Gå til innhold

Elektrolyse/laser mot hårvekst, prøvd det??

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nå nå
Skrevet

Noen som har prøvd noe av dette, og som kan fortelle meg at det virkelig fungerer??

Jeg tror jeg skal ta ett lån for å få orden på mitt største problem her i livet!! Men jeg føler at jeg må vite at det fungerer...

Jeg har STORE komplekser for sjenerende hårvekst på legger, lår og bikinikant, og jeg bare MÅ få det bort!

Skrevet

Hei. Jeg har ikke prøvd selv, men har en nær slektning som har prøvd laser i ansiktet. Hun har vært plaget med sjenerende hårvekst i mange år, og har også fått en god del arr og stygg hud pga pirking og napping...

Hun er nå ganske glatt og fin i huden, og hårene er så godt som helt borte (bare de "mest stae" hvite hårene de ikke fikk has på. ;) Hun er KJEMPEFORNØYD!!! Det koster en del da. Hennes hakeparti kom vel på noen tusen. Men ikke over 5. Mener å huske ca 1000 pr behandling.

Fordelen med laser er, sånn jeg har skjønt det, at du tar et større område om gangen. Elektrolyse tar du ett hår om gangen. Det blir kanskje vledig dyrt om du skal ta et stort område?

En annen ting er at ved laserbehandling skal hårene vokse ut i ca 3 mnd, pga hårenes voksesyklus (slik jeg fikk det forklart vokser hårene i 3(?) "etapper". Men innen 3 mnd er alle hårene vokst ut i lik lengde. (Om du napper de, kommer det skjeggvekst neste dag, men det er ikke samme hårene! -Det har jeg alltid trodd.. ;))

Men ved laserbeh. kan hårene shaves vekk. Det spiller ingen rolle.

Ved elktrolyse må håret være en viss lengde før nålen (m strøm på) kan lede strømmen ned i hårsekken så denne dør.

Meget uaktuelt for meg å spare håret i en viss lengde når det er i ansiktet! :-|

Uansett - laser bør man ikke ta i de solrike mnd. av året, da man kan få skjoldete farge i ansiktet... Så jeg har ventet og har som mål å få bort mine hår med laser i løpet av høsten/vinteren.

Jeg tok en ringerunde for min egen del, og fant ut at det ville komme ca ut på ett hvilken metode jeg valgte. Skal en fjerne hår over større område ville jeg nok gått for laser... Men ring en anerkjent klinikk og hør - de har helt sikkert full peiling og kan forklare deg forskjellene og fordeler/ulemper samt pris. Mulig de har andre (nye) metoder også?

De jeg ringte til, drev som regel med enten/eller. Det var få klinikker som tilbød begge hårfjerningsmetodene. Ergo sverget alle jeg ringte til, til enten det ene eller andre. Så det er igrunnen opp til oss kundene å bestemme oss for hva vi vil velge! :)

Håper dette var til noe hjelp. Lykke til!

Skrevet

Jeg har prøvd elektrolyse på ansiksthår. Sitter igjen med arr og fortsatt like mye hår. Jeg stoppet behanling på 4 ganger mener jeg å huske. Anbefalt var 4-6 ganger.

Denne metoden egner seg uansett ikke for legger og en litt overgrodd bikinilinje. Dette er en liten nål som stikkes inn i hårsekken. Så settes det på litt strøm til håret løsner. Altså veldig tidkrevende.

Jeg har hørt at laser har blitt mye billigere nå. Vurderer å prøve det. Men det fungerer bare på mørke hår/lys hus. Problemet er at jeg må kjøre en times tid for å få det gjort, og det er litt kjedelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...