Gå til innhold

Farsdagstips ønskes!

Anbefalte innlegg

Gjest uppsidaisy
Skrevet

Vi skal "feire" vår første farsdag her i huset. Noen som har noen gode tips til hva jeg kan kjøpe?

Fortsetter under...

Gjest Vekten87
Skrevet

samme her :) håper det kommer mange gode forslag... jeg hiver meg med:p

Gjest Theadora
Skrevet

Min far blir alltid glad for en pyntet korg med forskjellige sorter øl og beer-nuts ;) F.eks vanlig pils, fatøl, guinnes, kilkenny, newcastle brown ale + andre typer impotert øl. Også masse peanøtter og kanskje et "manne-blad". Ikke med bare nakne kvinner altså, men f.eks innen fotball, bil og motor etc.

Med små barn er det jo også kjekt å få noe hjemmelaget. Siden det er første farsdag regner jeg med at smårollingen er i minste laget, men hva med å gi ham/henne en tegnestift for å lage noen kruseduller (gjerne med hjelp fra mamma) og gi det en flott tittel og ramme det inn?

Eller ta avtrykk og føtter og hender og ramme inn.

Og lag gjerne et "frikort" som han kan bruke når han vil ha et pusterom og finne på noe med gutta ;)

Skrevet

Når er det farsdag? Følger ikke med jeg :)

Før i tida så var det tegninger, frokost på sengen og slikt som var farsdagsgave. De mest vanlige gavene er vel tøfler og slips :) Litt avveksling (åssen skrives det?) kunne være to kinobilletter? Fra deres barn. Altså barnet tar mye beslag på tiden deres, så h*n gir dere kjærestetid :) hehe

Skrevet

Selv om vårt eldste barn er 8,5 år, så forbinder jeg fremdeles farsdagen med MIN fars dag :-D

Jeg husker i siste liten på at mine barns far kanksje bør stå er i sentrum nå enn min far....så takk for påminnelsen!

I fjor fikk mannen min hodelykt av ungene + et bilblad. KJempesuksess!

Et annet år kjøpte ungene Elias-boka til ham, fordi han likte så godt å se den barne-tv serien sammen med ungene, og etterape alle dialektene ;-)

Ellers har det vel blitt en CD eller noe sånt!

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Kan det _bli_ noe annet enn tøfler?? ;-)

Haha, om jeg kjøpte tøfler til min mann tror jeg han ville MÅPE.

Gjest Litt "kos"
Skrevet

Jeg pleier å invitere han på litt champagne først, så litt tapas, litt rødvin og så til litt "kos" etterpå....... Det kommer alltid ett klart ja. Vi pleier ikke å gjøre det på selve farsdagen, men i en dag i påfølgende uke. Det er veldig hyggelig, og lit spennende å ha noe å se frem til. Ungene på 6 og 8 er i seng kl. 20.00 presis denne kvelden. Vi drikker champagne, og lager maten sammen. På selve farsdagen får han pakke fra ungene, kaffe og kake på sengen, og en søndagsmiddag som hele fam. liker.

Gjest Vekten87
Skrevet

hvor gammel er småen?

jeg kom på hva vi skal gi nå:) skal ta sånn avtrykk av føttene og hendene hennes.. det blir nok gøy.. noen som vet hvor dette kan kjøpes? er en hvit masse eller noe tror jeg,(?) har sett det et sted men vet ikke hvor......

Gjest Theadora
Skrevet

hvor gammel er småen?

jeg kom på hva vi skal gi nå:) skal ta sånn avtrykk av føttene og hendene hennes.. det blir nok gøy.. noen som vet hvor dette kan kjøpes? er en hvit masse eller noe tror jeg,(?) har sett det et sted men vet ikke hvor......

Gå til en hobby-butikk eller lekebutikk, de har sikkert noe sånt. Også må du passe på at det ikke er giftig..

Skrevet

hvor gammel er småen?

Panduro har sånne hobbysett. Du lager trolldeig og legger i plastform du må lage til selv (alt følger med, bare ikke trolldeig da..)og trykker fot/hånd i og heller over gips. Blir kjempefine! :) Sånn ble min første.. http://www.fotoknudsen.no/archive36/26012005214907J273nHE74316l59xLW4sfm/medium/131220062110zGtWa5WktUztVVu7FS.JPG?69 De andre ble bedre med litt øvelse og finpuss. :) Koster 200,- kr. for sett der du får tre stk. Perfekte julegaver til besteforeldre også! :)

Gjest Vekten87
Skrevet

Panduro har sånne hobbysett. Du lager trolldeig og legger i plastform du må lage til selv (alt følger med, bare ikke trolldeig da..)og trykker fot/hånd i og heller over gips. Blir kjempefine! :) Sånn ble min første.. http://www.fotoknudsen.no/archive36/26012005214907J273nHE74316l59xLW4sfm/medium/131220062110zGtWa5WktUztVVu7FS.JPG?69 De andre ble bedre med litt øvelse og finpuss. :) Koster 200,- kr. for sett der du får tre stk. Perfekte julegaver til besteforeldre også! :)

stilig :) hørtes litt vanskelig ut :/ har desverre ikke mlighet til å komme meg til byen før farsdagen og er ikke noe hobby butikk her som jeg bor.. det var kjipt.. får ta det til jul da :)

Annonse

Skrevet

stilig :) hørtes litt vanskelig ut :/ har desverre ikke mlighet til å komme meg til byen før farsdagen og er ikke noe hobby butikk her som jeg bor.. det var kjipt.. får ta det til jul da :)

Neida! det var så enkel så! :) Det følger med et plast"ark" du bare klipper og lager form av, trolldeig er lagd på 2 min. :) Eneste som var knot var å slipe til gipsformen som skulle i ramma, sandpapiret som fulgte med kunne jeg bare glemme å bruke, så brukte fotfin i stål.. hehe.. :)

Gjest Vekten87
Skrevet

Neida! det var så enkel så! :) Det følger med et plast"ark" du bare klipper og lager form av, trolldeig er lagd på 2 min. :) Eneste som var knot var å slipe til gipsformen som skulle i ramma, sandpapiret som fulgte med kunne jeg bare glemme å bruke, så brukte fotfin i stål.. hehe.. :)

hmmm, jaja... får du det til får jeg det til :o)

Skrevet

Trolldeig og gips kan du da få ordnet stort sett overalt. Trolldeig lager du selv og gips får du kjøpt på apoteket...

Om du setter en binders i gipsavstøpningen så har du oppheng til kunstverket. Eller du limer avtrykket fast på en ramme...

Gjest Elextra
Skrevet

Han hadde sikkert blitt flott i disse:

http://www.norgesveven.info/vpasp650/bedroomslippers2.jpg

Og så kan du komplettere med en ferdig stappet pipe og aftenavisen, som du overrekker med et smil og nystrøkent forkle:

http://sunsite.berkeley.edu/FindingAids/dynaweb/calher/jvac/figures/j12EH-507A.jpg

Hehe.

Sistnevnte blir litt "over the top", men hadde vært morsomt å overrekke tøflene uten overhodet å trekke på smilebåndet, og se reaksjonen.

Skrevet

Hehe.

Sistnevnte blir litt "over the top", men hadde vært morsomt å overrekke tøflene uten overhodet å trekke på smilebåndet, og se reaksjonen.

For alt du vet kan han jo bli glad! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

For alt du vet kan han jo bli glad! ;-)

Neppe - du kjenner nok ikke min mann :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...