gni Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 Jeg har haft hjernebetændelse i januar måned, og bliver ved med at tabe mig efter dette. Min læge siger at jeg "bare" skal spise noget mere, men jeg spiser iforvejen meget, og ikke specielt sundt, jeg spiser f.eks altid smør på brødet. Jeg er en kvinde 34 år 162 cm og vejer nu 43,5 kg. --> Jeg har nu tabt 8 kg, siden januar, og der er snart ikke mere at tabe. Håber at i kan hjælpe mig med at tage på igen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vitelysten Skrevet 7. juni 2001 Del Skrevet 7. juni 2001 hei! du kan prøve en proteindrikk som kan kjøpes på apoteket. tror det hjelper hvis du tar det vedsiden av vanlige måltider... spør på apoteket. og lykke til!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 17. juni 2001 Del Skrevet 17. juni 2001 Hei gni Du bør ikke gå mer ned i vekt, men heller legge på deg de 8 kiloene du har mistet. For å oppnå dette er det viktig at du spiser ofte nok. Spis 5 måltider, til faste tider, hver dag. Spis brød med myk margarin og et godt lag med pålegg på, samt drikk juice eller H-melk til. Til middag bør du spise enten fisk/kjøtt/egg sammen med poteter/ris/pasta og gjerne ha litt salat/grønnsaker til. Bruk alltid saus (gjerne med fløte/rømme/myk margarin)/smeltet myk margarin/dressing til middagen. Avslutt middagen med en liten dessert (frisk/tørket/hermetisk frukt, is, pudding etc). Til mellommåltid kan du velge Go`morgen yoghurt, 1 skive brød, Risifrutti etc., samt litt frukt. Pass på at du fra nå av spiser 2 skiver brød mer per dag, samt noe mer middagsmat enn du har gjort den siste tiden. Drikk rikelig, helst energirik drikke. Dersom vektnedgangen fortsetter bør du be legen om å undersøke deg nærmere (bl.a stoffskiftet ditt). Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.