Gå til innhold

Kattunge utafor her nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars, den mjaua og mjaua så fælt,jeg trodde det var ei katt på taket, men den var bare utafor på verandaen vår og søkte mennesker...Den kan ikke være mer enn noen uker bare, er så liten som de som nettopp er henta hjem ihvertfall. Nå sitter den bare ut her og kikker trist inn på vinduet, og vår lille hund stirrer tilbake. Kan jo ikke ta dne med inn og kan ikke begynne å ringe på rundt i nabolaget heller etter 23...Håper den klarer deg gjennom natta og at den finner hjem =(

Skrevet

stakkar liten, kan du ikke ta den inn?

Har en hund her og katta hveste og klorte meg og hunden ble helt fra seg da jeg tok begge med for å "møtes" inni yttergangen. Mulig det var dumt av meg, men,.,Har satt opp ei lita pappeske med et handduk inni i ly for vinden ute, kanskje den slår seg i ro der til i mårra =/

punky brewster
Skrevet

Har en hund her og katta hveste og klorte meg og hunden ble helt fra seg da jeg tok begge med for å "møtes" inni yttergangen. Mulig det var dumt av meg, men,.,Har satt opp ei lita pappeske med et handduk inni i ly for vinden ute, kanskje den slår seg i ro der til i mårra =/

er det kaldt der du bor da, får helt ondt av ei lita kattunge. Her er det sikkert minusgrader på natta og tanken på at kattungen min på snart fire mnd skulle vært ute i natt er tøfft å tenke på. Ikke noen du kjenner i nærheten som kan ta den inn da?

Skrevet

er det kaldt der du bor da, får helt ondt av ei lita kattunge. Her er det sikkert minusgrader på natta og tanken på at kattungen min på snart fire mnd skulle vært ute i natt er tøfft å tenke på. Ikke noen du kjenner i nærheten som kan ta den inn da?

Er 3,2 grader her ute nå, med litt vind. Jeg kjenner ikke noen i nabolaget jeg kan ringe på til nå så seint, dessverre. Kattungen forsvant nå, mulig hunden skremte den (den "hoppa" på vinduet i sta da den så katta utafor igjen). Hvis den dukker opp igjen må jeg vurdere å ta den med inn på et annet rom eller noe, men vet ikke helt om det er noen god idé....Skal holde utkikk etter'n nå

Skrevet

Er 3,2 grader her ute nå, med litt vind. Jeg kjenner ikke noen i nabolaget jeg kan ringe på til nå så seint, dessverre. Kattungen forsvant nå, mulig hunden skremte den (den "hoppa" på vinduet i sta da den så katta utafor igjen). Hvis den dukker opp igjen må jeg vurdere å ta den med inn på et annet rom eller noe, men vet ikke helt om det er noen god idé....Skal holde utkikk etter'n nå

Den kom tilbake og la seg i eska, men jeg fikk så vondt av den at jeg tok eska med inn og fikk varma pusen litt og satte eska i gangen for i natt. Sp slipper jeg katta ut i mårratidlig og håper den finner hjem, eller at eierne leter etter den. Håper hunden ikke oppdager at katta er i gangen eller at katta begynner å mjaue =oS Vet ikke helt om jeg gjør det rette, har alltid hørt en ikke skal ta til seg løskatter, men.,...Syns da synd på den og!

Gjest også kattevenn
Skrevet

Den kom tilbake og la seg i eska, men jeg fikk så vondt av den at jeg tok eska med inn og fikk varma pusen litt og satte eska i gangen for i natt. Sp slipper jeg katta ut i mårratidlig og håper den finner hjem, eller at eierne leter etter den. Håper hunden ikke oppdager at katta er i gangen eller at katta begynner å mjaue =oS Vet ikke helt om jeg gjør det rette, har alltid hørt en ikke skal ta til seg løskatter, men.,...Syns da synd på den og!

¨Så bra du tok den inn!

Dersom jeg hadde mistet en så liten katt, ville jeg ha gitt beskjed til dyrlegen og politiet, slik at viss de fikk noen henvendelser, så visste de at det var min katt! Var den borte lenger (noen dager), ville jeg i tillegg ha skrevet en liten annonnse i lokalavisen, med håp om at noen hadde sett den. Aller først ville jeg nok ha spurt naboer.

Det jeg mener å si, er at du kan godt spørre litt rundt i nabolaget i morgen, og dersom du ikke får "napp", kan du gjerne ringe dyrlege og/eller politi, og bare si at du har den hjemme, i tilfelle eier ringer og etterlyser den. Dersom ingen napp der heller, kan du sette en annonnse i lokalavisen.

Blir så glad når jeg leser om varme, ansvarsfulle mennesker som du. Kattungen er (nok) for liten til å klare seg på egenhånd, og veien hjem finner den neppe på egenhånd. Håper du kan beholde den innendørs til du finner eieren. Dersom du ikke finner eieren etter en (lang) tid, og du ikke kan ha den selv, kan den nok omplasseres til et godt hjem. Men jeg håper du anstrenger deg for å finne eieren, da det helt sikkert (sannsynligvis) er noen som er veldig bekymret for den lille pusungen sin.

Well done, vær stolt av din gode gjerning, og lykke til!!

Gjest Gurojenta
Skrevet

Veldig spent på siste nytt her. Jeg er glad du tok den inn for natta, det kan være tøft for en liten pusunge å være alene ute når det er kaldt. Sannsynligvis er det en eier som savner den veldig. Har du sjekket om den er øremerket? Den kan også være chippet, det kan du isåfall finne ut hos en dyrlege.

Håper det ordner seg til slutt.

Skrevet

Uff, jeg får jo helt vondt av stakkaren! Men jeg skjønner jo at du ikke bør ta den inn...

Håper den finner hjem igjen!

Skrevet

Uff, jeg får jo helt vondt av stakkaren! Men jeg skjønner jo at du ikke bør ta den inn...

Håper den finner hjem igjen!

Ser nå at du tok den inn - så bra! *lettet*

Cookiemonster
Skrevet

Ring dyrebeskyttelsen. De kommer og henter katter i slike situasjoner. Mest sannsynlig har noen svin kastet den ut, og den er hjemløs. Du bør selvsagt sjekke i nabolaget først hvis det lar seg gjøre, men ring Dyrebeskyttelsen.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Ring dyrebeskyttelsen. De kommer og henter katter i slike situasjoner. Mest sannsynlig har noen svin kastet den ut, og den er hjemløs. Du bør selvsagt sjekke i nabolaget først hvis det lar seg gjøre, men ring Dyrebeskyttelsen.

Dyrebeskyttelen har desverre ikke alltid kapasitet til å hente katter, de oppfordrer iallfall ført til at man selv skal undersøke og lete etter eier selv først. Det er synd at kapasieteten hos Dyrebeskyttelsen er sprengt til tider. Håper derfor at stadig fler vurderer å hente seg en katt via dem når de ønsker seg kjæledyr.

Skrevet

Det kan jo også hende at katten bor hos noen snille mennesker, men har forvillet seg vekk. Små kattunger har ikke godt nok utviklet stedsans.

Cookiemonster
Skrevet

Dyrebeskyttelen har desverre ikke alltid kapasitet til å hente katter, de oppfordrer iallfall ført til at man selv skal undersøke og lete etter eier selv først. Det er synd at kapasieteten hos Dyrebeskyttelsen er sprengt til tider. Håper derfor at stadig fler vurderer å hente seg en katt via dem når de ønsker seg kjæledyr.

Selvfølgelig er det et kapasitetsspørsmål. Men de henter inn så langt de har kapasitet. Alternativt kan man selv frakte en funnet katt ditt. Men, som andre her sier, så er det selvsagt smart å undersøke selv først. Men hvis alternativet er å la en liten kattunge være ute uten oppsyn, hvis man ikke har mulighet til å ta den inn, så er det en idé å ringe.

Det hender selvsagt at små kattunger forviller seg vekk hjemmefra. Men det er minst like vanlig at svin bare kaster dem ut, kjører en tur og setter dem fra seg etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...