Gjest Theadora Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg holder på å jobbe med vekten, på en fornuftig måte med varig livsstilendring istedetfor en kur. Det går ut på hyppigere men mindre måltider, riktig sammensatt med karbohydrater og proteiner, masse grønt, fiber, vitamintilskudd og omega-3, sunt fett, drikker kun vann, kcal ca 1500 daglig nå i vektnedgangsperioden (teller ikke kcal egentlig, men tror det er ca gj.snittlig). I tillegg trener jeg styrke 2-3 ganger i uken og går daglig to raske turer på 30- 45 min. Så selvsagt forventer jeg en fin vektnedgang, og jeg har jo også nok å ta av. Men det går for raskt, og dette bekymrer meg.. Vil så gjerne gjøre det riktig denne gangen og oppnå en varig trivselsvekt, men jeg er redd for at jeg mister muskler og annet i tillegg til fett. De siste tre ukene har jeg gått ned nesten fem kg! Og før dette har det vært i gj.snitt 1,2 kg i uken i 11 uker. Det kan jo umulig være bare fett. Så hva gjør jeg feil? Jeg sulter meg ikke i det hele tatt, og er langt fra en treningsnarkoman. Noen innspill? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det du skriver virker jo helt perfekt. Spesielt at du også trener styrke. DET er viktig for å ikke miste muskler. Men ettersom vektnedgangen er så rask, så kan du jo også spise bittelitt mer. Det sies at 1/2 - 1 kilo i uka er en bra. Men dette avhenger også av hvor mye du har til å begynne med. (Jo mer overvektig, jo fortere kan man gå ned i vekt i starten) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theadora Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det du skriver virker jo helt perfekt. Spesielt at du også trener styrke. DET er viktig for å ikke miste muskler. Men ettersom vektnedgangen er så rask, så kan du jo også spise bittelitt mer. Det sies at 1/2 - 1 kilo i uka er en bra. Men dette avhenger også av hvor mye du har til å begynne med. (Jo mer overvektig, jo fortere kan man gå ned i vekt i starten) Takk for svar! Ja, jeg kan jo kanskje spise litt mer... Har problemer med å spise for mye på en gang, altså mhp mengde, men jeg kan kanskje bruke litt mer kaloriholdig mat til måltidene. Jeg har jo som sagt nok å ta av, så du har sikkert rett i at det kan gå litt raskere med meg da. (Mange slankere venninner som er misunnelig på tempoet!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg tror ikke du skal bekymre deg for det, det høres ut som du har et skikkelig opplegg! Og det høres ut som du er klar over at det gjerne går mye fortere i begynnelsen når man har litt å ta av, så ikke bli overrasket om det stagnerer etter en stund. ) Stå på - du er kjempeflink! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theadora Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg tror ikke du skal bekymre deg for det, det høres ut som du har et skikkelig opplegg! Og det høres ut som du er klar over at det gjerne går mye fortere i begynnelsen når man har litt å ta av, så ikke bli overrasket om det stagnerer etter en stund. ) Stå på - du er kjempeflink! Tusen takk Er veldig fornøyd og føler at det for første gang kan bli varig resultat. Og det er derfor jeg er så opptatt av at det skal gjøres riktig. Men raske resultater i begynnelsen er jo selvsagt viktig for motivasjonen videre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Takk for svar! Ja, jeg kan jo kanskje spise litt mer... Har problemer med å spise for mye på en gang, altså mhp mengde, men jeg kan kanskje bruke litt mer kaloriholdig mat til måltidene. Jeg har jo som sagt nok å ta av, så du har sikkert rett i at det kan gå litt raskere med meg da. (Mange slankere venninner som er misunnelig på tempoet!) Forstår godt at de andre blir misunnelige. Men det er også få som er så flinke og gjør ALT det positive på en gang. Fikk litt dårlig samvittighet nå, så nå skal jeg kare meg ned på treninga:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.