Gjest torarin Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hei. Vi har ei jente på to år som i snart et år har slitt med bæsjing. Hun holder nå igjen og vil ikke bæsje. Da dette startet for vel et år siden så fikk hun forstoppelse som medførte veldig hard og tjukk bæsj. Dette var smertefullt for henne og hun kviet seg mer og mer etterhvert. Vi har vært hos fastlege og spesialist. Det eneste de har å tilby er laktulose og parafin. Vi prøvde laktulose en lang periode, men måtte tilslutt opp i 50 ml om dagen for at det skulle ha noen effekt. Dette gjorde jo at hun sluttet å spise og drikke. Vi har nå sluttet helt med disse midlene og gir henne derimot et fiberrikt kosthold. Med mye frukt, grønnsaker og grovt brød. Brødet baker vi selv og tilsetter linfrø og maltekstrakt. Bæsjinga er noe bedre, men det går gjerne 5-7 dager uten avføring. Kan du hjelpe oss med noe som kan gjøre avføringen enda myker og kanskje har du noen andre tips. På forhånd takk. Mvh mamman til Tuva. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Gubben hadde samme problem. Da han tok eplecidereddik (kapsler) "løsnet" det. Men det er vel umulig å få i så små barn. Vet ikke om det finnes i flytende form. Middelet brukes visstnok for å få vektnedgang, så vær litt obs. (Verken gubben eller jeg har gått ned i vekt av det) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Gubben hadde samme problem. Da han tok eplecidereddik (kapsler) "løsnet" det. Men det er vel umulig å få i så små barn. Vet ikke om det finnes i flytende form. Middelet brukes visstnok for å få vektnedgang, så vær litt obs. (Verken gubben eller jeg har gått ned i vekt av det) Hvis du får eplecideredikk i småunger så er det god! Det er det jævligste jeg har smakt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hvis du får eplecideredikk i småunger så er det god! Det er det jævligste jeg har smakt! Kapsler smaker ingenting da:-) Dette er med på å få ned den glykemiske indeksen på mat. Derfor kan den ha en slankende virkning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Kapsler smaker ingenting da:-) Dette er med på å få ned den glykemiske indeksen på mat. Derfor kan den ha en slankende virkning. Mine får hetta om de skal ta tabletter, bortsett fra kalktabletter og fluor som de tygger. Tabletter som må svelges hele klarer de ikke å få ned. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Kapsler smaker ingenting da:-) Dette er med på å få ned den glykemiske indeksen på mat. Derfor kan den ha en slankende virkning. Tror ikke du klarer å få i en to-åring disse kapslene heller jeg. Gutten min på nesten 6 hadde nok ikke klart å svelge de. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Vil anbefale å prøve å få i barnet cultura eller biola daglig. Sønnen min synes culturaen med pære er god, men det er jo smak og behag det da. Og kanskje også sviskesaft. Og prøv å få barnet til å drikke mye, det løser jo også litt på avføringa. Håper det blir bedre for barnet deres - for hard avføring er vondt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærebrus875 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Sjekket om det er matallergi av noe slag? Som jeg skriver i mitt innlegg her, så sleit jeg mye med forstoppelse pga enten hvete eller gluten, noe i brød osv ihvertfall. Jeg merket bedring fort etter jeg kuttet ut slik mat, så prøve 1-2 uker ute mat med mel? Så 1-2 uker uten melkeprodukter osv, da vil dere jo fort se hva problemet er. MYE drikke er viktig, så gi ungen noe hun liker, om det så er sjokomelk.. Ev mye vann med isbiter om hun liker det, bare si at det vil hjelpe magen så tror jeg nok hun samarbeider . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.