Gjest Theadora Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hei, Er det noen som har erfaring med å ta hensyn til syre-base balansen i kostholdet? Dette er helt nytt for meg, men hørte nylig at kroppen får med dagens vanlige kosthold 80 % syre, mens det skulle ha vært motsatt. Og noen mener visstnok at dette kan forklare det meste innen sykdommer... Sannheten er nok ikke så ekstrem, men er det noe i det? Jeg ble fortalt at base-mat er f.eks urter, grønnsaker, sitrusfrukter, kanel, melk, poteter, epleeddik, banan og melon. Det skal visstnok også hjelpe å spise mer base ved vektnedgang, men det er jo logisk hvis dette får kroppen tl å bli mer harmonisk og balansert. Men gjør det det? Noen som vet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Dette er det nok ikke hold i, er jeg redd. Mvh, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Mulig du finner noe om det her. Vedkommende har i hvert fall snakket mye om metoden på dansk TV. http://www.lenehansson.dk/Default.aspx?ID=41 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ja, eller dvs jeg har brukt kosthold for å holde kroppen basisk pga en sykdom jeg har. Om det har innvirkning på andre aner jeg ikke, og vil ikke gjette på hvordan du skal legge opp din diett. Det finnes ett produkt på helsekosten som heter Basica. Det er ett pulver som kan blandes i mat, da blir maten mer basisk. Det var også en base-te om jeg ikke husker feil. Men som sagt, jeg gjorde det av spesifikke grunner og i samråd med lege, så jeg kan ingenting om hvordan det virker inn på friske personer. Jeg har i tillegg surt blod, det påvirkes ikke av kostholdet, og må taes medisiner for. Så der virker ikke maten inn. Jeg kan spise så basisk jeg bare vil, men det har ingenting å i for blodet mitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.