Gå til innhold

Hjelp! Skal kjøpe bruktbil

Anbefalte innlegg

Gjest bilamatør
Skrevet

Hei!

Nå trenger jeg hjelp av noen bil-kyndige!

Skal kjøpe brukt stasjonsvogn, men har ikke filla greie på bil.... Har ca 40-50 tusen å rutte med, og trenger en trygg og driftsikker stasjonsvogn. (Har barn, trenger bil med god plass)

Hvilke merker bør jeg gå for?

Og hva bør jeg legge mest vekt på: lav km.stand eller nyere årsmodell som kanskje har gått noe lenger???

Kjøpe privat eller hos en bruktbil-forhandler?

Og hvordan unngå å bli lurt av lure bilselgere...?

Alle råd ta i mot med takk!!!

Gjest Southerner
Skrevet

Be om å få sjekke olja slik at du ikke kjøper en bil som mangler 2 liter olje slik som jeg gjorde. Best av alt, få den på NAF-test før du handler.

Skrevet

Ta helst med deg noen du kjenner som har peiling på bil, når du skal kjøpe. For guds skyld, ikke si "dette har jeg ikke peiling på" når du snakker med selger! Det siste der gjelder uansett hva du skal kjøpe, privat eller via forhandler.. Da lukter gribbene blod.

Skrevet

Ta med deg noen som kan bil og sørg for at bilen eu-godkjennes om det er en stund siden sist.

Gjest bilamatør
Skrevet

Ta med deg noen som kan bil og sørg for at bilen eu-godkjennes om det er en stund siden sist.

Tusnen takk for gode råd, alle som har svart!!!

Noen som har innspill i forhold til biltype/merke, en driftssikker og kostnadeffektiv bil i prisklassen 40-50 tusen???

Skrevet

Du får ikke EU-godkjent en bil før den skal godkjennes. Så om det er iltt over ett år siden sist, så må du vente ett år til neste gang.

Men er det like før den skal godkjennes, innenfor 3 måneder, så kan du be om å få den godkjent først.

Skrevet

Du må si litt mer om hva du ønsker. Årsmodell, diesel eller bensin, km. stand osv

Her har du et brukbart alternatid, denne pruter du ned til 45.000,-

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11644466&sid=xz2bacx9aO6575147

Nylig EU-godkjent, men det må sjekkes når registerreima skal skiftes neste gang. Det koster fort minst 5.000,-

Her er det en:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11498356&sid=xz2bacx9aO6575147

Ikke dårlig kjøp dette heller.

Søk ellers på Finn.no og legg inn dine data,

Skrevet

Du får ikke EU-godkjent en bil før den skal godkjennes. Så om det er iltt over ett år siden sist, så må du vente ett år til neste gang.

Men er det like før den skal godkjennes, innenfor 3 måneder, så kan du be om å få den godkjent først.

Aha - min skulle vises om et par mnd da jeg fikk den så kjæresten sørget for å få den vist før han kjøpte den nemlig.

Gjest bilamatør
Skrevet

Du må si litt mer om hva du ønsker. Årsmodell, diesel eller bensin, km. stand osv

Her har du et brukbart alternatid, denne pruter du ned til 45.000,-

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11644466&sid=xz2bacx9aO6575147

Nylig EU-godkjent, men det må sjekkes når registerreima skal skiftes neste gang. Det koster fort minst 5.000,-

Her er det en:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11498356&sid=xz2bacx9aO6575147

Ikke dårlig kjøp dette heller.

Søk ellers på Finn.no og legg inn dine data,

Hei og takk for svar!

"problemet" er jo at jeg ikke helt vet hva slags merke osv jeg bør gå - defor trenger jeg tips!

Og i valget mellom en bil som er nyere men med noe høyere km.stand, og en litt eldre men med lav km. Hva bør jeg velge?

Skrevet

Hei og takk for svar!

"problemet" er jo at jeg ikke helt vet hva slags merke osv jeg bør gå - defor trenger jeg tips!

Og i valget mellom en bil som er nyere men med noe høyere km.stand, og en litt eldre men med lav km. Hva bør jeg velge?

En Volvo f.eks tåler endel km, så da hadde jeg gått for en litt nyere.

Men prøv å finn en mellomting, en som ikke har gått så mye over 200.000 og av litt nyere modell.

Den Golfen du fikk link til er et bra kjøp. Golf er ikke så ille å kjøpe.

Men jeg hadde holdt meg unna visse typer, som eldre Skoda, Renault, Citroen, delvis Peugeot, endel Opler.

Også Passat modeller 97,98 og 99 modeller. Men 95 og 96 modeller er veldig bra. En diesel utgave, som har gått ca. 200.000, får du for ca. 30 til 35.000. De er slitesterke og går utrolig billig.

Skrevet

Hei og takk for svar!

Jeg har ikke mye greie på dette, men ville uansett styra unna Opel. Makan til drittbil har jeg aldri hatt, og jeg veit om flere med samme erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...