Gå til innhold

Trening

Gjest nå blir modern i form ;)

Anbefalte innlegg

Gjest nå blir modern i form ;)
Skrevet

Jeg har begynt en prøvetid på et treningssenter.

To dager i uken er det spinning 45 og styrketrening i apparater etterpå.

En dag i uka er det kickboxerobic og styrketrening i apparater etterpå.

En av dagene er det også en pilatestime.

Ønsker å trene indre muskulatur, darav pilates. Ønsker også å komme i bedre form generellt, er det andre nok?

Har en liten bollemage som jeg vil ha vekk, er dette bra nok for å få til det? (det som i det hele tatt går å få vekk altså)

Jeg er voksen, litt under normal god form, har sluttet å røyke for tre måneder siden.

Se treningsukene mine bra ut for dere som kan dette?

Har lyst til å begynne med kampsport. Hvike er det å velge mellom og hva heter de?

Tae-kwon-do....karate.......

Fortell gjerne hva de forskjellige kampsportene går ut på.

Ønsker primært kroppskontroll, balanse og styrke, mentalt som kropslig.

Takker for svar.

Skrevet

Det eneste rådet jeg kan gi er at du ikke gaper over for mye på en gang. 3-4 ganger i uka er mye om det skal passe inn mellom jobb, oppfølging av unger, tid med kjæresten og husarbeide. Ikke sett deg så urealistiske mål at du sprekker etter de første to ukene. :o)

Prøv deg frem til du finner en trimform du trives med og kjenner at du gleder deg til neste time - da er det moro!

Skrevet

Tror som Lillemus at du nok har gapet over litt for mye til å starte med om du er utrent.

Jeg ville nok ha prøvet å innarbeide 2 faste timer i uken de første månedene for så å øke litt etterhvert.

Med å gå ut så hardt som du har lagt opp til risikerer du bare å gå på en smell motivasjonsmessig og pådra deg belastningsskader.

Skrevet

Dette høres mye ut i starten, jeg ville nok ha startet med lavere intensitet. Men klarer du det så er det selvsagt bra, men det er er fare med at du blir lei.

Tae-kwon-do og karate er nesten det samme, det er teknikker ved slag og spark som gjelder.

Boksing bruker du bare armene.

Kick-boksing så både slår og sparkes det.

Bryting er jo veldig fysisk, synd det ikke er menn mot damer, hehe. Det er forskjellige teknikker ved å få motstanderen i gulvet ved grep.

Så finnes det andre kampsporter også, jeg har trent kampsport, men skulle jeg ha valgt i dag hadde jeg enten valgt kick boksing eller en sport som jeg ikke vet navnet på, men det trenes på vanlig gatekamp.

Ellers kan jeg anbefale klatring, det er utrolig krevende og morsomt, veldig bra for de som kanskje sliter litt psykisk og trenger å avlede tankene litt. Jeg skal garantere at du ikke tenker på noe annet enn klatring når du klatrer.

Dette synes jeg er svært artig.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Dette høres mye ut i starten, jeg ville nok ha startet med lavere intensitet. Men klarer du det så er det selvsagt bra, men det er er fare med at du blir lei.

Tae-kwon-do og karate er nesten det samme, det er teknikker ved slag og spark som gjelder.

Boksing bruker du bare armene.

Kick-boksing så både slår og sparkes det.

Bryting er jo veldig fysisk, synd det ikke er menn mot damer, hehe. Det er forskjellige teknikker ved å få motstanderen i gulvet ved grep.

Så finnes det andre kampsporter også, jeg har trent kampsport, men skulle jeg ha valgt i dag hadde jeg enten valgt kick boksing eller en sport som jeg ikke vet navnet på, men det trenes på vanlig gatekamp.

Ellers kan jeg anbefale klatring, det er utrolig krevende og morsomt, veldig bra for de som kanskje sliter litt psykisk og trenger å avlede tankene litt. Jeg skal garantere at du ikke tenker på noe annet enn klatring når du klatrer.

Dette synes jeg er svært artig.

Så vidt jeg vet er judo også fysisk...

Kanskje du kunne prøvd det? ;-)

Skrevet

Så vidt jeg vet er judo også fysisk...

Kanskje du kunne prøvd det? ;-)

Hehe, ja judo er også fysisk, men det er mann mot mann og ikke mann mot kvinne:-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Karate og Tae kwon do- slag og spark. Jeg tror sistnevnte bruker mer spark enn førstnevnte.

Judo- kaste og evt kvele. Motstander kommer nærmere inn på deg enn i de to førstnevnte

Aikido: kaste etc- ser på en måte smidigere ut enn judo? Ser ut som lek...men det er ikke det.

Felles for dem alle er at man får solid kroppsbeherskelse. Og at grenser er viktige.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hehe, ja judo er også fysisk, men det er mann mot mann og ikke mann mot kvinne:-)

Å? Blir vel avhengig av nivå på treningen?

Har venninne som trente judo. Og hun trente også mot menn... I konkurranse var det sikkert bare mot eget kjønn. Vet ikke. Men det høres i alle fall rimelig ut.

Skrevet

Nei, da. På trening er det gjerne mann mot kvinne :D Iallefall på de stedene jeg har trent. Det er det som er kjekt med judo, en må ikke være i samme vektklasse for å kunne trenen sammen og ha utbytte av det. Selv om det er greit av høyden stemmer nogenlunde.

Skrevet

Å? Blir vel avhengig av nivå på treningen?

Har venninne som trente judo. Og hun trente også mot menn... I konkurranse var det sikkert bare mot eget kjønn. Vet ikke. Men det høres i alle fall rimelig ut.

Du har nok rett under trening. Dette hørtes bra ut, hehe

Skrevet

Nei, da. På trening er det gjerne mann mot kvinne :D Iallefall på de stedene jeg har trent. Det er det som er kjekt med judo, en må ikke være i samme vektklasse for å kunne trenen sammen og ha utbytte av det. Selv om det er greit av høyden stemmer nogenlunde.

Det er nok sant, jeg gikk også kamp mot jenter når jeg tenker meg om. Men jeg tenkte under stevner, tenkte ikke langt nok.

Skrevet

Trening 4 dager pr. uke er ganske mye i starten. Du har også 3 dager med styrke + pilates. Det er viktig her at du ikke trener hele kroppen hver gang. Den trenger hvile for å bygge seg opp igjen.

Men om du trener 45 minutter spinning og 15-20 minutter styrke så tror jeg det er OK.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...