Gå til innhold

fjerning av aske

Anbefalte innlegg

Gjest spare strøm
Skrevet

Fyrer med ved og helst om natta også. Fyller jeg ovnen før jeg legger meg, så er det fortsatt varme om morran. Men må jo tømme asken jevnlig. Hvor ofte tømmer dere aske og hvor lenge har ovnen stått før dere tømmer den.

Har lyst å spare mest mulig strøm, men må jo feks slå den på om kvelden om jeg skal la ovnen slokkes eller evt også slå på strømmen på dagtid når vi er borte. Hvordan gjør dere andre det?

Fortsetter under...

Gjest askepottjenten
Skrevet

det varierer hvor ofte jeg tømmer, kommer ann på hvor ofte den blir brukt... tømmer når asken er "i veien" :) når det er mer aske enn ved:p

Skrevet

Tømmer aske når jeg ser det trengs, kanskje en gang i uka.

Har asken over i en sinkbøtte og setter bøtta ut med en gang. Dermed er det ikke nødvendig at asken er kald når jeg tar den ut av ovnen.

Skrevet

Jeg tømmer hver dag. Vi fyrer i om kvelden og om morgenen er det kaldt i ovnen, så da tar jeg ut asken. Men er det mye glør så venter jeg til neste dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...