Gjest Solvi31 Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 Mitt treningssenter har timer tidlig på morgenen. Hvordan er det for kroppen og trene når en kommer direkte fra sengen. Er det bra å trene vekter hardt eller en hard spinningtime? Hvilke reserver bruker kroppen av? Er det greit å trene på tom mage? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semafor Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 Det er ingenting i veien med å starte dagen med hard trening, det være seg spinning eller vekttrening. Det viktige er at du klarer å motivere deg for dette. Å trene en relativt kort spinning-økt på tom mage om morgenen er ideelt hvis du ønsker å forbrenne fett, men for vekt-trening anbefaler jeg at du spiser først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 7. juni 2001 Del Skrevet 7. juni 2001 Hei, trening om morgenen kan være flott. Du bør spise slik at du har energi, dersom formålet er å bedre formen din. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solvi31 Skrevet 8. juni 2001 Del Skrevet 8. juni 2001 Det er ingenting i veien med å starte dagen med hard trening, det være seg spinning eller vekttrening. Det viktige er at du klarer å motivere deg for dette. Å trene en relativt kort spinning-økt på tom mage om morgenen er ideelt hvis du ønsker å forbrenne fett, men for vekt-trening anbefaler jeg at du spiser først. Tusen takk for svar! Bakgrunnen for mitt spørsmål var at jeg av et par har hørt at man ikke skal trene hardt, men at det f. eks er greit å gå en tur etc. Grunnen har jeg aldri fått oppgitt. Jeg tenkte kanskje det tok litt tid for kroppens prosesser kom skikkelig i gang, selv om jeg er A-menneske. Ang. det med mat: Er det greit å spise et måltid ca. 1/2 før treningen da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solvi31 Skrevet 8. juni 2001 Del Skrevet 8. juni 2001 Hei, trening om morgenen kan være flott. Du bør spise slik at du har energi, dersom formålet er å bedre formen din. [email protected] Takk for svar!! Hensikten er å bedre formen kondisjonsmessig samt utvikle muskler (spesielt når jeg trener i helsestudio). Jeg vil også gjerne holde oppe en viss forbrenning av fett og motvirke tap av muskelmasse med alderen. Fikk også et svar fra Semafor om at det var aller viktigst å spise før styrketrening. Vet du om dette henger sammen med at styrketrening er anaerob trening? Og at det er lettere å ta av fettreserver under f. eks en spinningtime som er mer aerob trening? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.