Gå til innhold

Fastbrent Risengrynsgrøt mm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første må du bruke tykkbunnet kjele til grøten. Gammeldags aluminiumsgryte er ok eller sånne svarte Høyang. Ikke stålgryter!

Så må du ikke ha plata på fullt, bare på nest-fullt. Ikke lov å snu seg bort rett før koking! Lurt å sette en rist under gryta oppå plata når den er kokt opp.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

10

• Lillemus

5

• mariaflyfly

5

• candyqueen_83

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Grøt: kjøp Fjordlandgrøt. Eneste Fjordlandproduktet som er tilnærmet spiselig.

Agurk: Ikke oppbevar den i kjøleskapet. Vi har vår i vinduskarmen på kjøkkenet, der er det bittelitt kaldere enn vanlig romtemperatur, men ikke kjøleskapskaldt. Kjøp evt halve agurker om du ikke rekker å spise den før den blir for gammel.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Oppvaskmaskinmiddel i panna med litt vann, det hjelper. Panner som nevnt er viktig. Jeg svir aldri grøten lengre, i pannen fra Høyang.

Agurken skal du spise opp ;o) Jeg er så glad i agurk, så her varer den knapt 2 dager.

Osten spiser jeg også raskt opp, så har ingen råd der.

hidi, the scorpion
Skrevet

Kalte deg rabagast! Angrer på det, skulle kalt deg IDIOT med èn gang!

Skrevet

Kalte deg rabagast! Angrer på det, skulle kalt deg IDIOT med èn gang!

Jøss, har du drekki i dag også, eller?

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva har jeg gjort deg?

Skrevet

Hva har jeg gjort deg?

Ikke en dritt, heldigvis.

Men det samme skjer som forrige helg (eller når det var): Du ser ut til å tolke en ting annerledes enn alle andre og tilter fullstendig.

hidi, the scorpion
Skrevet

Men det samme skjer som forrige helg (eller når det var): Du ser ut til å tolke en ting annerledes enn alle andre og tilter fullstendig.

Godt for deg at du er mrs perfect ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Du er ditt sedvanlige hyggelige deg!

Skrevet

Du er ditt sedvanlige hyggelige deg!

Jøss da. Det er jo du som surner fullstendig, ikke jeg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jøss da. Det er jo du som surner fullstendig, ikke jeg.

Håper du får sove godt, lille venn!

Gjest anette helene
Skrevet

Håper du får sove godt, lille venn!

Du også.

Skrevet

Hva skjer her nå? Hvorfor skjeller hidi ut Geir i en tråd om risengrynsgrøt ved å snakke om noe helt annet? Eller er grøt kode for noe jeg ikke har fått med meg? *Forvirret*

Gjest anette helene
Skrevet

Hva skjer her nå? Hvorfor skjeller hidi ut Geir i en tråd om risengrynsgrøt ved å snakke om noe helt annet? Eller er grøt kode for noe jeg ikke har fått med meg? *Forvirret*

Jeg lurer på det samme.

Gjest Elextra
Skrevet

Når det gjelder grøten skjer slikt sjelden når man har induksjonsplater - noe å vurdere? ;)

Ost skal ikke pakkes tett i plast. Ikke uten grunn at man i gode osteforretninger får osten levert i spesialpapir, ikke i plast...

Agurken holder seg ikke lenge i kjøleskap - enig der. Drepen er om det blir for kaldt.

Skrevet

Når det gjelder grøten skjer slikt sjelden når man har induksjonsplater - noe å vurdere? ;)

Ost skal ikke pakkes tett i plast. Ikke uten grunn at man i gode osteforretninger får osten levert i spesialpapir, ikke i plast...

Agurken holder seg ikke lenge i kjøleskap - enig der. Drepen er om det blir for kaldt.

Joda induksjonsplater er sikkert en mye bedre løsning, eg bruker alltid "den tenkende plata" som har trinnløs regulering for å prøve å unngå fastbrenning.

Akkurat det har eg fått mer dreis på i det siste, men pannene er like umedgjørlige allikevel.

Ps! Eg nå hadde eg alt glemt det andre du skreiv..:)

Gjest Elextra
Skrevet

Joda induksjonsplater er sikkert en mye bedre løsning, eg bruker alltid "den tenkende plata" som har trinnløs regulering for å prøve å unngå fastbrenning.

Akkurat det har eg fått mer dreis på i det siste, men pannene er like umedgjørlige allikevel.

Ps! Eg nå hadde eg alt glemt det andre du skreiv..:)

Hehe, har vel nærmest jeg også - særlig viktige tema var det uansett ikke.

God natt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...