Gå til innhold

Tanker om navn...


Hope

Anbefalte innlegg

Noen av dere som tenker mye på det med navn? det gjør vi...og guttenavn er i boks, men om det blir en jente så er vi litt usikre.

Vi har tre favoritter:

Emilia, Emmelin, Leah.

Hva syns dere? Og hvilket navn passer til Leah? Vi har lyst til å ha det dobbelt...Har vurdert Leah Victoria, Leah Maria...Hva mer kan passe???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sofline

    10

  • Hope

    6

  • pekkaline

    6

  • DarkPink

    5

Mest aktive i denne tråden

''Vi har tre favoritter: Emilia, Emmelin, Leah.

Hva syns dere? Og hvilket navn passer til Leah? Vi har lyst til å ha det dobbelt...Har vurdert Leah Victoria, Leah Maria''

Leah Mira/ Mina/ Tilde. (ganske nymotens) Leah Emilia/Emily er jo fint synes jeg :)

Emmelin tror jeg fort kan bli feilskrevet av alle og enhver. Emily er veldig likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi har tre favoritter: Emilia, Emmelin, Leah.

Hva syns dere? Og hvilket navn passer til Leah? Vi har lyst til å ha det dobbelt...Har vurdert Leah Victoria, Leah Maria''

Leah Mira/ Mina/ Tilde. (ganske nymotens) Leah Emilia/Emily er jo fint synes jeg :)

Emmelin tror jeg fort kan bli feilskrevet av alle og enhver. Emily er veldig likt.

At ikke vi har tenkt på å sette sammen to vakre navn, Leah og Emilia? *stønn* Snakk om å ikke tenke...hehe...takker! Vi får se, vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De navnene du nevner er ikke helt min smak, men folk har heldigvis ikke lik navnesmak. :-)

Jeg synes de dobbeltnavnene du nevner er passer sammen, og er enig med pekkaline i at dere kan jo sette sammen to navn dere synes passer sammen. Leah Emilie for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh... Emmelin var jo helt nydelig da...

Da vi begynte å tenke på navn, fant vi flere jentenavn som var aktuelle. Men nå vet vi at vi venter en gutt, og det er myye vanskeligere... :o) Foreløpig har vi landet på Sander, så får vi se når vidunderet kommer, 36 uker nå, så får håpe det ikke blir så lenge til... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de tre du nevner ville jeg nok valgt Lea(h), eller en omskrevet variant av førstnevnte til Emilie.

Vedr dobbeltnavn: Det er jo dere som skal velge det _dere_ liker, men jeg synes det kan bli litt voldsomt med doble fornavn der begge slutter på -a.

Når det gjelder Emmelin - det er synd å si det, men jeg får litt sånn kunavn-assossiasjoner. På Tines liste over populære kunavn står både Staslin, Fagerlin og Kronlin...

http://www.smaafolk.no/pressenyheter/16234/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de tre du nevner ville jeg nok valgt Lea(h), eller en omskrevet variant av førstnevnte til Emilie.

Vedr dobbeltnavn: Det er jo dere som skal velge det _dere_ liker, men jeg synes det kan bli litt voldsomt med doble fornavn der begge slutter på -a.

Når det gjelder Emmelin - det er synd å si det, men jeg får litt sånn kunavn-assossiasjoner. På Tines liste over populære kunavn står både Staslin, Fagerlin og Kronlin...

http://www.smaafolk.no/pressenyheter/16234/

Haha, du finner så mye rart. Kunavn å greier *LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de tre du nevner ville jeg nok valgt Lea(h), eller en omskrevet variant av førstnevnte til Emilie.

Vedr dobbeltnavn: Det er jo dere som skal velge det _dere_ liker, men jeg synes det kan bli litt voldsomt med doble fornavn der begge slutter på -a.

Når det gjelder Emmelin - det er synd å si det, men jeg får litt sånn kunavn-assossiasjoner. På Tines liste over populære kunavn står både Staslin, Fagerlin og Kronlin...

http://www.smaafolk.no/pressenyheter/16234/

Takker for innspill :)

Ikke enig ang Emmelin, da - da veldig få har hørt om navnet, og vil nok derfor hvertfall ikke forbinde det med ei ku ;) hehe...men vi får se. Er enig i at dobbeltnavn der begge ender på a, blir mye...så Leah Emilie er jo fint evt...men er også enig i at det enkle ofte er det beste, og derfor er ikke alltid dobbeltnavn noen "hit" her i huset...men vi får se, vi får se. Veldig kjekt med innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh... Emmelin var jo helt nydelig da...

Da vi begynte å tenke på navn, fant vi flere jentenavn som var aktuelle. Men nå vet vi at vi venter en gutt, og det er myye vanskeligere... :o) Foreløpig har vi landet på Sander, så får vi se når vidunderet kommer, 36 uker nå, så får håpe det ikke blir så lenge til... :o)

Ja ikke sant det er fint? :D

Sander var også flott! :) Lykke tl videre med svangerskap og fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leah Martine? Det bare datt ned i huet mitt akkurat nå. Klinger fint :-)

Ellers liker jeg Nicoline og Daniella. Men her i huset er disse navnene forblitt ubrukt, pappan satte foten bestemt ned der, gitt. ;-) Dessuten skjer det at navnet plutselig ikke passer likevel, når ungen er kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah Martine? Det bare datt ned i huet mitt akkurat nå. Klinger fint :-)

Ellers liker jeg Nicoline og Daniella. Men her i huset er disse navnene forblitt ubrukt, pappan satte foten bestemt ned der, gitt. ;-) Dessuten skjer det at navnet plutselig ikke passer likevel, når ungen er kommet.

*kremt* Hvor var det navnet datt ned, sa du?

Er _det_ lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bruk alle tre hver gang dere snakker om babyen. Nå sparker Emmelin! Tror du Leah kommer til å spille fotball når hun blir stor? Osv. Da er det lettere å se hvilket navn dere vil komme til å trives med i det lange løp. Vi har gjort det med noen av guttenavnene mine, og endt opp med et kjempepent, enkelt som ikke har dukket opp noen problemer eller stygge assosiasjoner med.

Andre viktige ting å tenke på er hva som passer godt sammen med etternavnet, om barnet er nødt å stave det hver gang det presenterer seg, om det rimer på noe stygt, om det passer til ev. søsken, og om det passer til flere personligheter.

Ikke så kult å være traktorlesbe og hete Leah Victoria, eller statsminister og hete Kim-Remi =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bruk alle tre hver gang dere snakker om babyen. Nå sparker Emmelin! Tror du Leah kommer til å spille fotball når hun blir stor? Osv. Da er det lettere å se hvilket navn dere vil komme til å trives med i det lange løp. Vi har gjort det med noen av guttenavnene mine, og endt opp med et kjempepent, enkelt som ikke har dukket opp noen problemer eller stygge assosiasjoner med.

Andre viktige ting å tenke på er hva som passer godt sammen med etternavnet, om barnet er nødt å stave det hver gang det presenterer seg, om det rimer på noe stygt, om det passer til ev. søsken, og om det passer til flere personligheter.

Ikke så kult å være traktorlesbe og hete Leah Victoria, eller statsminister og hete Kim-Remi =)

Skal dere ha gutt? :-) Jeg spør siden du nevner guttenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Hvor var det navnet datt ned, sa du?

Er _det_ lov?

Jeg måtte tenke meg om før jeg skrev 'huet' ja, og tenkte at det var vel det samme som å legge det på den berømte blokka. Jeg ser du følger med, du venter spent på å kunne ta meg skikkelig på skrivefeil, skjønner jeg? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte tenke meg om før jeg skrev 'huet' ja, og tenkte at det var vel det samme som å legge det på den berømte blokka. Jeg ser du følger med, du venter spent på å kunne ta meg skikkelig på skrivefeil, skjønner jeg? ;-)

He, he...Eg måtte bare kommentere det, klarte desverre ikkje å la være.

Men, eg har svart på "Skrivefeil" innlegget ditt, så nå kan du ta meg om du vil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...