Hugmee Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Vi må invistere i nye madrasser til dobbelsenga. Vi har en tykk overmadrass så vi kan godt ha to madrasser ved siden av hverandre under denne. Ønsker meg madrasser som kan brukes på begge sider (ikke rammemadrass) og som har fjærer. Det viktigste er at den er god å ligge på så da må vi vel prøve oss frem. Svigermor mener at vi må regne med 30000 for å få bra madrasser. Hvis dette er riktig blir det ikke nye madrasser på flere år - og så lenge kan ikke ryggen min vente. Er det mulig å få bra madrasser på f.eks. Ikea eller Jysk - de er vel billigere, eller er de ikke verdt det? 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 30.000,-!? Din svigermor er riv ruskende gal! Både Ikea og Jysk har gode madrasser til en rimelig penge. Jeg synes det er greit å legge litt penger i en god madrass, men 30.000,- er laaaaaangt utenfor mitt budsjett. Vi hadde Jensen Ambassadør til 12.000,- en gang, en vidunderlig seng, men jeg syntes den var rådyr. ) 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Jeg hadde Ikea-seng i ti år før jeg byttet den ut i en Jensen-seng - og da arvet en venninde som nå har hatt den i fem år. Ingen klager! Så gå for Ikea dere, de holder i massevis 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Det er flere av mine kollegaer som skryter av IKEA sine madrasser. Selv har vi Jensen Ambassadør og jeg synes disse er kjempegode. Husk at det ofte er en del gode tilbud på disse madrassene, så det gjelder å følge med. Spesielt på nyåret. Tror vi sparte over 10000 på vår seng jeg, bare fordi det var en utgående modell/farge. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Det er flere av mine kollegaer som skryter av IKEA sine madrasser. Selv har vi Jensen Ambassadør og jeg synes disse er kjempegode. Husk at det ofte er en del gode tilbud på disse madrassene, så det gjelder å følge med. Spesielt på nyåret. Tror vi sparte over 10000 på vår seng jeg, bare fordi det var en utgående modell/farge. Det kommer jo helt an på bredden på senga hvorvidt man kan velge IKEA-madrass eller ikke. I Norge er 150 cm standard bredde på dobbelseng, og IKEA kjører på 160 cm i stedet. Eneste bredde som er lik er altså 90 cm, og da må man jo ha en seng som er 180 cm bred. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Jeg tror du fint kan greie deg med en av de dyreste fra Jysk. Selv har jeg mye problemer med ryggen, og jeg hadde et halvt år hvor jeg tilbrakte natta i en reckliner i stua selv om vi hadde gode madrasser. Investerte i en regulerbar sengebunn, og etter det har jeg kunnet ligge i senga igjen. I følge mannen justerer jeg på sengebunnen liketil i søvne, så nå har det gått automatikk i å finne ut hva som er best til enhver tid. :-) Men ... Du kan ikke bruke dobbel overmadrass når du har regulerbar bunn, selvsagt. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Det kommer jo helt an på bredden på senga hvorvidt man kan velge IKEA-madrass eller ikke. I Norge er 150 cm standard bredde på dobbelseng, og IKEA kjører på 160 cm i stedet. Eneste bredde som er lik er altså 90 cm, og da må man jo ha en seng som er 180 cm bred. Er det sikkert at standard dobbeltseng er 150 cm. i Norge? Trodde det var 160, jeg, og synes selv dette er for lite for to store personer. Vi har deilig 180 cm. madrass, og det hadde ikke gjort noe om sengen var enda større. Ja, jeg har en stor og urolig mann . 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Er det sikkert at standard dobbeltseng er 150 cm. i Norge? Trodde det var 160, jeg, og synes selv dette er for lite for to store personer. Vi har deilig 180 cm. madrass, og det hadde ikke gjort noe om sengen var enda større. Ja, jeg har en stor og urolig mann . Standard er 150 cm. Vi har 180 men jeg synes det blir for stort, for det blir jo over en meter i mellom oss Blir liggende på hver vår kant 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Standard er 150 cm. Vi har 180 men jeg synes det blir for stort, for det blir jo over en meter i mellom oss Blir liggende på hver vår kant Det er vel ikke noe forbud om å ligge sammen på midten når man ønsker det? Synes det er deilig å kunne ligge for meg selv, uten fare for å skumpe borti mannen min om jeg ligger urolig og kanskje med albuene til siden - og vice versa. 0 Siter
flowy Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Er det sikkert at standard dobbeltseng er 150 cm. i Norge? Trodde det var 160, jeg, og synes selv dette er for lite for to store personer. Vi har deilig 180 cm. madrass, og det hadde ikke gjort noe om sengen var enda større. Ja, jeg har en stor og urolig mann . Helt enig! Leste akkurat at man bør ha den største senga man får plass til på soverommet. I sommer sov jeg på en seng som var 2 meter bred og det var helt nydelig. Merket ikke at kjæresten min sov i samme seng som meg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Helt enig! Leste akkurat at man bør ha den største senga man får plass til på soverommet. I sommer sov jeg på en seng som var 2 meter bred og det var helt nydelig. Merket ikke at kjæresten min sov i samme seng som meg. Antar det har litt med hvor lett man sove å gjøre - selv sover jeg veldig lett og våkner gjerne om noen skumper borti meg. Og ofte kan det da ta litt tid før jeg sovner igjen :/. Så deilig med bred seng, ja :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Jeg ar en IKEA rammemadrass nå som jeg har hatt halvannets års tid. Den er veldig bra foreløpig. Hadde Jensenmadrass før det, den var fantastisk i 17 år. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Er det sikkert at standard dobbeltseng er 150 cm. i Norge? Trodde det var 160, jeg, og synes selv dette er for lite for to store personer. Vi har deilig 180 cm. madrass, og det hadde ikke gjort noe om sengen var enda større. Ja, jeg har en stor og urolig mann . ''Er det sikkert at standard dobbeltseng er 150 cm. i Norge?'' Ja, det er jeg 100% sikker på. ''Trodde det var 160, jeg, og synes selv dette er for lite for to store personer.'' Nei, eneste standard på 160 cm får du på IKEA. Hadde en gang en seng som var 160 cm, og det var kul umulig å få madrasser til den uten å betale en formue i spesiallaga madrasser. Og ja, jeg bor langt unna nærmeste IKEA. :-) ''Vi har deilig 180 cm. madrass, og det hadde ikke gjort noe om sengen var enda større.'' Vi også har 180-seng, akkurat passe til en mamma, en pappa og to barn. Tror nok ikke jeg ønsker meg en seng som er større, den ville tatt hele soverommet vårt. :-D 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 30.000,-!? Din svigermor er riv ruskende gal! Både Ikea og Jysk har gode madrasser til en rimelig penge. Jeg synes det er greit å legge litt penger i en god madrass, men 30.000,- er laaaaaangt utenfor mitt budsjett. Vi hadde Jensen Ambassadør til 12.000,- en gang, en vidunderlig seng, men jeg syntes den var rådyr. ) Med tanke på at de fleste tilbringer rundt 1/3 av livet i senga så syns jeg det er en god investering å betale for å få en skikkelig god madrass. Da jeg kjøpte ny betalte jeg rundt 12 000 for en madrass, en overmadrass og en regulerbar bunn på 90 cm. Og da fikk jeg rundt 30% rabatt i en kampanjeperiode. Så 30 000 er nok ikke så veldig feil om man skal ha kremen av kremen. Det er to ting man ikke skal spare på når man handler, og det er seng og sko. 0 Siter
rudolfine Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Jeg mener å huske at IKEA vant en slik best-i-test ang madrasser for 1-2 år siden... Vi har en Svane-madrass som jeg føler synger på siste verset, den er ikke noe særlig lenger. Ser absolutt ikke bort fra at det blir en 180 fra IKEA neste gang. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Har inntrykk av at IKEA-madrassene ikke holder så lenge som andre madrasser. Hadde selv en i 10 år, og de siste par årene føltes den litt som en vond hengekøye... Men om den koster en brøkdel av en bedre madrass er det kanskje ok å ta sikte på å bytte hvert 10. år? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Det er vel ikke noe forbud om å ligge sammen på midten når man ønsker det? Synes det er deilig å kunne ligge for meg selv, uten fare for å skumpe borti mannen min om jeg ligger urolig og kanskje med albuene til siden - og vice versa. Han liker å ligge nærmere kanten, så da blir det til at jeg ligger langt over mot hans side, men ellers så er det jo lett å sovne på hver vår kant, og da blir det så langt i mellom. Neste gang vil jeg ha 150 ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.