Gå til innhold

siste nyttår med raketter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vil bli rart å ikke skue oppover etter flotte raketter, men det er mye tryggere uten. Jeg har aldri likt å se på dem som fyrer de opp. Skummelt hvor galt det kan gå!! Men ser ut til at forbudet ikke skal gjelde bakkeraketter, så da er jo noe igjen.

Klarer du deg glatt uten raketter? Kanskje det kommer en annen form for nyttårs signal?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182845

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

13

• morsan

6

• Dorthe

5

• hidi, the scorpion

3

Skrevet

Eg klarer meg glatt uten raketter!

Har aldri likt nyttårsfeiringa, syns det blir så krampaktig med Champagne og flotte klær, hatter, jubel og for ikkje å snakke om den der forferdelig falske klemminga !!

Gjest deternåminmening
Skrevet

Jeg er for totalforbud! Eventuelt at det sendes opp på ulike steder av kvalifiserte edrue personer.

Dessuten synes jeg det er ekstremt pengesløseri - ja jeg kunne fint klart meg uten, og heller se på en vakker nattehimmel full av stjerner :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg elsker nyttårsraketter, men har aldri sendt opp en.....Å forby raketter på nyttårsaften, pga skader, er som å forby sykling....

Enda et idiotisk forbud fra staten!

Skrevet

Det har vært forbudt i Oslo indre by de siste 20 årene minst og ingen bryr seg om det uansett. Det blir sikkert masse raketter uansett forbud

Skrevet

Jeg elsker nyttårsraketter, men har aldri sendt opp en.....Å forby raketter på nyttårsaften, pga skader, er som å forby sykling....

Jeg skjønner jo ønsket om å forby det, ettersom det er en del skader forbundet med det, og det jo ikke er 'nyttig'. Men jeg gjorde meg noen tanker ala dine - bare at jeg tenkte "hvorfor forbyr de ikke trailere"....;-/

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg skjønner jo ønsket om å forby det, ettersom det er en del skader forbundet med det, og det jo ikke er 'nyttig'. Men jeg gjorde meg noen tanker ala dine - bare at jeg tenkte "hvorfor forbyr de ikke trailere"....;-/

Ikke sant! Man kan ikke forby alt som er farlig, da kunne vi ikke kjørt bil heller..... Alle utslipp måtte også forbys, selvsagt.

Det blir for dumt, rett og slett, noe må vi enkeltpersoner få lov til ;)

Skrevet

Ikke det at jeg sender opp raketter eller kommer til å savne de, men dette er enda et idiotisk "hjelp vi kan ikke ta vare på oss selv"-påfunn fra staten. Stakkars de som skader seg, joda, men i 99% av tilfellene har de seg selv å takke. Mens oss andre vanlige dødelig som IKKE sender opp raketter i fylla, leser advarslene og generelt har sunt vett får betale. Sånn er det.

Skrevet

Eg klarer meg glatt uten raketter!

Har aldri likt nyttårsfeiringa, syns det blir så krampaktig med Champagne og flotte klær, hatter, jubel og for ikkje å snakke om den der forferdelig falske klemminga !!

''den der forferdelig falske klemminga !!''

Næmen Geir da, tror du ikke de liker å klemme på deg? ;)

Skrevet

Jeg er for totalforbud! Eventuelt at det sendes opp på ulike steder av kvalifiserte edrue personer.

Dessuten synes jeg det er ekstremt pengesløseri - ja jeg kunne fint klart meg uten, og heller se på en vakker nattehimmel full av stjerner :)

Er enig i pengesløseri ja. Det er kvalmt mye penger som forsvinner rett i løse lufta!

Skrevet

Det er et nydelig syn!! Blir rart uten, men jeg skal klare meg :) Men så rart det må bli med den stillheten klokka tolv!

Skrevet

Jeg kommer til å savne rakettene.

Det blir rart, men som det står i avisen, vi kommer til å spare 25 øyeskader hver nyttår ;)

Skrevet

Takk og pris.

Jeg er ikke glad i raketter, kan du si. ;- )

Har du hatt eller sett uhell?

Skrevet

Det har vært forbudt i Oslo indre by de siste 20 årene minst og ingen bryr seg om det uansett. Det blir sikkert masse raketter uansett forbud

De begrenser nok utsalget, så det blir nok mindre og mindre.

Skrevet

Ikke det at jeg sender opp raketter eller kommer til å savne de, men dette er enda et idiotisk "hjelp vi kan ikke ta vare på oss selv"-påfunn fra staten. Stakkars de som skader seg, joda, men i 99% av tilfellene har de seg selv å takke. Mens oss andre vanlige dødelig som IKKE sender opp raketter i fylla, leser advarslene og generelt har sunt vett får betale. Sånn er det.

Ja det gjøres mye rart..... Men selv de som ikke har drukket kan jo ha uhell. Vi hadde en stor kasse et år, bra plassert, men den kantet! Og den veltet mot publikum. Han som fyrte opp kassen løp bort å fikk rettet den, og det var nok med øyet(eller det som verre er) som innsats. Det gikk bra, men var kjempeskummelt!

Skrevet

''den der forferdelig falske klemminga !!''

Næmen Geir da, tror du ikke de liker å klemme på deg? ;)

Nei.

Eller noen gjør det jo, men det er de som gir/tar i mot en klem sjøl om det ikkje er Nyttårsaften.

Men eg tenker mer på den der voldsomme "halleluja" stemningen enkelte (tilsynelatende) kommer i akkurat klokka 2400 den 31/12, og på "død og liv" skal klemme og ønske godt nyttår når de _egentlig_ gir blanke f***!

Skjønner ? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...