Gjest desperat etter jobb Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Var ferdig med utdanningen (høyere utdanning) i sommer etter attføringsopplegg. Jeg har nå attføring i påvente av å få meg jobb. Dette går ut i desember. Hva skal jeg leve av når jeg ikke får jobb, får jeg dagpenger eller? noen som vet. Er 56 år, snart 57. Har søkt utallige jobber, vært på jobbkurs, oppsøkt arbeidsgivere ovs. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Det som ble sagt da dette med attføring ble diskutert for mitt vedkommende, så syns jeg å huske at de sa at attføring og rehabiliteringspenger ikke ga rett til dagpenger. Håper inderlig at reglene enten er endret eller at jeg husker feil. :-D 0 Siter
tiliti Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Såvidt jeg vet har du ikke rett på annet enn ev. sosialstønad ut over de 6 mnd man får attføring etter endt opplegg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Såvidt jeg vet har du ikke rett på annet enn ev. sosialstønad ut over de 6 mnd man får attføring etter endt opplegg. Jeg tror de 6 mnd har blitt 3 mnd. 0 Siter
tiliti Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Jeg tror de 6 mnd har blitt 3 mnd. Det var 12 da jeg startet, ble 6 mnd like før jeg sluttet. Det er fremdeles 6 mnd i følge nav.no :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Det var 12 da jeg startet, ble 6 mnd like før jeg sluttet. Det er fremdeles 6 mnd i følge nav.no :-) OK, det var to år når jeg hadde attføring men jeg fikk jobb med en gang. 0 Siter
adelie Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Iht. sidene til NAV har du rett på dagpenger kun hvis du selv har tjent enten en formue de siste månedene, eller et visst beløp siste kalenderår. Nå er det altså i 2006, mens hvis det gjelder etter jul, må du ha tjent dette minimumsbeløpet i 2007. Jeg tror det er 100.000,- eller noe sånt. Skjønner ikke alltid logikken deres. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.