Gå til innhold

Når er han edru?

Gjest ingen signatur i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om han la seg klokken syv i morges og var veldig full-når kan jeg rekne med at han er edru?

Skrevet

Regn 12 timer, men kanskje likevel ikke kjøre-edru. Forbrenningen er veldig ulik fra person til person vel?

Skrevet

Tja, hvis det er snakk om bilkjøring (?) så bør han vel ikkje kjøre i dag, men vente til i morra.

Hvis han var _veldig full_ så kan han vel ha hatt en promille på over 2.0, og normalt sett så forbrenner ett menneske 0,15 i timen så da er det bare å regne sjøl.

Dvs. ca 15 timer før alkoholen er ute av blodet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Om han husker hva han drakk så kan dere prøve "Promillekalkulatoren".

http://www.rnet.no/promille/

Denne var jo morsom.

Regnet ut promillen jeg har da jeg har drukket som mest -og absolutt ikke vil drikke mer- og det var 0.7.

Rart å tenke på at før var grensa for kjøring 0.5. !

Gjest russ den gang da
Skrevet

Om han husker hva han drakk så kan dere prøve "Promillekalkulatoren".

http://www.rnet.no/promille/

Tenkte jeg skulle sjekke hvilken promille jeg hadde jevnt over i russetiden. Men da må jeg jo vite hvor mange enheter man regner pr spritflaske. (Hel og halv.) Hvor mye sprit (cl) regner man som en enhet/drink? Dette kan bli morsomt...

Skrevet

Ville regne minst 12 timer før han var nogenlunde tilregnelig, men tvilsomt om han er kjørbar overhodet i dag.

Skrevet

Tja, hvis det er snakk om bilkjøring (?) så bør han vel ikkje kjøre i dag, men vente til i morra.

Hvis han var _veldig full_ så kan han vel ha hatt en promille på over 2.0, og normalt sett så forbrenner ett menneske 0,15 i timen så da er det bare å regne sjøl.

Dvs. ca 15 timer før alkoholen er ute av blodet.

Det var ikke snakk om kjøring, men snakk om å vite at han var "snakkbar"....

(Jeg hadde noe viktig å snakke om.)

Skrevet

Regn 12 timer, men kanskje likevel ikke kjøre-edru. Forbrenningen er veldig ulik fra person til person vel?

Han skulle ikke kjøre, men jeg ønsket å vite når han var normal igjen. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...