Gjest Tusen takk for svar!:) Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg er en 22 år gammel jente med mye fysisk aktivitet i uka. I det siste har jeg lurt på om det blir litt mye (har blitt litt tynnere, og har behov for mer søvn). Uka mi består av å jobbe to dager på gård (møkke båkser , sette opp gjerde, organisering og rydding), trene 1 time pilates og 1 time aerobic itillegg går jeg minst 30 min hver dag. Er dette for mye aktivitet? Bør jeg kutte ut noe? Har dere event. noen gode råd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hva gjør du de andre 5 dagene i uka da? Når du ikke er på gården altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Mange trener vel mer enn det, i tillegg til full, fysisk jobb. Du sier du jobber to dager i uka - hva gjør du de andre dagene, da? Jeg er ingen fagperson, ble bare litt nysgjerrig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tusen takk for svar!:) Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hva gjør du de andre 5 dagene i uka da? Når du ikke er på gården altså. Jeg studerer ved siden av jobben. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Nei, jeg vil som ikke-utdannet-innen-emnet påstå at du er langt fra å drive med for mye aktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Svaret er "både ja og nei". Med hard jobbing på gården i tillegg til treningen din og du begynner å føle deg sliten og trøtt samt går ned i vekt, så bør du nok ta en liten "tenkepause". For det første tenk over hvor ofte og hvor bra mat du spiser. 4-5 måltider som er næringsrike bør du ha. Tenk ellers over hvor mye søvn og hvile du får. Er du i tvil om helsa di, kan det også være fornuftig med en helsesjekk med urinprøve og blodprøver, bl.a. for å se på jernlagrene (ferritin). Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tusen takk for svar!:) Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Svaret er "både ja og nei". Med hard jobbing på gården i tillegg til treningen din og du begynner å føle deg sliten og trøtt samt går ned i vekt, så bør du nok ta en liten "tenkepause". For det første tenk over hvor ofte og hvor bra mat du spiser. 4-5 måltider som er næringsrike bør du ha. Tenk ellers over hvor mye søvn og hvile du får. Er du i tvil om helsa di, kan det også være fornuftig med en helsesjekk med urinprøve og blodprøver, bl.a. for å se på jernlagrene (ferritin). Lykke til ! Tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.