Gå til innhold

Låne drikke av naboen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du hadde en lørdagskveld lånt en flaske vin og 7 halvlitere med øl av naboen(fordi du gikk tom når du hadde folk),hvor lang tid hadde det tatt før du hadde kjøpt og levert tilbake?

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde ikke falt meg inn å lånt noe slikt av en nabo.. Men om jeg hadde lånt noe slikt av venner så ville jeg ha levert tilbake snarest mulig, gjerne rett over helga og i alle fall i god tid før neste helg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hadde kjøpt inn og levert tilbake førstkommende mandag, selvfølgelig! Noe annet ville vært utenkelig....

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Hadde nok kjøpt nytt, eller gitt tilsvarende i penger innen den neste helgen.

Skrevet

Hadde kjøpt nytt og levert det tilbake i løpet av uka etter - før neste helg.

Ikke sikkert jeg hadde klart å få kommet meg på polet på mandagen - men i løpet av uke hadde det jo gått.

Skrevet

Det spørs om jeg kjenner deg eller ikke. Hadde du vært en omgangsnabo så hadde jeg ikke tatt så tungt på det. Hadde du vært en hilsenabo så ville du fått det tilbake på mandag/tirsdag.

Skrevet

Det hadde jeg gjort førstkommende mandag. Jeg er nøye med å være rask til å gi tilbake det jeg har lånt, hvis ikke annet er avtalt. Såpass respekt skal man ha for de som låner bort noe.

Skrevet

Det hadde jeg gjort førstkommende mandag. Jeg er nøye med å være rask til å gi tilbake det jeg har lånt, hvis ikke annet er avtalt. Såpass respekt skal man ha for de som låner bort noe.

Enig. Lånte ut drikke til naboen forrige Lørdag. Kjenner han ikke godt i det hele tatt (han er ganske ny her),så jeg synes det er litt frekt. Syns kanskje han burde levert det før helga itilfellet jeg skulle bruke det selv. Det er ikke noe krise selvfølgelig for jeg skulle ikke bruke det,men det kunne jo ikke han vite..

hidi, the scorpion
Skrevet

Enig. Lånte ut drikke til naboen forrige Lørdag. Kjenner han ikke godt i det hele tatt (han er ganske ny her),så jeg synes det er litt frekt. Syns kanskje han burde levert det før helga itilfellet jeg skulle bruke det selv. Det er ikke noe krise selvfølgelig for jeg skulle ikke bruke det,men det kunne jo ikke han vite..

Det er frekt! Har aldri lånt alkohol hos noen i hele mitt liv! Jeg hadde vært litt frekk tilbake og bedt naboen enten betale eller erstatte, straks!

Skrevet

Det er frekt! Har aldri lånt alkohol hos noen i hele mitt liv! Jeg hadde vært litt frekk tilbake og bedt naboen enten betale eller erstatte, straks!

Ja jeg burde vel egentlig det,men kan ikke få meg til det heller.

Regner med han er høflig nok til å levere dem tilbake i løpet av neste uke.

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja jeg burde vel egentlig det,men kan ikke få meg til det heller.

Regner med han er høflig nok til å levere dem tilbake i løpet av neste uke.

Tror nok ikke du kan stole på naboen, men det vet du sikkert allrede. Så gi h*n en uke, men da hadde jeg sagt i fra! Send regning i posten om du ikke er like frekk som h*n, Kendra!

Gjest Blikkboks
Skrevet

Nå er vi veldig gode venner med to av nabohusene her, så her hadde ikke jeg reagert. Men jeg lånte en gang ut en flaskevin til en nabo jeg ikke kjenner så godt,og jeg fikk igjen straks.

Jeg hadde gladelig gitt bort en flaskevin til noen naboer her, og sagt at jeg ikke ville hatt igjen, men kunne hatt en tilgode når det var min tur ;-)

Men det kommer jo helt ann på situasjonen. I ditt tilfelle syns jeg dette virker rimelig frekk, men jeg får ikke helt noja over sånt.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg hadde kjøpt og levert tilbake i begynnelsen av uken. Jeg liker ikke å skylde folk noe.

Gjest Elextra
Skrevet

Ville ikke lånt slikt av en nabo (i hvertfall ikke nå, _muligens_ da jeg var student) - og hadde jeg gjort det ville det bli levert tilbake i løpet av et par dager. Ikke nødvendigvis mandag (kunne hende man ikke var hjemme), men absolutt senest onsdag.

Skrevet

Låner aldri drikkevarer av naboer eller andre, og nesten aldri andre matvarer heller. Hadde i tilfelle levert tilbake så snart jeg fikk tak i nye.

En gang for lenge siden lånte jeg en flaske brennevin til en som var på midlertidig opphold her i bygda. Årevis etterpå fikk jeg faktisk ei flaske igjen da han tilfeldigvis var på disse kanter!

Skrevet

Hvis det var fordi jeg var blakk, hadde jeg fortalt vedkommende at han eller hun ville få tilbake i kontanter eller drikkevarer så fort jeg fikk lønn. Dersom det var fordi jeg ikke hadde rukket polet eller butikken og var tom for drikkevarer hjemme, hadde vedkommende fått tilbake samme varer så fort jeg hadde vært i butikken på mandag.

Personlig er jeg ikke så firkantet når det gjelder tidspunkt for å få tilbake hva jeg har lånt ut, men det finnes alltid unntak.

Skrevet

Spørsmålet er _selvsagt_ fullstendig irrelevant, for jeg ville jo aldri funnet på å ringe på hos naboen og spørre om slikt.

Og dersom jeg hadde vært truendes til å gjøre det, hadde jeg sikkert vært truendes til å glemme å kjøpe inn /somle med å gjøre det....

Men ettersom dette sikkert gjelder et tilfelle som har oppstått i praksis, vil jeg si at alminnelig høflighet tilsier at nye varer overleveres mandag kveld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...