Jeg har nemlig en løperunde på ca. 20 minutter som jeg løper nesten hver dag. Er det farlig? Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Ledbetter Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 Du skriver at du er vant til det, noe som er særs viktig. Om du ikke merker noen problemer, kan det tyde på at det går helt greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 7. juni 2001 Del Skrevet 7. juni 2001 Hei, det er ikke skadelig å løpe på asfalt, så sant man er vant til det. Trener du på asfalt, er det helt i orden. Men trener du på mykere underlag, kan du ikke skifte direkte over på asfalt. Da får du en totalbelastning som øker veldig mye- spesielt på leggene, skinnleggene, kneene og hodtene. Beinhinna vil være veldig utsatt. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Larsen Skrevet 7. juni 2001 Del Skrevet 7. juni 2001 Hallo! Du bør undgå å løpe på asvalt, særlig hvis du er noe overvektig. My løping på asvalt kan gi slitasjeskader i fotleddet og kne. Også ryggproblem. Hvis du ikke har noe mulighet at løpe på andre plasser enn asvalt, bør du kombinere løpingen med styrketrening av vitale punkt. Godt trente muskler minker risikoen for slitasje. Noe annet som er viktig særlig på asvaltløping, er skikkelig oppvarming. Jeg mener det er godt investerte penger å kjøpe et par gode joggesko, spør din nærmeste InterSport-butikk om hva for skor som passer deg best. Ps. Glem ikke å være nøye ut strekkningen etterpå,. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veslo, løpejente17 Skrevet 7. juni 2001 Del Skrevet 7. juni 2001 Varier!! Det er det beste du kan gjere. Asfalt-springing er greit det, men det kan lett blir for mykje. Prøv å ta nokre økter i terreng, grusveg, sti, osv... Variert terreng styrkar leggane(og betrar kooordineringa), og du forebyggjer beinhinnebetennelse og anna tull og tøys som kjem som følge av einsidig asfalt-løping. Så varier, og kos deg med treninga! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.