Gå til innhold

Bildeformater

Anbefalte innlegg

Gjest søtmons
Skrevet

Jeg skal laste opp et bilde til en internettside, og de krever bildet i formatet .RGB. Jeg har mine bilder i.jpg. Hvor(dan) konverterer jeg?

Skrevet

Såvidt jeg vet er ikke RGB en filtype, så jeg vil tippe jpg-bildet ditt er RGB. (Dvs består av ulike deler rød, grønn og blå.) Alternativet er CMYK, cyan, magenta, yellow og... svart? Men det bruker man stort sett ikke til vanlig.

Skrevet

RGB er fargene man bruker når noe skal legges ut på internett. Bildet ditt er helt sikkert i RGB-farger. CMYK-farger brukes når noe skal trykkes. Men bare høyreklikk på bildet og gå på egenskaper, så ser du filtypen der, og det er vel mest sannsynlig jpg.

Skrevet

Jeg leste litt fort jeg:) Men hvis du har bildene i .jpg, så kan du helt sikkert bare legge de ut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...