Gjest søtmons Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Jeg skal laste opp et bilde til en internettside, og de krever bildet i formatet .RGB. Jeg har mine bilder i.jpg. Hvor(dan) konverterer jeg? 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Såvidt jeg vet er ikke RGB en filtype, så jeg vil tippe jpg-bildet ditt er RGB. (Dvs består av ulike deler rød, grønn og blå.) Alternativet er CMYK, cyan, magenta, yellow og... svart? Men det bruker man stort sett ikke til vanlig. 0 Siter
Hestehoven Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 RGB er fargene man bruker når noe skal legges ut på internett. Bildet ditt er helt sikkert i RGB-farger. CMYK-farger brukes når noe skal trykkes. Men bare høyreklikk på bildet og gå på egenskaper, så ser du filtypen der, og det er vel mest sannsynlig jpg. 0 Siter
Hestehoven Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Jeg leste litt fort jeg:) Men hvis du har bildene i .jpg, så kan du helt sikkert bare legge de ut! 0 Siter
adelie Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 Vet ikke, men kan du ikke bare 'save as' .rbg? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.