Gå til innhold

Omplassert katt -åtte år - for gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min ønsker seg veldig, veldig katt! Vi bor en blokk, men har en stor leilighet og en stor veranda (vi kan lage kattedør ut dit). Katten er en perser. Men den er åtte år gammel. Hvor gammel kan den bli tro? Kanskje dumt å ta i mot en så gammel katt?

Gjest Så gla i lillepus :)
Skrevet

Ta imot katten :) *pleeeaase* Syns synd i den nå jeg... Åtte år er vel ingenting.... En katt kan jo bli 20 år og mer..selv om det ikke skjer så ofte da... Men siden du skal ha den inne er jo sjangsen større for at den lever lenge (?) Blir ikke utsatt for biler eller noe.

Ta imot katten :-D Og de er jo SÅ fine da (perserene).......

Skrevet

Ta imot katten :) *pleeeaase* Syns synd i den nå jeg... Åtte år er vel ingenting.... En katt kan jo bli 20 år og mer..selv om det ikke skjer så ofte da... Men siden du skal ha den inne er jo sjangsen større for at den lever lenge (?) Blir ikke utsatt for biler eller noe.

Ta imot katten :-D Og de er jo SÅ fine da (perserene).......

Takk for tilbakemeldingen :-) Kanskje vi skal vurdere det likevel? Så for meg en katt klar for gamlehjemmet som ikke ville bidra til annet enn høye utgifter til veterinæren he he. En som halter og er på vei til å bli blind. Men det er vel bare jeg som ikke vet nok. Er så mange år siden jeg hadde katt.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Selvom katten er 8 år, kan den fortsatt leve lenge. Så alder trenger ikke ha noen stor betydning. Sørg for å gi den de vaksinene den skal ha, stell godt med den og gi den kjærlighet, så kan du ha katten din lenge. Eldre katter fortjener også et godt hjem, og mange ganger kan det være enklere å ta i mot enn kattunger. Fordelen er at man slipper den perioden med å oppdra kattungen, det kan nemlig være en veldig slitsomt tid.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er jo edelt å ta i mot en katt som andre ikke kan ha, ellers måtte den kanskje avlives? Mmen tror selv jeg ville valgt å få en kattunge. En voksen katt vil aldri bli helt "din", den vil alltid være sterkt bundet til stedet og menneskene den var hos før, og dere vil antakelig oppleve den som litt fjern overfor dere.

Helt personlig ville jeg selv ikke valgt perser, som krever mye stell, og liker generelt bedre blandingskatter enn rasekatter (har en - antakelig feilaktig - forestilling om at de er smartere). Men skjønner selvfølgelig godt at andre kan ha andre preferanser :-). Og jeg er INGEN spesialist!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...