Gå til innhold

opptrening etter livslang sykdom

Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg har hatt og har nok enda hjertesvikt, er operert og på bedringens veg. Legen sier at det vil ta 4-6 mnd. før jeg er som ny.

Jeg har fått lov å trene, men alt er sååå tungt enda. Jeg får enda melkesyre i bena når jeg går i trapper(det går litt bedre nå enn før..)

Jeg liker å spille golf, men det går ut over kneet som skal opereres for en cyste, liker¨å hoppe trampoline, men det er jo også tungt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal trene meg opp igjen. Har du noen forslag for en som ikke har verdens beste kondis?

De sier jo at trim hjelper for humøret og trivselen, og det trenger jeg nå...

Hilsen en som er villig, men ikke sterk fysisk. ( er bare 30 år, kvinne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Anonym.

Etter det du har vært gjennom forstår jeg godt at du vil i gang igjen. Men det er klart at det må bli gradvis og forsiktig.

Generelt er svømming og sykkel den beste og mest skånsomme måten å starte opptrening på. Men intensitet og belastnings-grad må du snakke med legen din om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...