cathlin Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Det blir rart, men som det står i avisen, vi kommer til å spare 25 øyeskader hver nyttår I don't care! 0 Siter
cathlin Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Eg klarer meg glatt uten raketter! Har aldri likt nyttårsfeiringa, syns det blir så krampaktig med Champagne og flotte klær, hatter, jubel og for ikkje å snakke om den der forferdelig falske klemminga !! "og for ikkje å snakke om den der forferdelig falske klemminga !!" Jeg kan heller ikke fordra det. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Har faktisk aldri kjøpt en nyttårsrakett i hele mitt liv, så jeg tror jeg overlever. Feirer ikke nyttårsaften lenge.. Feiringen min består av en snølykt og/eller et par fakkelbokser i hagen 0 Siter
Piraye Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Ja det gjøres mye rart..... Men selv de som ikke har drukket kan jo ha uhell. Vi hadde en stor kasse et år, bra plassert, men den kantet! Og den veltet mot publikum. Han som fyrte opp kassen løp bort å fikk rettet den, og det var nok med øyet(eller det som verre er) som innsats. Det gikk bra, men var kjempeskummelt! Jo selvfølgelig! Man kan ha uhell. Men det kan man med biler, sykler, kokeplater, salimiakk, sterarinlys osv også. Det er ikke engang vurdert å forby det. For ikke å snakke om mat som man kan sette i vranghalsen... 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 De begrenser nok utsalget, så det blir nok mindre og mindre. Folk drar jo allerede til Sverige for å kjøpe fyrverkeri. Altså, jeg har aldri sendt opp fyrverkeri, men synes en nyttårsaften uten blir trist. 0 Siter
morsan Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Det har vært forbudt i Oslo indre by de siste 20 årene minst og ingen bryr seg om det uansett. Det blir sikkert masse raketter uansett forbud Men selv om det er forbudt i indre by er det jo ikke forbudt å selge det. Dette blir nok annerledes når det i 2008 blir salgsforbud også - da må man jo skaffe raketter via illegale kanaler, og det er neppe for folk flest;-) 0 Siter
morsan Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Folk drar jo allerede til Sverige for å kjøpe fyrverkeri. Altså, jeg har aldri sendt opp fyrverkeri, men synes en nyttårsaften uten blir trist. Kanskje det blir kommunal oppskyting? 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. november 2007 Forfatter Skrevet 3. november 2007 Jo selvfølgelig! Man kan ha uhell. Men det kan man med biler, sykler, kokeplater, salimiakk, sterarinlys osv også. Det er ikke engang vurdert å forby det. For ikke å snakke om mat som man kan sette i vranghalsen... 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. november 2007 Forfatter Skrevet 3. november 2007 Har faktisk aldri kjøpt en nyttårsrakett i hele mitt liv, så jeg tror jeg overlever. Feirer ikke nyttårsaften lenge.. Feiringen min består av en snølykt og/eller et par fakkelbokser i hagen Kjempekoselig med snølykter!! 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Kanskje det blir kommunal oppskyting? Men da skyter de ut fra rådhuset og festningen og da ser ikke jeg det da. 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. november 2007 Forfatter Skrevet 3. november 2007 Nei. Eller noen gjør det jo, men det er de som gir/tar i mot en klem sjøl om det ikkje er Nyttårsaften. Men eg tenker mer på den der voldsomme "halleluja" stemningen enkelte (tilsynelatende) kommer i akkurat klokka 2400 den 31/12, og på "død og liv" skal klemme og ønske godt nyttår når de _egentlig_ gir blanke f***! Skjønner ? :-) Jada, æ to an Jeg er somregel bare i venneselskap og får venneklemmer nyttårsaften. Ville ikke likt at halvfremmede kom å klemte meg. Tenk om det finnes ensomme mennesker som kun er ute på gata for å få klem....huffda... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Jada, æ to an Jeg er somregel bare i venneselskap og får venneklemmer nyttårsaften. Ville ikke likt at halvfremmede kom å klemte meg. Tenk om det finnes ensomme mennesker som kun er ute på gata for å få klem....huffda... Håper det var ironisk ment...! Jeg har ingen problemer med å klemme noen eller å ønske dem godt nyttår. Hadde tilogmed klemt snørrungen til naboen... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Jada, æ to an Jeg er somregel bare i venneselskap og får venneklemmer nyttårsaften. Ville ikke likt at halvfremmede kom å klemte meg. Tenk om det finnes ensomme mennesker som kun er ute på gata for å få klem....huffda... Venneklemmer er helt topp, det faller naturlig. De gangene eg har "feira" nyttårsaften (foretrekker en rolig kveld med sønnen min) så har eg stort sett gått "på byn", og det er da alt det der hysteriet begynner. Men "klemme og ønske godt nyttår" skal de fleste, som om det skulle være dommedag dagen etter (og det kan sikkert føles sånn for enkelte dagen derpå), men treffer du de på gata dagen etter så kan de ikkje si hei en gang ! Suppehuer, det er det de er! :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. november 2007 Forfatter Skrevet 3. november 2007 Håper det var ironisk ment...! Jeg har ingen problemer med å klemme noen eller å ønske dem godt nyttår. Hadde tilogmed klemt snørrungen til naboen... hehe, klemmer deler jeg gjerne ut 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. november 2007 Forfatter Skrevet 3. november 2007 Venneklemmer er helt topp, det faller naturlig. De gangene eg har "feira" nyttårsaften (foretrekker en rolig kveld med sønnen min) så har eg stort sett gått "på byn", og det er da alt det der hysteriet begynner. Men "klemme og ønske godt nyttår" skal de fleste, som om det skulle være dommedag dagen etter (og det kan sikkert føles sånn for enkelte dagen derpå), men treffer du de på gata dagen etter så kan de ikkje si hei en gang ! Suppehuer, det er det de er! :-) ja, sånne suppehuer får ikke klem neste gang hehe. Jeg forstår hva du mener 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Har faktisk aldri kjøpt en nyttårsrakett i hele mitt liv, så jeg tror jeg overlever. Feirer ikke nyttårsaften lenge.. Feiringen min består av en snølykt og/eller et par fakkelbokser i hagen Fakler er i hvert fall ikke lov i byen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Fakler er i hvert fall ikke lov i byen. ''Fakler er i hvert fall ikke lov i byen.'' Det kommer da virkelig an på hvilken by du bor i... ;o) Her i Trondheim er det fakler på hvert gatehjørne omtrent i desember. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Kjempekoselig med snølykter!! Mhm.. Vennen min fra nevnt tidligere i dag pleier å lage de til meg.. Det er så koselig 0 Siter
Gjest blame Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Fakler er i hvert fall ikke lov i byen. Fordelene med å bo i Gokk :-) 0 Siter
morsan Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Men da skyter de ut fra rådhuset og festningen og da ser ikke jeg det da. Ja, det passer ikke inn i den vante måten å feire nyttår på å ha felles oppskyting på ett sted - og attpåtil "midt på natta" ;-) Jeg var i Nice under den franske nasjonaldagen et år, og da hadde de flott fyrverkeri som ble skutt opp fra noen lektere ute i bukta. Men da samlet folk seg langs hele strandpromenaden - det var vel ca kl 22 om kvelden og det var godt og varmt. Det passet bedre både for små og store enn midnatt i Norge i desember....;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.