Gå til innhold

Føkkings mobil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle mine mobiltelefoner har var i flere år, ja opptil 5-6 år. I august i fjor kjøpte jeg en ny Nokia 6070, enkel og grei til mitt bruk. I dag gikk den i koma. Den døde ikke, men mens den sto påslått, så forsvant alt i displayet. Det er lys på den, både i display og tastastur, men all tekst og bilde forsvant...

Siden den er over ett år gammel = ingen garantisak. Ifm butikken, så er det mulig at mobilen bare trenger en "software-oppdatering"..??!! Hva i helvete _er_ det? Å sende en mobil på verksted koster gryn, og det vil vel strengt tatt være å hive pengene ut vinduet :(

Noen her med råd eller erfaringer? I det minste trøst meg, dah! *snufs*

Skrevet

Det er utrolig kjipt. Jeg hadde lignende greie i sommer da jeg drepte min 1 år og to uker gamle telefon. Og ikke en dritt lå i SIMkortet heller (skjønte ikke det, for det var tidligere fullt før jeg begynte å lagre i tlfminnet!) Utrolig bajs å måtte punge ut med ny telefon fordi det var to uker over garantien. Og altså ikke en eneste kontakt intakt.

Føler med deg, det er forbanna frustrerende. :(

Skrevet

Hvor har du kjøpt den da? Selv om det er 1 års garanti så har du 5 års reklamasjonsrett! Les om det på www.forbrukerportalen.no og slå i bordet til selger.

Skrevet

Hvor har du kjøpt den da? Selv om det er 1 års garanti så har du 5 års reklamasjonsrett! Les om det på www.forbrukerportalen.no og slå i bordet til selger.

Åh?

Skal lese om det, takk!

Skrevet

Kjenner ei som hadde kjøpt en brukt Sony Ericson (i Danmark) og ho fikk denne reparert uten omkostninger hos en forhandler i Norge, så det er mulig bare godviljen er tilstede.

Skrevet

Kjenner ei som hadde kjøpt en brukt Sony Ericson (i Danmark) og ho fikk denne reparert uten omkostninger hos en forhandler i Norge, så det er mulig bare godviljen er tilstede.

Javel... heldig hun da...

Men jeg leste etter råd her, om mobil på forbrukerportalen. Og dette som jeg beskrev, må da være en fabrikasjonsfeil? Tror du ikke? Vet forøvrig at dette har skjedd med flere mobiltelefoner. Arrrg,,, jeg skal dra ned på Spaceworld med telefonen og en utskrift av dommen fra Høyesterett. Det er for ille om vi bare skal godta at mobilen har en levetid på kun 14-15 måneder, for deretter å kaste den og så dra å kjøpe ny?! Hvilket jeg gjorde i kveld. Ulykken skjedde ca kl 17:30, og innen kl 19:00 hadde jeg punga ut for en ny telefon - er jo avhengig av vekkerklokka mi! ;o)

Skrevet

Det er utrolig kjipt. Jeg hadde lignende greie i sommer da jeg drepte min 1 år og to uker gamle telefon. Og ikke en dritt lå i SIMkortet heller (skjønte ikke det, for det var tidligere fullt før jeg begynte å lagre i tlfminnet!) Utrolig bajs å måtte punge ut med ny telefon fordi det var to uker over garantien. Og altså ikke en eneste kontakt intakt.

Føler med deg, det er forbanna frustrerende. :(

:(

Men jeg kjøpte meg en ny en i kveldinga her. Må jo ha vekkerklokke!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1194126435' post='3710754]

:(

Men jeg kjøpte meg en ny en i kveldinga her. Må jo ha vekkerklokke!

Hehe, grattis med ny mobil...tror jeg ;)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1194126345' post='3710752]

Men jeg leste etter råd her, om mobil på forbrukerportalen. Og dette som jeg beskrev, må da være en fabrikasjonsfeil? Tror du ikke? Vet forøvrig at dette har skjedd med flere mobiltelefoner. Arrrg,,, jeg skal dra ned på Spaceworld med telefonen og en utskrift av dommen fra Høyesterett. Det er for ille om vi bare skal godta at mobilen har en levetid på kun 14-15 måneder, for deretter å kaste den og så dra å kjøpe ny?! Hvilket jeg gjorde i kveld. Ulykken skjedde ca kl 17:30, og innen kl 19:00 hadde jeg punga ut for en ny telefon - er jo avhengig av vekkerklokka mi! ;o)

Jeg har fått reparert mobilene mine tre ganger og de var litt over året og jeg har aldri betalt noen ting. Alle tre virker i dag.

Skrevet

Hehe, grattis med ny mobil...tror jeg ;)

Kjøpte bare en helt enkel en, Nokia 5070, til 898,- på Obs Elektro. Den er låst til Telenor i et år, og jeg viderefører da mitt djuice magnum-abonnement. Det abonnementet har gått ned til 39,- på mnd nå, så det er ok. Jeg sender mest sms og ringer lite. Den ligger til lading, er stygg som f, hvit/sølv m/rød kant *ah*

Skrevet

Jeg har fått reparert mobilene mine tre ganger og de var litt over året og jeg har aldri betalt noen ting. Alle tre virker i dag.

Oi!

Må le litt, for jeg ser for meg et bord dekket av mobiler, så ringer alle sammen, og Dorthe blir kjempestressa..! *S*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1194126345' post='3710752]

Du har nok gjort akkurat slik produsentene ønsker alle mobilforbrukere skulle gjort, men det er klart det er irriterende å måtte bytte mobil så ofte.

Eg har en gammal Nokia (3210/3310?), og den holder fortsatt.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1194127329' post='3710779]

Oi!

Må le litt, for jeg ser for meg et bord dekket av mobiler, så ringer alle sammen, og Dorthe blir kjempestressa..! *S*

Hehe, minstemann har den ene og så har jeg to med forskjellige abonnement.

Skrevet

Du har nok gjort akkurat slik produsentene ønsker alle mobilforbrukere skulle gjort, men det er klart det er irriterende å måtte bytte mobil så ofte.

Eg har en gammal Nokia (3210/3310?), og den holder fortsatt.

Ja, men jeg har jo tenkt å klage da.! Blir den fixa gratis, så har jeg god bruk for den. Men siden jeg er avhengig av den, så dro jeg rett ut og kjøpte en ny...

Skrevet

Har du prøvd å slå den av? Virker ikke av-knappen så ta ut batteriet og vent noen minutter før du fyrer den opp igjen.

Har du tilkoblingsledninger så du kan koble den til en pc da? Da kan du laste ned ny software selv i tilfelle. Men hør med de du har kjøpt den av så kan de sikker gi deg noen gode råd.

Skrevet

Har du prøvd å slå den av? Virker ikke av-knappen så ta ut batteriet og vent noen minutter før du fyrer den opp igjen.

Har du tilkoblingsledninger så du kan koble den til en pc da? Da kan du laste ned ny software selv i tilfelle. Men hør med de du har kjøpt den av så kan de sikker gi deg noen gode råd.

På/av-knappen virker. Det fulgte ikke med kabel for tilkobling til pc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...