Gå til innhold

"Levende" reklame på datamaskinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg her. Jeg har nettopp fornyet antivirusprogrammet på datamaskinen min, men nå popper det opp reklamesnutter uansett hvor jeg er. Kan ikke fordra slik reklame som stadig beveger seg når jeg skal lese aviser, lese her på dol osv. Slik var det nemlig ikke før jeg fornyet programmet. Så dere som kan litt om data, hvordan kan jeg bli kvitt dette igjen? Jeg blir sprø av alle disse "levende" tingene som vandrer på skjermen min:-(

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det kunne jo være greit om du forteller hva slags antivirusprogram du bruker.

Skrevet

Det kunne jo være greit om du forteller hva slags antivirusprogram du bruker.

Jeg har Norton 360. Forrige var Norton det også, men vet ikke hvilken type (den var litt enklere)

Gjest pærebrus875
Skrevet

Levende, stygge, plagsomme reklamer som du snakker om er stort sett flash. Du skriver ikke noe så jeg regner med du bruker internet explorer. Jeg bruker firefox, www.firefox.com, og har latt være å installere flash der. I internet explorer så kommer dette av seg selv, aldri valgt å legge det inn der...

Da får jeg hvite firkanter eller "ikke-levende" bilder der hvor du får flash. Trykker jeg på den hvite firkanten så kan jeg velge å legge inn flash, men jeg fatter jo hva det er jeg går glipp av så da driter jeg i det. Men sender noen meg en link hvor jeg får en firkant midt på skjermen, f eks youtube, så får jeg ikke sett dette. Da åpner jeg internet explorer og kopierer linken inn der. Noen kaller dette stress, men jeg slipper masse bråkete reklame. Og vil jeg se noe, så må jo den linken åpnes i noe uansett..

Skrevet

Levende, stygge, plagsomme reklamer som du snakker om er stort sett flash. Du skriver ikke noe så jeg regner med du bruker internet explorer. Jeg bruker firefox, www.firefox.com, og har latt være å installere flash der. I internet explorer så kommer dette av seg selv, aldri valgt å legge det inn der...

Da får jeg hvite firkanter eller "ikke-levende" bilder der hvor du får flash. Trykker jeg på den hvite firkanten så kan jeg velge å legge inn flash, men jeg fatter jo hva det er jeg går glipp av så da driter jeg i det. Men sender noen meg en link hvor jeg får en firkant midt på skjermen, f eks youtube, så får jeg ikke sett dette. Da åpner jeg internet explorer og kopierer linken inn der. Noen kaller dette stress, men jeg slipper masse bråkete reklame. Og vil jeg se noe, så må jo den linken åpnes i noe uansett..

Jeg bruker internett explorer, men til nå har jeg hatt disse hvite firkantene du nevner istedet for de levende bildene (flash). Og det er slik jeg ønsker det. Kan det være noe eget program jeg kan slå av, mon tro? (Jeg har svært lite peiling på data som dere sikkert skjønner)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har Norton 360. Forrige var Norton det også, men vet ikke hvilken type (den var litt enklere)

For Norton Internet Security 2007 måtte jeg i alle fall laste ned en tilleggsfil som het noe sånt som Norton Add-on pack før jeg ble kvitt reklamebaannerne igjen. Søkte litt på Nortons sider før jeg fant det ut, men det kan jo hende det er en sånn tilleggspakke du trenger?

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Jeg bruker firefox, www.firefox.com, og har latt være å installere flash der.''

Med tanke på at flere og flere nettsider bygges opp ved hjelp av Flash, så er ikke dette noen god løsning for de fleste. Samme gjelder jo for Flash-baserte menyer osv, bare se, det blir mer og mer vanlig å bruke sånn interaktivitet og dynamiske webløsninger.

Gjest pærebrus875
Skrevet

''Jeg bruker firefox, www.firefox.com, og har latt være å installere flash der.''

Med tanke på at flere og flere nettsider bygges opp ved hjelp av Flash, så er ikke dette noen god løsning for de fleste. Samme gjelder jo for Flash-baserte menyer osv, bare se, det blir mer og mer vanlig å bruke sånn interaktivitet og dynamiske webløsninger.

Vet det, og det irriterer meg grenseløst. Liker sider hvor jeg kan skippe flash-introen for åkomme til html-innhold. Altfor mange sider har en u-skipp-bar intro, så jeg må da dra linken inn i internet explorer bare for å se på "surr" for å så finne ei helt vanlig side med tekst/bilder osv på. Skal jeg ha tak i info om noe, så bryr jeg meg fint lite om alle disse fancy effektene, og at jeg da ikke kan skippe dem er litt teit. Er sikkert ikke bare meg som har en slik løsning, mener også å ha hørt at det finnes programmer som sperrer visse typer innhold før du åpner det selv, altså alt av flash er sperret. Da vil jo heller ikke slike fancy sider funke.

Burde være 2 formater med flash, et for reklame og et for annet. Så kunne man selv velge. Slike fancy introer har også ofte lyd, og for dere som surfer på f eks skole/jobb i en pause er jo dette kjipt.. pcen har jo demp-all-lyd-knapp, men hvem husker på den?

Jeg kommer ihvertfall til å holde meg til min løsning så lenge det eksisterer bråkete og stygge flash-reklamer.

Skrevet

Håpløst at dette skjer samtidig som fler og fler bedrifter legger om til sentraliserte terminalserverbaserte løsninger hvor flash tilnærmet er en umulighet pga systemressurser og båndbredde i kombinasjon med den tekniske løsningen flash bruker.

Skulle vært "stillbilde"/kompatibilitetsalternativer over alt.

Skrevet

Takk for alle svar. Lette rundt omkring og fant noe som het Adobe Flash (og noe mer). Deaktiverte den og dermed var det slutt på alt som het flash. Nå er det nesten som før. Endel ikke-levende reklame og endel hvite felter der flashene var. Er veldig fornøyd nå :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...