Gjest Ja hvordan er det? Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Hei, Jeg hadde kontrakt med en vikariatfirma frem til 17 okt. Og har ikke hatt jobb siden det. Og nå er jeg arbeidsledig. Har jobbet sammenhengende over et år uten ferie. Hva har jeg krav på, dagpenger eller arbeidsledig? Og hvor lenge kan man få og hvor mye? Og hvor skal en henvende seg for å få det? 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 ditt lokale NAV kontor vet alt om dette. Du som har jobbet har nok krav på dagpenger, jeg f eks fikk ikke noe av det jeg fikk tilbud om kurs og hjelp til å søke jobb pga ejg ikke her ajobbet før (er for ung og bodde et sted for det er håpløst å komme seg inn i arbeidsmarkedet uten å kjenne noen). Sjekk på nett hvor nav ligger hen, TROR det står på hjemmesida hvor du finner ditt lokale kontor. Isåfall er de ikke vanskelig å finne. NAV er altså det som het Aetat før. 0 Siter
Gjest Ja hvordan er det? Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 ditt lokale NAV kontor vet alt om dette. Du som har jobbet har nok krav på dagpenger, jeg f eks fikk ikke noe av det jeg fikk tilbud om kurs og hjelp til å søke jobb pga ejg ikke her ajobbet før (er for ung og bodde et sted for det er håpløst å komme seg inn i arbeidsmarkedet uten å kjenne noen). Sjekk på nett hvor nav ligger hen, TROR det står på hjemmesida hvor du finner ditt lokale kontor. Isåfall er de ikke vanskelig å finne. NAV er altså det som het Aetat før. Takk for svaret, jeg vet nok hvor Nav kontoret ligger, men lurte bare på om det var mulig for meg å søke dagpenger eller arbeidsledig. Tror man må ha vært arbeidsledig i 3 mnd før man kan søke om det. Er litt usikker. Så egentlig lurte jeg i grunn om noen har erfaring rundt dette, hadde vært fint om dere kunne dele med oss her;) 0 Siter
tiliti Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Takk for svaret, jeg vet nok hvor Nav kontoret ligger, men lurte bare på om det var mulig for meg å søke dagpenger eller arbeidsledig. Tror man må ha vært arbeidsledig i 3 mnd før man kan søke om det. Er litt usikker. Så egentlig lurte jeg i grunn om noen har erfaring rundt dette, hadde vært fint om dere kunne dele med oss her;) http://www.nav.no/page?id=728 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Takk for svaret, jeg vet nok hvor Nav kontoret ligger, men lurte bare på om det var mulig for meg å søke dagpenger eller arbeidsledig. Tror man må ha vært arbeidsledig i 3 mnd før man kan søke om det. Er litt usikker. Så egentlig lurte jeg i grunn om noen har erfaring rundt dette, hadde vært fint om dere kunne dele med oss her;) Dagpenger er det samme som arbeidsledighetstrygd. Du som har jobba har selvfølgelig krav på dagpenger i et visst tidsrom. 0 Siter
tiliti Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Dagpenger er det samme som arbeidsledighetstrygd. Du som har jobba har selvfølgelig krav på dagpenger i et visst tidsrom. Det er ikke så selvfølgelig. Et av de kravene som gjør at flest faller mellom to stoler er: "Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 100 218 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 200 436 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene" Altså avhenger det av hva hun tjente i fjor. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Det er ikke så selvfølgelig. Et av de kravene som gjør at flest faller mellom to stoler er: "Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 100 218 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 200 436 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene" Altså avhenger det av hva hun tjente i fjor. Ja, det har du selvfølgelig rett i. 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Såvidt jeg vet burde du dratt til NAV den første dagen du stod uten jobb, for sånn du driver nå taper du penger hver eneste dag før du melder deg arbeidsledig. Er ikke sikker altså, men har hørt det... 0 Siter
Sofline Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 Såvidt jeg vet burde du dratt til NAV den første dagen du stod uten jobb, for sånn du driver nå taper du penger hver eneste dag før du melder deg arbeidsledig. Er ikke sikker altså, men har hørt det... Jo, det stemmer det... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.