Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere får unnskylde meg om dette kommer litt tidlig, men er litt julete av meg i dag. Sitter og leser i et interiørblad og ser på hvordan forskjellige folk pynter til jul. Mye tradisjonelt, men også en som bare bruker pastellfarger.

De siste årene har vi vært bortreist i jula, men i år skal jeg pynte ordentlig til jul for første gang. Hvilken stil og farger bruker dere?

Jeg er litt fascniert av det jeg kaller for "svensk landstil" med rødt, hvitt og naturfarger. Hva liker dere?

Gjest melmøll
Skrevet

Jeg er nok litt tradisjonell til jul. Liker rødt og grønt, og naturmaterialer og håndarbeid. På juletreet henger jeg pepperkakehjerter, røde kuler, noen nisser og små lys. Ellers har jeg laget endel halvfabrikkata pynt fra Panduro.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg elsker jul og jeg elsker å pynte til jul. Stilen er veldig variert. Jeg synes noe av det koseligste er å ta frem julepynt som betyr noe for oss, så huset er fullt av pynt som bærer på gamle og gode minner. Men jeg holder meg stort sett til rød pynt, synes dette er aller mest jul. Forøvrig skulle jeg ønske at det var i november man skulle ta frem adventsstakene, det hadde vært koselig å sette det frem nå.

Skrevet

Jeg elsker jul og jeg elsker å pynte til jul. Stilen er veldig variert. Jeg synes noe av det koseligste er å ta frem julepynt som betyr noe for oss, så huset er fullt av pynt som bærer på gamle og gode minner. Men jeg holder meg stort sett til rød pynt, synes dette er aller mest jul. Forøvrig skulle jeg ønske at det var i november man skulle ta frem adventsstakene, det hadde vært koselig å sette det frem nå.

Ja, helt enig! Det er så mørkt og trist, så det hadde vært koselig med litt ekstra lys nå. :)

Skrevet

Jeg er nok litt tradisjonell til jul. Liker rødt og grønt, og naturmaterialer og håndarbeid. På juletreet henger jeg pepperkakehjerter, røde kuler, noen nisser og små lys. Ellers har jeg laget endel halvfabrikkata pynt fra Panduro.

Det høres koselig ut. Kanskje jeg også skal lage litt pynt selv. Koselig med hjemmelaget. :)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Det høres koselig ut. Kanskje jeg også skal lage litt pynt selv. Koselig med hjemmelaget. :)

Jeg har også laget en del pynt selv. Har bl.a. juletrekuler i glass meg egnen dekor inni. Har der brukt bilder jeg tar tatt selv og puttet inni.

Skrevet

Jeg har også laget en del pynt selv. Har bl.a. juletrekuler i glass meg egnen dekor inni. Har der brukt bilder jeg tar tatt selv og puttet inni.

Oi, det var kjempelurt da! :) *noterer*

Gjest Elextra
Skrevet

Har selv ikke veldig sans for gjennomført og elegant julepynt. Synes julepynt, i hvertfall i forbindelse med selve juledagene, skal være litt nostalgisk og "koselig" (relativt begrep), og gjerne i stor grad hjemmelaget. Med andre ord - alt annet enn elegant og gjennomført.

Skrevet

Jeg synes det er koselig at julepynten er vår tradisjonelle pynt - kunne ikke falle meg inn å bytte ut masse pynt fordi trenden det året sier at blått og sølv er tingen, mens det året etter er pastell osv.

Men jeg synes det er hyggelig å kjøpe litt nytt innimellom, også fordi jeg ikke vil at treet og huset forøvrig skal bare være preget av det som fantes i butikkene det første året jeg julepyntet eget hjem! ;-) Så jeg har som et lite mål å kjøpe en liten ting til treet hvert år, gjerne mens jeg er på reise. Når jeg henger opp disse tingene, tenker jeg alltid på hvor de er kjøpt osv, så det blir en hyggelig greie.

Pynten både til tre og hus er nokså tradisjonell, med hovedvekt på rødt, men også litt grønt, hvitt, bast, gull og sølv.

Men selv om jeg ikke har noen 'designplan' for julepyntingen, har jeg jo min oppfatning av hva jeg synes er 'tacky' eller 'kitchy' - det er ikke slik at 'alt er lov'! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er koselig at julepynten er vår tradisjonelle pynt - kunne ikke falle meg inn å bytte ut masse pynt fordi trenden det året sier at blått og sølv er tingen, mens det året etter er pastell osv.

Men jeg synes det er hyggelig å kjøpe litt nytt innimellom, også fordi jeg ikke vil at treet og huset forøvrig skal bare være preget av det som fantes i butikkene det første året jeg julepyntet eget hjem! ;-) Så jeg har som et lite mål å kjøpe en liten ting til treet hvert år, gjerne mens jeg er på reise. Når jeg henger opp disse tingene, tenker jeg alltid på hvor de er kjøpt osv, så det blir en hyggelig greie.

Pynten både til tre og hus er nokså tradisjonell, med hovedvekt på rødt, men også litt grønt, hvitt, bast, gull og sølv.

Men selv om jeg ikke har noen 'designplan' for julepyntingen, har jeg jo min oppfatning av hva jeg synes er 'tacky' eller 'kitchy' - det er ikke slik at 'alt er lov'! ;-)

''Så jeg har som et lite mål å kjøpe en liten ting til treet hvert år, gjerne mens jeg er på reise.''

Akkurat det gjør jeg også. Har julepynt kjøpt i blant annet New York, Berlin, Paris, Roma og Stockholm! :-) Bare en liten ting eller to fra hvert sted.

Skrevet

Det høres veldig lurt ut. Jeg vil ikke at leiligheten min skal se splitter ny og gjennomført ut når det gjelder det julepynt, men det er ikke så lett når jeg skal pynte for første gang og heller ikke har barn som lager koselige ting. :) Koselig det med å kjøpe med noe fra reiser. :)

Skrevet

Jeg liker ikke jul og gjør minst mulig ut av det. Første søndagen i advent finner jeg fram en glass-stjerne med lys til å ha i vinduet samt adventsstake. Det synes jeg er koselig. Ellers pyntes det juletre lille julaften med bare lys og store røde kuler. That's it.

Skrevet

''Så jeg har som et lite mål å kjøpe en liten ting til treet hvert år, gjerne mens jeg er på reise.''

Akkurat det gjør jeg også. Har julepynt kjøpt i blant annet New York, Berlin, Paris, Roma og Stockholm! :-) Bare en liten ting eller to fra hvert sted.

:-)

Jeg synes det er en hyggelig måte å kjøpe 'suvernirer' på, for når det gjelder jul har jeg jo en annen grense for hva som er 'lov' i forhold til ellers i året! ;-) Kan ikke se for meg huset fylt opp med miniatyr-big-ben i bokhylla f eks, men på treet henger en flat Beefeater-juletrepynt! ;-)

Skrevet

Jeg liker ikke jul og gjør minst mulig ut av det. Første søndagen i advent finner jeg fram en glass-stjerne med lys til å ha i vinduet samt adventsstake. Det synes jeg er koselig. Ellers pyntes det juletre lille julaften med bare lys og store røde kuler. That's it.

Ja, det enkle er ofte det beste! :)

Skrevet

Det høres veldig lurt ut. Jeg vil ikke at leiligheten min skal se splitter ny og gjennomført ut når det gjelder det julepynt, men det er ikke så lett når jeg skal pynte for første gang og heller ikke har barn som lager koselige ting. :) Koselig det med å kjøpe med noe fra reiser. :)

Ja, man må jo nesten være 'komplett' første året også. Første gangen måtte jeg pgså kjøpe en del rimelig tre-pynt, bare for å få 'nok'. Noe av det brukes fortsatt, for billig er ikke alltid ensbetydende med dårlig. Annet har blitt erstattet opp igjennom årene. Til jul er det 16 år siden første juletre i eget hjem, så det har da blitt noen trær...;-)

Jeg har også masse kurver av glanspapir som jeg har flettet selv.

Skrevet

Jeg liker faktisk rødt, blått og gull. Er det jul skal det være glorete ;)

Skrevet

Jeg henger opp julegardiner og det er det ;o)

Skrevet

Jeg bruker endel rødt,blått og gull. Stua ser forferdelig kaotisk ut når alt er på plass. Men koselig kaos vil jeg si. Ungene har laget mye i barnehage og skole, og det må jo være i stua :)

Skrevet

Jeg liker det samme som deg: Rødt, hvitt og grått og gjerne litt gull. Gjerne naturmaterialer (tre, strie, ull, lin, metall). Jeg synes julen skal være som den "alltid har vært" og gjerne litt gammeldags. Gleder meg mass! Jeg er et julemenneske

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...