Gå til innhold

For mye aktivitet?

Gjest Tusen takk for svar!:)

Anbefalte innlegg

Jeg er en 22 år gammel jente med mye fysisk aktivitet i uka. I det siste har jeg lurt på om det blir litt mye (har blitt litt tynnere, og har behov for mer søvn). Uka mi består av å jobbe to dager på gård (møkke båkser , sette opp gjerde, organisering og rydding), trene 1 time pilates og 1 time aerobic itillegg går jeg minst 30 min hver dag. Er dette

for mye aktivitet? Bør jeg kutte ut noe? Har dere event. noen gode råd?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Mange trener vel mer enn det, i tillegg til full, fysisk jobb.

Du sier du jobber to dager i uka - hva gjør du de andre dagene, da?

Jeg er ingen fagperson, ble bare litt nysgjerrig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du de andre 5 dagene i uka da? Når du ikke er på gården altså.

Jeg studerer ved siden av jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Svaret er "både ja og nei". Med hard jobbing på gården i tillegg til treningen din og du begynner å føle deg sliten og trøtt samt går ned i vekt, så bør du nok ta en liten "tenkepause". For det første tenk over hvor ofte og hvor bra mat du spiser. 4-5 måltider som er næringsrike bør du ha. Tenk ellers over hvor mye søvn og hvile du får. Er du i tvil om helsa di, kan det også være fornuftig med en helsesjekk med urinprøve og blodprøver, bl.a. for å se på jernlagrene (ferritin).

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svaret er "både ja og nei". Med hard jobbing på gården i tillegg til treningen din og du begynner å føle deg sliten og trøtt samt går ned i vekt, så bør du nok ta en liten "tenkepause". For det første tenk over hvor ofte og hvor bra mat du spiser. 4-5 måltider som er næringsrike bør du ha. Tenk ellers over hvor mye søvn og hvile du får. Er du i tvil om helsa di, kan det også være fornuftig med en helsesjekk med urinprøve og blodprøver, bl.a. for å se på jernlagrene (ferritin).

Lykke til !

Tusen takk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...