Gå til innhold

Denne vennen kan da ikke være bra for meg?

Anbefalte innlegg

Askeladden2007

Jeg har en venn som jeg ikke lenger orker å ha kontakt med. Vi var greie venner før, men jeg trives ikke med han. Han er en som er veldig oppmerksomhetssøkende og skal skryte på seg masse. I starten likte jeg det ikke, men etter å ha skjønt hans familiesituasjon forstår jeg ting litt bedre. Han er mellommann i en søskenflokk på 3 barn. Eldste broren er veldig flink og han får masse ros av andre. Sønn nr. 3 får også mye oppmerksomhet mens denne personen har ikke fått så mye. Av en eller annen merkelig grunn får jeg følelsen av at han prøver å kontrollere meg og det liker jeg ikke. En episode var at jeg studerte i en annen by og en tidligere klassekamerat av oss havnet i militæret der. Denne personen er grei, men vi har ingenting til felles og det blir vanskelig å få til en samtale. Kompisen min mente at jeg burde ha tatt med han ut på det stedet og gjort han kjent. Kanskje var dette kurant men for 2 måneder siden var vi tre og spiste ute. Det var ganske hyggelig inntil denne kompisen tok opp et tema. Saken er at klassen min på ungdomsskolen hadde hatt en reunion party og han hadde vært der. Jeg dro ikke fordi jeg ble mobbet i 2 år på den skolen og har det supertnå. Jeg har de vennene jeg liker å være sammen med og jobber og trener. Så jeg dro ikke. Det fikk jeg kritikk for av kompisen min. Jeg foklarte hvorfor jeg ikke dro, men han mente at jeg var svak. Jeg mener ikke at jeg var svak eller at jeg ikke hadde lagt ting bak meg, men heller at jeg vet hva jeg vil ha og har det. Det ble en diskusjon som ble til en krangel og den tredje kompisen vår bare satt der og pirket i maten.

Dette og en del hendelser har gjort at jeg føler at jeg har det bedre uten denne kompisen og jeg storkoser meg med livet. Grunnen til at jeg skriver her er fordi jeg har en kompis som også er kompis med han jeg nevnte. Vi var ute og drakk kaffe igår og han fortalte meg at denne kompisen hadde sagt til han at det var en knute på tråden mellom oss. Jeg ble overrasket fordi jeg anser han ikke som uvenn. Det er heller det at jeg egentlig har gitt blaffen og lever slik jeg vil. Jeg anser ikke han som en uvenn. Hadde jeg møtt han på gata så hadde jeg nok slått av en prat, men heller ikke noe mer. Føler at det er ikke noe vits i og at jeg har det bra slik jeg har det nå.

Fortsetter under...

Dersom du føler at en venn presser deg ned, så er jo ikke det en venn som er verdt å ha. Det rettferdige da er vel å si i fra og at du trekker deg ut, mens løsningen jeg hadde gått for (feige meg) hadde vært å bare la det dø naturlig ut.

Men; bare for å ha det sagt - jeg regner ikke noen som en uvenn hvis jeg sier at vi har "knute på tråden", for meg betyr bare det at det er en liten konflikt/uoverensstemmelse mellom oss, men at det kommer til å ordne seg igjen. Så om han sier at dere har knute på tråden, så trenger han ikke å mene noe annet enn at han føler irritasjonen din.. f.eks.

Askeladden2007

Dersom du føler at en venn presser deg ned, så er jo ikke det en venn som er verdt å ha. Det rettferdige da er vel å si i fra og at du trekker deg ut, mens løsningen jeg hadde gått for (feige meg) hadde vært å bare la det dø naturlig ut.

Men; bare for å ha det sagt - jeg regner ikke noen som en uvenn hvis jeg sier at vi har "knute på tråden", for meg betyr bare det at det er en liten konflikt/uoverensstemmelse mellom oss, men at det kommer til å ordne seg igjen. Så om han sier at dere har knute på tråden, så trenger han ikke å mene noe annet enn at han føler irritasjonen din.. f.eks.

Jeg er enig med deg. På mange måter føler jeg at jeg vokser fra mange. For eks. har vi gutta noen ganger truffet hverandre og spilt biljard. For min del så vil jeg bare ha det moro, mens han skal på liv og død vinne. Å være på hans lag er såvel ikke gøy. Dette og en del andre ting gjør at jeg egentlig er likeglad med det meste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...