Gå til innhold

For mye aktivitet?

Gjest Tusen takk for svar!:)

Anbefalte innlegg

Jeg er en 22 år gammel jente med mye fysisk aktivitet i uka. I det siste har jeg lurt på om det blir litt mye (har blitt litt tynnere, og har behov for mer søvn). Uka mi består av å jobbe to dager på gård (møkke båkser , sette opp gjerde, organisering og rydding), trene 1 time pilates og 1 time aerobic itillegg går jeg minst 30 min hver dag. Er dette

for mye aktivitet? Bør jeg kutte ut noe? Har dere event. noen gode råd?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Mange trener vel mer enn det, i tillegg til full, fysisk jobb.

Du sier du jobber to dager i uka - hva gjør du de andre dagene, da?

Jeg er ingen fagperson, ble bare litt nysgjerrig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du de andre 5 dagene i uka da? Når du ikke er på gården altså.

Jeg studerer ved siden av jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Svaret er "både ja og nei". Med hard jobbing på gården i tillegg til treningen din og du begynner å føle deg sliten og trøtt samt går ned i vekt, så bør du nok ta en liten "tenkepause". For det første tenk over hvor ofte og hvor bra mat du spiser. 4-5 måltider som er næringsrike bør du ha. Tenk ellers over hvor mye søvn og hvile du får. Er du i tvil om helsa di, kan det også være fornuftig med en helsesjekk med urinprøve og blodprøver, bl.a. for å se på jernlagrene (ferritin).

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse