Gå til innhold

Syre-base mat

Gjest Theadora

Anbefalte innlegg

Gjest Theadora

Hei,

Er det noen som har erfaring med å ta hensyn til syre-base balansen i kostholdet? Dette er helt nytt for meg, men hørte nylig at kroppen får med dagens vanlige kosthold 80 % syre, mens det skulle ha vært motsatt. Og noen mener visstnok at dette kan forklare det meste innen sykdommer...

Sannheten er nok ikke så ekstrem, men er det noe i det? Jeg ble fortalt at base-mat er f.eks urter, grønnsaker, sitrusfrukter, kanel, melk, poteter, epleeddik, banan og melon.

Det skal visstnok også hjelpe å spise mer base ved vektnedgang, men det er jo logisk hvis dette får kroppen tl å bli mer harmonisk og balansert.

Men gjør det det?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Ja, eller dvs jeg har brukt kosthold for å holde kroppen basisk pga en sykdom jeg har.

Om det har innvirkning på andre aner jeg ikke, og vil ikke gjette på hvordan du skal legge opp din diett.

Det finnes ett produkt på helsekosten som heter Basica. Det er ett pulver som kan blandes i mat, da blir maten mer basisk. Det var også en base-te om jeg ikke husker feil.

Men som sagt, jeg gjorde det av spesifikke grunner og i samråd med lege, så jeg kan ingenting om hvordan det virker inn på friske personer.

Jeg har i tillegg surt blod, det påvirkes ikke av kostholdet, og må taes medisiner for. Så der virker ikke maten inn. Jeg kan spise så basisk jeg bare vil, men det har ingenting å i for blodet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...