Gå til innhold

I lunsjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du er ny ett sted og ikke kjenner noen, går du da bort til noen i lunsjen og spiser sammen med dem? Folk du ikke har noen kjennskap til (anne avdeling f.eks). Jeg har fått jobb på et sted der vi på vår lille avdeling må ta lunsj til ulik tid, derfor er det kun ukjente i lunsjen og jeg klarer ikke å sette meg sammen med noen.

Hva skal man snakke med noen om? Lunsjen er jo lang.

Skrevet

Må du sitte sammen med noen? Ta med deg en avis eller ipod.

I lunsjen vil jeg gjerne slappe av og å sitte i sånne "anspente" sosiale situasjoner er ikke for meg.

Det er bare ett tips, jeg vet ikke hvordan du er, men hvis du vil ta kontakt med ukjente mennesker så værsågod, men jeg forstår bare ikke poenget. Det virker som du føler som om du "må" være sosial.

Skrevet

Må du sitte sammen med noen? Ta med deg en avis eller ipod.

I lunsjen vil jeg gjerne slappe av og å sitte i sånne "anspente" sosiale situasjoner er ikke for meg.

Det er bare ett tips, jeg vet ikke hvordan du er, men hvis du vil ta kontakt med ukjente mennesker så værsågod, men jeg forstår bare ikke poenget. Det virker som du føler som om du "må" være sosial.

Avistaktikken er den som er brukt til nå, men jeg har fått høre at andre har blitt bekymret for meg (dette er et utpreget "ingen skal utestenges"-miljø). Jeg syns også dagene blir litt triste siden jeg knapt snakker med noen i løpet av en held dag på jobb.

Skrevet

Avistaktikken er den som er brukt til nå, men jeg har fått høre at andre har blitt bekymret for meg (dette er et utpreget "ingen skal utestenges"-miljø). Jeg syns også dagene blir litt triste siden jeg knapt snakker med noen i løpet av en held dag på jobb.

Ikke så bekymret at de har invitert deg til å sitte med dem altså? Typisk.

Jeg vet ikke hva du skal snakke om og slikt, er ikke så flink på det selv. Jeg ville aldri satt med ned sammen med ukjente for å spise lunsj.

Det beste hadde kanskje vært om du prøvde å bli litt kjent med én person, ha noe å åpne med når du kommer til lunsj, så pleier det å gli etterhvert.

Det må da være noe dere kan snakke om når dere jobber på samme sted så du kommer igang...

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg hadde gått bort til noen og satt meg, sagt hva jeg heter (fornavn) og hvilken avdeling jeg var ny i ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...