Gå til innhold

Det å si opp jobben

Gjest anonym på dette innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere erfaring med det? Hvordan har dere gjort det? I morgen skal jeg jobbe tre timer før jeg sier opp på et møte vi skal ha der. Og jeg går på dagen. Jeg gruer meg noe helt vanvittig. Jeg må si opp pga dårlig ledelse. Vrient og unødvendig å forklare dette her. Hvordan kom dere gjennom det? Noen erfaringer?

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg har gjort akkurat det samme, det er ikke lett. Je sa opp skriftlig og begrunnet det kort hvorfor i oppsigelsen min også. Det var viktig å få det frem der, siden jeg følte at dette ansvaret lå hos ledelsen.

Skrevet

Hva slags kontrakt har du? Hvis det er en fast ansettelse, kan du vel ikke gå på dagen? Arbeidsgiver kan kreve at du jobber i oppsigelsestiden, minus evt. ferie du har tilgode. Hvis du skal si opp i et møte, ville jeg i hvert fall i tillegg skrevet en oppsigelse og tatt den med til møtet. Ta med at du ber om/krever å få gå på dagen. Så kan du legge igjen oppsigelsen i møtet, og gå hjem. Hvis du ikke hører noe, så kan du regne med at du slippe å jobbe i oppsigelsestiden...

Skrevet

Jeg har gjort akkurat det samme, det er ikke lett. Je sa opp skriftlig og begrunnet det kort hvorfor i oppsigelsen min også. Det var viktig å få det frem der, siden jeg følte at dette ansvaret lå hos ledelsen.

Jeg har forklaringen min skriftlig jeg også. Det er viktig for meg at de ser feilene sine.

Skrevet

Hva slags kontrakt har du? Hvis det er en fast ansettelse, kan du vel ikke gå på dagen? Arbeidsgiver kan kreve at du jobber i oppsigelsestiden, minus evt. ferie du har tilgode. Hvis du skal si opp i et møte, ville jeg i hvert fall i tillegg skrevet en oppsigelse og tatt den med til møtet. Ta med at du ber om/krever å få gå på dagen. Så kan du legge igjen oppsigelsen i møtet, og gå hjem. Hvis du ikke hører noe, så kan du regne med at du slippe å jobbe i oppsigelsestiden...

Jeg sier ikke opp stillingen min, men arbeidsplassen. Jeg får en annen jobb.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg har forklaringen min skriftlig jeg også. Det er viktig for meg at de ser feilene sine.

Høres bra ut, det er en viktig dokumentasjon synes jeg. Spesielt om man har prøvd å ta problemet med ledelsen uten at de har gjort noe med det.

Skrevet

Du må ha med en skriftlig oppsigelse. I den skriver du at du sier opp, og at du ønsker å gå på dagen.

De aller fleste har imidlertid en oppsigelsestid på f.eks. tre måneder, slik at du må jobbe i tre måneder fra oppsigelsesdato, minus evt opparbeidet avspasering og ferie.

Gjest Theadora
Skrevet

Gode tips under her. Og ta gjerne med en tillitsvalgt hvis det er mulig, sånn at det ikke blir "alle dem" mot "lille deg"... Evnt ta med en annen kollega som støtte/vitne.

Skrevet

Jeg sier ikke opp stillingen min, men arbeidsplassen. Jeg får en annen jobb.

''Jeg sier ikke opp stillingen min, men arbeidsplassen. Jeg får en annen jobb.''

Nå skjønner jeg ikke hva du mener, med jobb, stilling og arbeidsplass. Får du en ny jobb i samme bedrift? Eller i en annen bedrift? Hvis det er det siste, så sier du opp den nåværende stillingen.

Skrevet

''Jeg sier ikke opp stillingen min, men arbeidsplassen. Jeg får en annen jobb.''

Nå skjønner jeg ikke hva du mener, med jobb, stilling og arbeidsplass. Får du en ny jobb i samme bedrift? Eller i en annen bedrift? Hvis det er det siste, så sier du opp den nåværende stillingen.

Jeg er ansatt i kommunen, og får en annen jobb der.

Skrevet

Jeg er ansatt i kommunen, og får en annen jobb der.

OK. Da er det vel bare å informere, da. Gjerne skriftlig også, som de andre har sagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...