Gjest Geir Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Det samme skjer hver jæ*** lørdag, som regel koker melka over (akkurat når du snur hodet bort) og sviner til hele komfyren, i tillegg til det er det omtrent klin umulig å få panna rein! (eg bruker stålskrubb) Er det håp ??? Ps! To ting til som eg aldri får orden på... -Agurken blir blaut og ubrukelig (ligger i kjøleskapet). -Kvitosten (gaudaen/Norvegian) mygler på siden, uansett kor mye eg prøver å pakke den inn. Eg trenger "kjerringråd" NÅ ! :-) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Ta aldri med fingrene på osten. La agurken ligge midt i kjøleskapet, la den ikke komme i kontakt med veggene... Sett gryta i varmt vann med litt Zalo , og la den stå noen timer! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Fjordland? Fjordland ? Nei ærlig talt, ikkje _risengrøten_ også..., har vært Fjordland misbruker i flere år men no er det slutt! Sjøl om eg liker reklamene, spesielt Per, som har vært på fylla, og blei sittende igjen med "den dumme kua"..he, he.. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Ta aldri med fingrene på osten. La agurken ligge midt i kjøleskapet, la den ikke komme i kontakt med veggene... Sett gryta i varmt vann med litt Zalo , og la den stå noen timer! ''Ta aldri med fingrene på osten. La agurken ligge midt i kjøleskapet, la den ikke komme i kontakt med veggene...'' Det skal prøves. ''Sett gryta i varmt vann med litt Zalo , og la den stå noen timer!'' Ja det har eg prøvd mange ganger, men er ikkje fornøyd... Skuring og herjing blir det uansett, har på følelsen av att det finnes noen bedre løsninger. Men takk. 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 ''Ta aldri med fingrene på osten. La agurken ligge midt i kjøleskapet, la den ikke komme i kontakt med veggene...'' Det skal prøves. ''Sett gryta i varmt vann med litt Zalo , og la den stå noen timer!'' Ja det har eg prøvd mange ganger, men er ikkje fornøyd... Skuring og herjing blir det uansett, har på følelsen av att det finnes noen bedre løsninger. Men takk. Ha i oppvaskmaskinpulver i kjelen til alt løsner. Men vask kjelen godt etterpå. Jeg pleier å la det stå over natta ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 ''Ta aldri med fingrene på osten. La agurken ligge midt i kjøleskapet, la den ikke komme i kontakt med veggene...'' Det skal prøves. ''Sett gryta i varmt vann med litt Zalo , og la den stå noen timer!'' Ja det har eg prøvd mange ganger, men er ikkje fornøyd... Skuring og herjing blir det uansett, har på følelsen av att det finnes noen bedre løsninger. Men takk. Synes nok at oppvaskpulver over noen timer har bedre effekt enn zalo. Rot/skrap litt i bunnen innimellom. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Kok vannet og risen som på pakken, spe med litt og litt melk så det ikke tar så lang tid mellom hver gang det koker opp til du har hatt i all melken. Sett så hele gryta i stekeovnen på 70-80 grader i 3-4 timer. Gi den så et oppkok på komfyren til den er passe tykk. Enkelt og reit og ikke svidd. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Kok vannet og risen som på pakken, spe med litt og litt melk så det ikke tar så lang tid mellom hver gang det koker opp til du har hatt i all melken. Sett så hele gryta i stekeovnen på 70-80 grader i 3-4 timer. Gi den så et oppkok på komfyren til den er passe tykk. Enkelt og reit og ikke svidd. Det var egentlig en slik oppskrift jeg ville gi, men kunne ikke for mitt bare liv huske gradene på ovnen 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Kok vannet og risen som på pakken, spe med litt og litt melk så det ikke tar så lang tid mellom hver gang det koker opp til du har hatt i all melken. Sett så hele gryta i stekeovnen på 70-80 grader i 3-4 timer. Gi den så et oppkok på komfyren til den er passe tykk. Enkelt og reit og ikke svidd. ''Sett så hele gryta i stekeovnen på 70-80 grader i 3-4 timer.'' Enkelt og greit?? Ærlig talt eg _vet_ det er lørdagskveld, men klokka er nå tross alt bare 1850! *S* 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 ''Sett så hele gryta i stekeovnen på 70-80 grader i 3-4 timer.'' Enkelt og greit?? Ærlig talt eg _vet_ det er lørdagskveld, men klokka er nå tross alt bare 1850! *S* Jada - det er helt sant! ) Skal lage grøt sjøl på den måten i morra jeg. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Jasså? Alene hjemme enda? Det er kinoens dag i dag ! 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 I følge en agurkdyrker foreldrene mine kjenner skal ikke agurken oppbevares i kjøleskapet. Den skal helst ikke oppbevares i romtemperatur heller, men hvor i huset er det rundt 12 grader? Jeg sliter i alle fall med å finne et såpass kjølig sted, uten at det er kjøleskapet og der blir det for kaldt. Det jeg ofte gjør er å kjøpe en agurk som er ruglete, da er den litt mindre moden enn de som er helt glatte, men de smaker det samme og varer lenger. Jeg oppbevarer den på kjøkkenbenken i et glass med vann, slik at snittflaten står i vann, og da synes jeg den varer lenger enn ved å oppbevare den i enten kjøleskapet eller liggende i romtemperatur. Bytt vannet/glasset daglig. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Del osten i flere biter og frys ned, ta opp etterhvert. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Ang. grauten:-) Opplever det samme hver gang jeg ogsaa, saa no blir det innkjop av nye kasseroller her i huset. Men naar den da har svidd seg fast, saa bruker jeg noe som heter "lejia". Jeg bor i Spania, og her hiver vi paa med lejia paa det aller meste! Jeg tror det egentlig er klorin rett og slett! Fyll bunnen med det, da losner hele den svidde greia seg! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Ang. grauten:-) Opplever det samme hver gang jeg ogsaa, saa no blir det innkjop av nye kasseroller her i huset. Men naar den da har svidd seg fast, saa bruker jeg noe som heter "lejia". Jeg bor i Spania, og her hiver vi paa med lejia paa det aller meste! Jeg tror det egentlig er klorin rett og slett! Fyll bunnen med det, da losner hele den svidde greia seg! ''lejia'' Har ei søster i Spania, skal høre med ho om ho vet hva dette er. Eg har fått nye kasseroller (Ikea), men de er faktisk mye verre å få reine enn mine gamle og (nokså) gode Høyang kasseroller. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 ''lejia'' Har ei søster i Spania, skal høre med ho om ho vet hva dette er. Eg har fått nye kasseroller (Ikea), men de er faktisk mye verre å få reine enn mine gamle og (nokså) gode Høyang kasseroller. Høyanger er jo skikkelig kvalitet, i motsetning til "di andre greiene"! Så sats på kvalitet fremfor kvantitet... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Høyanger er jo skikkelig kvalitet, i motsetning til "di andre greiene"! Så sats på kvalitet fremfor kvantitet... Det var nå voldsomt så enige vi var i dag da! ''Høyanger er jo skikkelig kvalitet, i motsetning til "di andre greiene"! '' Men en liten korrigering må til (sjøl om eg er enig med deg), nemlig det att Høyanger er ett sted, og Høyang er kasseroller laga i Holmestrand el.l. (Kina for alt eg vet). 0 Siter
Gjest prust Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 I følge en agurkdyrker foreldrene mine kjenner skal ikke agurken oppbevares i kjøleskapet. Den skal helst ikke oppbevares i romtemperatur heller, men hvor i huset er det rundt 12 grader? Jeg sliter i alle fall med å finne et såpass kjølig sted, uten at det er kjøleskapet og der blir det for kaldt. Det jeg ofte gjør er å kjøpe en agurk som er ruglete, da er den litt mindre moden enn de som er helt glatte, men de smaker det samme og varer lenger. Jeg oppbevarer den på kjøkkenbenken i et glass med vann, slik at snittflaten står i vann, og da synes jeg den varer lenger enn ved å oppbevare den i enten kjøleskapet eller liggende i romtemperatur. Bytt vannet/glasset daglig. Det var lurt! Skal prøves! Jeg har også problemer med agurk i kjøleskapet hvis den ikke spises raskt opp - og i romtemperatur blir det for varmt. Kastet to halv eagurker i dag :-( Men det med glasset vil jeg prøve! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.