Gå til innhold

Rett til støtte?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym denne gang
Skrevet

Jeg er oppvokst med ryggproblemer. Etter videregående startet jeg rett på studier. Har da altså aldri jobbet, noe som skyldes at jeg ikke orker 100% og orker heller ikke bo hos mine foreldre. Jeg vil "egentlig" klare meg selv, men det går ikke så bra. Merker at jeg ikke greier å studere fullt heller. Når jeg bodde hos mine foreldre sa da trygdekontoret at jeg ikke hadde krav på noe, men hvordan er det nå? Jeg merker at jeg må redusere studiet til deltidsstudie, men da får jeg mindre støtte hos lånekassen, som igjen ikke går. Jeg trenger full støtte hos lånekassen. Har jeg krav på hjelp hos NAV nå? Jeg greier ikke 100% uansett. For om jeg blir deltidsstudent regner de med at en skal jobbe ved siden av, men det har jeg ikke helse til.

Noen som kan hjelpe meg?

Fortsetter under...

Skrevet

Du må kontakte NAV da vet du og be om informasjon der. Og sikkert gå via legen din for å få bekreftelse på at du ikke har helse til å jobbe ved siden av studiene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...